آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین نخستین کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر بوشهر؛ پهلو گرفت مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ ترغیب کننده فعالان اقتصادی/ حمل ‌و نقل دریایی هزینه‌های تجاری را کاهش می‌دهد/ سواحل کشور؛ بهترین جغرافیا برای ایجاد صنایع آ‌ب‌بر است/ بنگاه‌های صادراتی از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر استفاده کنند رشد 150 درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان /امکان افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار TEU در بندر شهیدباهنر افزایش سرعت تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر / الزام رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در تخلیه و بارگیری کالا تردد به جزیره ابوموسی با رعایت دقیق الزامات بهداشتی / شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به ابوموسی سفر می کنند ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت ایران و ناوگان تحت پرچم/ ثبت الکترونیکی ورود و خروج شناورهای مسافری در سال ۹۹/ بهبود سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به اینکه نقشه راه و مسیر اجلاس ایمنی دریای خزر مشخص شده است، بنابراین هدف پنج کشور ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان دستیابی به اهداف مشخص شده در این اجلاس است.

نادر پسنده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با نتیجه اجلاس ایمنی دریای خزر که به مدت 2 روز و با حضور نمایندگان 5 کشور از ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد، اظهار کرد: در این اجلاس که مانند همیشه نقش محوری آن بر عهده جمهوری اسلامی ایران بود پروتکل موافقت بر مشارکت و تعامل در ایمنی خزر نهایی و بعد از توافق بر پروتکل اصلی، کار فنی روی انتخاب استانداردهای ایمنی خزر آغاز شد.

وی ادامه داد: به پیشنهاد هیات ایرانی و به منظور جمع بندی نظرات مقرر شد در مرحله اول 8 کنوانسیون IMO که هر پنج کشور به آن ملحق هستند به لحاظ کاربری در خزر توسط کشورها بررسی شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هیات ایرانی مسوولیت بررسی مهمترین و سنگین ترین  کنوانسیون (SOLAS) را بر عهده گرفت، بیان کرد:  مسوولیت بررسی کنواسیون MARPOL بر عهده آذربایجان، کنوانسیون های STCW و COLREG بر عهده ترکمنستان، کنوانسیون های Tonage masurment و Load Line بر عهده روسیه و کنوانسیون SUA بر عهده قزاقستان قرار گرفت و در اجلاس مربوطه مقرر شد هر کشور جلسات لازم جهت هماهنگی بررسی کنوانسیون های مورد نظر را در کشور خودش برگزار کند.

پسنده با تاکید بر اینکه هیات ایرانی وعده داد بررسی SOLAS را در تابستان 98 ضمن برگزاری جلسه مشترک کشورها به نتیجه برساند، خاطرنشان کرد: گروه بررسی SOLAS در امور دریایی با مشارکت موسسات تشکیل شده و شروع بکار کرده است.

وی ادامه داد: بررسی کلی از فضای جلسه حاکی از تعامل سازنده و عزم هر پنج کشور در دستیابی به اهداف جلسه بود و مهمتر آنکه هم اکنون نقشه راه و مسیر جلسات به طور شفاف مشخص شده است.

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۴۱
کد خبر : ۴۵,۸۱۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید