سامانه GIS بنادر و سواحل مبنای تصمیم گیری ها باشد/ بنادر " ارتقای سطح کیفیت خدمات" و "کاهش زمان انتظار کشتی ها" را در دستور کار خود قرار دهند نقش مهم بنادر کشور در جنگ اقتصادی افزایش ۳۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار/ آمادگی بندر چابهار برای تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به اینکه نقشه راه و مسیر اجلاس ایمنی دریای خزر مشخص شده است، بنابراین هدف پنج کشور ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان دستیابی به اهداف مشخص شده در این اجلاس است.

نادر پسنده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با نتیجه اجلاس ایمنی دریای خزر که به مدت 2 روز و با حضور نمایندگان 5 کشور از ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد، اظهار کرد: در این اجلاس که مانند همیشه نقش محوری آن بر عهده جمهوری اسلامی ایران بود پروتکل موافقت بر مشارکت و تعامل در ایمنی خزر نهایی و بعد از توافق بر پروتکل اصلی، کار فنی روی انتخاب استانداردهای ایمنی خزر آغاز شد.

وی ادامه داد: به پیشنهاد هیات ایرانی و به منظور جمع بندی نظرات مقرر شد در مرحله اول 8 کنوانسیون IMO که هر پنج کشور به آن ملحق هستند به لحاظ کاربری در خزر توسط کشورها بررسی شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هیات ایرانی مسوولیت بررسی مهمترین و سنگین ترین  کنوانسیون (SOLAS) را بر عهده گرفت، بیان کرد:  مسوولیت بررسی کنواسیون MARPOL بر عهده آذربایجان، کنوانسیون های STCW و COLREG بر عهده ترکمنستان، کنوانسیون های Tonage masurment و Load Line بر عهده روسیه و کنوانسیون SUA بر عهده قزاقستان قرار گرفت و در اجلاس مربوطه مقرر شد هر کشور جلسات لازم جهت هماهنگی بررسی کنوانسیون های مورد نظر را در کشور خودش برگزار کند.

پسنده با تاکید بر اینکه هیات ایرانی وعده داد بررسی SOLAS را در تابستان 98 ضمن برگزاری جلسه مشترک کشورها به نتیجه برساند، خاطرنشان کرد: گروه بررسی SOLAS در امور دریایی با مشارکت موسسات تشکیل شده و شروع بکار کرده است.

وی ادامه داد: بررسی کلی از فضای جلسه حاکی از تعامل سازنده و عزم هر پنج کشور در دستیابی به اهداف جلسه بود و مهمتر آنکه هم اکنون نقشه راه و مسیر جلسات به طور شفاف مشخص شده است.

۱۸ اسفند ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۵,۸۱۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید