"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به اینکه نقشه راه و مسیر اجلاس ایمنی دریای خزر مشخص شده است، بنابراین هدف پنج کشور ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان دستیابی به اهداف مشخص شده در این اجلاس است.

نادر پسنده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با نتیجه اجلاس ایمنی دریای خزر که به مدت 2 روز و با حضور نمایندگان 5 کشور از ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد، اظهار کرد: در این اجلاس که مانند همیشه نقش محوری آن بر عهده جمهوری اسلامی ایران بود پروتکل موافقت بر مشارکت و تعامل در ایمنی خزر نهایی و بعد از توافق بر پروتکل اصلی، کار فنی روی انتخاب استانداردهای ایمنی خزر آغاز شد.

وی ادامه داد: به پیشنهاد هیات ایرانی و به منظور جمع بندی نظرات مقرر شد در مرحله اول 8 کنوانسیون IMO که هر پنج کشور به آن ملحق هستند به لحاظ کاربری در خزر توسط کشورها بررسی شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هیات ایرانی مسوولیت بررسی مهمترین و سنگین ترین  کنوانسیون (SOLAS) را بر عهده گرفت، بیان کرد:  مسوولیت بررسی کنواسیون MARPOL بر عهده آذربایجان، کنوانسیون های STCW و COLREG بر عهده ترکمنستان، کنوانسیون های Tonage masurment و Load Line بر عهده روسیه و کنوانسیون SUA بر عهده قزاقستان قرار گرفت و در اجلاس مربوطه مقرر شد هر کشور جلسات لازم جهت هماهنگی بررسی کنوانسیون های مورد نظر را در کشور خودش برگزار کند.

پسنده با تاکید بر اینکه هیات ایرانی وعده داد بررسی SOLAS را در تابستان 98 ضمن برگزاری جلسه مشترک کشورها به نتیجه برساند، خاطرنشان کرد: گروه بررسی SOLAS در امور دریایی با مشارکت موسسات تشکیل شده و شروع بکار کرده است.

وی ادامه داد: بررسی کلی از فضای جلسه حاکی از تعامل سازنده و عزم هر پنج کشور در دستیابی به اهداف جلسه بود و مهمتر آنکه هم اکنون نقشه راه و مسیر جلسات به طور شفاف مشخص شده است.

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۴۱
کد خبر : ۴۵,۸۱۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید