جذب 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است تسریع در امور بازرگانی مشتریان و صاحبان کالا بندرامیرآباد آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به اینکه نقشه راه و مسیر اجلاس ایمنی دریای خزر مشخص شده است، بنابراین هدف پنج کشور ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان دستیابی به اهداف مشخص شده در این اجلاس است.

نادر پسنده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با نتیجه اجلاس ایمنی دریای خزر که به مدت 2 روز و با حضور نمایندگان 5 کشور از ایران، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد، اظهار کرد: در این اجلاس که مانند همیشه نقش محوری آن بر عهده جمهوری اسلامی ایران بود پروتکل موافقت بر مشارکت و تعامل در ایمنی خزر نهایی و بعد از توافق بر پروتکل اصلی، کار فنی روی انتخاب استانداردهای ایمنی خزر آغاز شد.

وی ادامه داد: به پیشنهاد هیات ایرانی و به منظور جمع بندی نظرات مقرر شد در مرحله اول 8 کنوانسیون IMO که هر پنج کشور به آن ملحق هستند به لحاظ کاربری در خزر توسط کشورها بررسی شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هیات ایرانی مسوولیت بررسی مهمترین و سنگین ترین  کنوانسیون (SOLAS) را بر عهده گرفت، بیان کرد:  مسوولیت بررسی کنواسیون MARPOL بر عهده آذربایجان، کنوانسیون های STCW و COLREG بر عهده ترکمنستان، کنوانسیون های Tonage masurment و Load Line بر عهده روسیه و کنوانسیون SUA بر عهده قزاقستان قرار گرفت و در اجلاس مربوطه مقرر شد هر کشور جلسات لازم جهت هماهنگی بررسی کنوانسیون های مورد نظر را در کشور خودش برگزار کند.

پسنده با تاکید بر اینکه هیات ایرانی وعده داد بررسی SOLAS را در تابستان 98 ضمن برگزاری جلسه مشترک کشورها به نتیجه برساند، خاطرنشان کرد: گروه بررسی SOLAS در امور دریایی با مشارکت موسسات تشکیل شده و شروع بکار کرده است.

وی ادامه داد: بررسی کلی از فضای جلسه حاکی از تعامل سازنده و عزم هر پنج کشور در دستیابی به اهداف جلسه بود و مهمتر آنکه هم اکنون نقشه راه و مسیر جلسات به طور شفاف مشخص شده است.

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۴۱
کد خبر : ۴۵,۸۱۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید