مجلس؛ برای رونق حمل و نقل دریایی سیاست های حمایتی دارد/ توجه به دریانوردان و ملوانان؛ هدف ویژه کمیته بنادر و دریانوردی مجلس/ حمل و نقل دریایی یکی از مولفه های پیشران اقتصاد ایران است اعطای نمادین بیمه نامه تکمیلی دریانوردان آزاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بخش خصوصی حوزه بندری و دریایی؛ بازوان اصلی اقتصادی و اجرایی کشور در دوران تحریم/ هم افزایی بخش دولتی و خصوصی نتایج بهتری به دنبال دارد تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر/ خودباوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها را نداد/ تکیه بی سابقه سازمان بنادر به توان داخلی در حوزه ناوگان عملیاتی و تجهیزات/ نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت کم سولفور ناوگان خارجی وارد شده به بنادر هستیم دریانوردان؛ نشان دادند که می توان تحریم ها را دور زد/ دریانوردی پایدار؛ نتیجه تلاش های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است/ استمرار فعالیت های اقتصادی کشور با حضور موثر نیروی دریایی ایران در آب های دور رونمایی از کتاب «اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران»/ بررسی تاریخ بنادر و دریانوردی ایران از 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح تا سال 2012میلادی/ تهیه سند بین المللی نقش ایران در تمدن دریایی حرکت کشتیرانی تجاری ایران، یک روز هم متوقف نشد/ نقش شرکت کشتیرانی های کوچک و غیر دولتی پررنگ تر می شود/ کشتیرانی ایران؛ به استانداردهای بین المللی مجهز است/ هیچ دوره آموزشی دریانوردی در کشور متوقف نشده است/ در آینده ای نزدیک؛ قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود بدون دریانوردان؛ دستیابی به اهداف دریایی امکان پذیر نیست/ تجارت آزاد حق ایران است/ هیچ کس نمی تواند خدشه ای به واردات و صادرات کشور وارد کند/ قدردانی از ارگان های دریایی برای همراهی در صادرات کالا/ مشکلی از بابت تأمین سوخت کم سولفور نداریم آغاز مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/ تجلیل از دریاییان نمونه کشور با حضور مدیران ارشد ارگان های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی/ کسب بالاترین امتیاز در تمامی شاخص های عمومی ، اختصاصی و رشد عملکرد
ضرورت حذف قوانین دست و پا گیر برای توسعه فعالیت های سازمان بنادر/ مجلس؛ موافق پیوستن سازمان بنادر به قانون رفع موانع تولید است
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نوع فعالیتی که در کشور انجام می دهد توسعه ای محسوب می شود بدین جهت نمی تواند در قالب مدیریت خدمات کشوری قرار گیرد.
 
حسین هاشمی تختی نژاد درباره درباره مشمول شدن سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: مجموعه ای که فعالیت آن توسعه ای محسوب می شود نمی تواند در قالب مدیریت خدمات کشوری عملکرد خوب و مستقلی داشته باشد و همواره برای فعالیت های توسعه ای خود بایستی از دولت مجوز بگیرد که این امر باعث کند شدن فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی می شود.
وی تاکید کرد: قوانین دست و پا گیر باید از سر راه  سازمان های توسعه ای مانند سازمان بنادر و دریانوردی برداشته شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در مسایل بین المللی است و در زمینه های مختلف بندری و دریایی به رشد و بالندگی رسیده است.
وی تاکید کرد: برای آنکه سازمان بنادر و دریانوردی بتواند فعالیت های خود را در عرصه های مختلف را گسترش دهد ما موافق پیوستن آن به قانون رفع موانع تولید هستیم.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس افزود: با بیان اینکه مجلس از هیچ کمکی برای توسعه فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی دریغ نخواهد کرد، تاکید کرد: این سازمان با تسهیل سازی قوانین و پیوستن به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر با سرعت بیشتری می تواند رشد کند و در جهت توسعه بنادر و ارتقای دانش این حوزه برنامه ریزی کند.
گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند. با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز، آموزشی و رفع موانع اداری دست وپاگیر می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
کد خبر : ۴۵,۸۵۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید