سامانه GIS بنادر و سواحل مبنای تصمیم گیری ها باشد/ بنادر " ارتقای سطح کیفیت خدمات" و "کاهش زمان انتظار کشتی ها" را در دستور کار خود قرار دهند نقش مهم بنادر کشور در جنگ اقتصادی افزایش ۳۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار/ آمادگی بندر چابهار برای تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد
ضرورت حذف قوانین دست و پا گیر برای توسعه فعالیت های سازمان بنادر/ مجلس؛ موافق پیوستن سازمان بنادر به قانون رفع موانع تولید است
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نوع فعالیتی که در کشور انجام می دهد توسعه ای محسوب می شود بدین جهت نمی تواند در قالب مدیریت خدمات کشوری قرار گیرد.
 
حسین هاشمی تختی نژاد درباره درباره مشمول شدن سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: مجموعه ای که فعالیت آن توسعه ای محسوب می شود نمی تواند در قالب مدیریت خدمات کشوری عملکرد خوب و مستقلی داشته باشد و همواره برای فعالیت های توسعه ای خود بایستی از دولت مجوز بگیرد که این امر باعث کند شدن فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی می شود.
وی تاکید کرد: قوانین دست و پا گیر باید از سر راه  سازمان های توسعه ای مانند سازمان بنادر و دریانوردی برداشته شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان های موفق در مسایل بین المللی است و در زمینه های مختلف بندری و دریایی به رشد و بالندگی رسیده است.
وی تاکید کرد: برای آنکه سازمان بنادر و دریانوردی بتواند فعالیت های خود را در عرصه های مختلف را گسترش دهد ما موافق پیوستن آن به قانون رفع موانع تولید هستیم.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس افزود: با بیان اینکه مجلس از هیچ کمکی برای توسعه فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی دریغ نخواهد کرد، تاکید کرد: این سازمان با تسهیل سازی قوانین و پیوستن به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر با سرعت بیشتری می تواند رشد کند و در جهت توسعه بنادر و ارتقای دانش این حوزه برنامه ریزی کند.
گفتنی است؛ درحال حاضر برخی از سازمان های توسعه ای مانند سازمان گسترش، شرکت فرودگاه ها، شرکت ملی نفتکش ایران و ... مشمول قانون رفع موانع تولید هستند. با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور از دایره قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شود و در استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی، جذب نیروهای متخصص مورد نیاز، آموزشی و رفع موانع اداری دست وپاگیر می تواند مبتنی بر اقتضائات تخصصی و حرفه ای خود عمل کند.
۲۰ اسفند ۱۳۹۷
کد خبر : ۴۵,۸۵۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید