"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
بنادر کشور مسیر توسعه منحصر به فردی را طی کردند/ سازمان بنادر یک نهاد ارائه کننده خدمات است/ این فرصت وجود دارد که با بنادر منطقه‌ای و همجوار خود رقابت کنیم/ ضرورت تقویت نرم افزارها در بنادر/ بندر چاب
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۴۰ سال گذشته بنادر کشور مسیر منحصر به فردی را طی کردند.
هادی حق شناس درباره اینکه بنادر کشور با چه فرآیندی می توانند رشد بیشتری کنند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی یک نهاد ارائه کننده خدمات است و زمانی می‌تواند عمل کرد بهتری از خود نشان دهد که با همسایگان خود در رقابت باشد. 
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی این فرصت را دارد که با بنادر منطقه‌ای و همجوار خود در رقابت باشد و عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارد. 
وی خاطرنشان کرد: در عین حال نکته‌ای که باید به آن توجه داشت وجود چالش‌هایی است که در مقوله جذب سرمایه‌گذار، پیمانکار و اپراتورهای خارجی وجود دارد که اگر این چالش‌ها و موانع مرتفع و برچیده شود و بتوان از اپراتورهای با دانش روز دنیا استفاده کرد قطعاً عملکرد بهتری در بنادر خواهیم داشت.
حق شناس اذعان داشت: در حال حاضر صرفاً به دلیل محدودیت‌های موجود که عوامل بیرونی دارد و از حیطه وظایف سازمان بنادر و دریانوردی خارج است نمی‌توان از این شرایط به نحوی مطلوب بهره برد.
وی تاکید کرد: امروزه بندری همچون جبل‌علی توسط اپراتورهای محلی اداره نمی‌شود، اگر ما نیز راهکاری داشته باشیم که کیفیت خدمات خود را بالا ببریم و هزینه خدمات را کاهش دهیم موفق عمل کرده‌ایم.
 وی با بیان اینکه امروزه با هندی‌ها در حال مشارکت هستیم و این مشارکت در مالکیت نیست، بلکه مدیریت و بهره برداری از بخشی از محوطه‌ها است و بخشی از سرمایه گذاری اپراتوری در یک برهه زمانی محدود واگذار شده است، اذعان داشت: این مسئله موجب خواهد شد کالا از چابهار به افغانستان منتقل شود و کالای کشور افغانستان نیز از چابهار عبور کند تا به جای اینکه بنادر دیگر این کالا جذب کنند، توسط چابهار این فرصت مدنظر قرار گیرد.
حق شناس تاکید کرد: همان‌گونه که مطلع هستید اقتصاد شامل سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی است و در حال حاضر ۷۰ درصد اقتصاد دنیا خدماتی است و ما می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف کشور، با ارائه خدمت در حوزه کالا و مسافر خارجی موجبات بهبود وضعیت اقتصادی کشور را رقم بزنیم هرچند تحقق این هدف مشروط بر آن است که خدمات ارائه شده در در سطح استانداردهای جهانی باشد.
وی افزود: خوشبختانه ما توانسته‌ایم طی ۴۰ سال اخیر به نحو مطلوب در مورد زیرساخت‌های بندری و دریایی خود کار کنیم. 
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: نقطه ضعف ما به تقویت حوزه نرم‌افزارها باز می‌گردد چراکه به نحوی مطلوب عمل نشده است و به همین دلیل پیشرفت مورد انتظار  به دست نیامده است.
حق شناس گفت: در ۴۰ سال گذشته بنادر کشور مسیر منحصر به فردی را طی کردند و این مسیر خارج از سیاست‌های دولت‌ها نبوده و این سیاست دولت‌هاست که متأثر از عملکرد بنادر است.
۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۴۶
کد خبر : ۴۵,۸۵۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید