"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
​محمد رضا اله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بخش ملی پیانک ایران و انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی ایران، گفت: هدف اصلی این تفاهم نامه ارتقای دانش مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی کشور است.

محمد رضا اله یار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به تفاهم نامه همکاری های علمی و اجرایی بین "بخش ملی پیانک ایران" و" انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی ایران"، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای تبادل تجربیات و افزایش همکاری های علمی و اجرایی و استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت های علمی- پژوهشی و تخصصی بخش ملی پیانک ایران و انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی ایران است.

وی ادامه داد: به همین منظور تفاهم نامه دو جانبه ای با هدف ارتقای کیفی تحقیقات علمی و ایجاد بسترهای لازم جهت بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی بین بخش ملی پیانک ایران و انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی ایران منعقد شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به هدف تنظیم این تفاهم نامه، خاطرنشان کرد: هدف اصلی این تفاهم نامه تحکیم همکاری های مشترک بین بخش ملی پیانک ایران و انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی ایران با استفاده متقابل از دانش و تجربیات کارشناسان و متخصصان در جهت تقویت و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی و در نهایت ارتقای دانش مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی کشور است.

به گفته اله یار همکاری در طراحی و برگزاری نشست ها و جلسات مشترک در جهت ارتقای دانش مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی و معرفی طرفین تفاهم نامه به جامعه دانشگاهی و مهندسی کشور و همکاری در برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مشترک ملی و بین المللی در رابطه با فعالیت های مشترک در حوزه مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی از جمله زمینه های همکاری بر اساس این تفاهم نامه است.

وی افزود: علاوه بر این همکاری در برگزاری بازدید علمی و تخصصی مشترک در زمینه مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، همکاری در طراحی و برگزاری جوایز ملی و بین المللی در راستای مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی و همکاری مشترک علمی در زمینه انتشار مجلات و نشریات علمی و تهیه فیلمهای آموزشی و ترویجی در زمینه مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی از دیگر موارد مورد نظر است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بهره مندی از ظرفیت های اعضای طرفین در راستای برگزاری بهینه رویدادها و مناسبت های علمی، همکاری در زمینه ترویج علوم مهندسی سواحل و سازه های دریایی و افزایش آمار عضویت طرفین،همکاری مشترک در زمینه ترجمه دستورالعمل های فنی و اجرایی و همکاری در شناسایی و معرفی افراد نخبه و واجد شرایط جهت همکاری در فعالیت های مشترک از دیگر زمینه های تفاهم نامه همکاری بین بخش ملی پیانک ایران و انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی ایران است.

۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۵۴
کد خبر : ۴۵,۸۶۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید