"شناور مجاز" شناوری است که از مبادی مجاز تردد کند و تحت نظارت بازرسان اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی باشد در شرایط نامساعد جوی، از سفر دریایی خودداری نمایید شوخی های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است شناخت و رعایت نکات ایمنی ارائه شده توسط ناظرین و بازرسان ایمنی، مهم‌ترین اصل در سفرهای دریایی است و رعایت آن ضامن سلامت شما است آلودگی دریا، محیط زیست و زندگی میلیون ها انسان را تهدید می کند ساعات ازدحام مسافران در بنادر 8:30 تا 11 صبح است، لذا بهتر است جهت رفاه خود و خانواده محترمتان، ساعات دیگری جهت حضور در بنادر مسافری انتخاب نمایید با رعایت نکات ایمنی، جان خود و فرزندان دلبندتان را بیمه کنید پس از سوار شدن به شناور، بلافاصله با وسایل ایمنی و راه های خروج اضطراری آن آشنا شوید سوار شدن به شناورهای غیرمجاز مخاطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت و کسی (حتی بیمه) مسئولیت آن را قبول نمی کند عجله در هنگام سوار و پیاده شدن به شناور (قبل از پهلوگیری کامل)، از عوامل بروز حادثه است
پیشبرد پروژه هوشمندسازی بنادر مطابق با نقشه راه ترسیم شده
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای پیشبرد پروژه هوشمندسازی بنادر مطابق با نقشه راه ترسیم شده و مصوب هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی بهره می برد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،محمد قائم تاجگردون در دومین جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درباره نحوه ارائه خدمات دانشگاه شریف برای هوشمندسازی در سازمان بنادر و‌ دریانوردی، با بیان اینکه تفاهم نامه هوشمند سازی بنادر با همکاری دانشگاه صنعتی شریف دی ماه سال جاری به امضا رسید، افزود: بر اساس مفاد این تفاهم نامه، این امکان برای سازمان بنادر و دریانوردی فراهم می شود که از تخصص و دانش دانشگاه معتبر و بین المللی صنعتی شریف، برای پیشبرد پروژه هوشمندسازی بنادر مطابق با نقشه راه ترسیم شده و مصوب هیات عامل این سازمان بهره ببرد.

مدیرکل فاوای سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح نقشه راه ترسیم هوشمندسازی بنادرگفت:  بر اساس مطالعات انجام شده و به دستور مدیرعامل سازمان بنادر، نقشه راهی را برای هوشمندسازی این سازمان تدوین کردیم که در کمیته استقرار دولت الکترونیک سازمان مطرح و مقرر شد این نقشه راه در اختیار همه اعضای سازمان قرار گیرد و نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف دریایی و بندری دریافت شود.

وی افزود: در نقشه راه هوشمندسازی سازمان بنادر و دریانوری، هوشمندسازی به صورت "استفاده‌ مستمر و بهینه از تمامی منابع مشهود و نامشهود موجود و تحصیل و ایجاد منابع جدید برای تحقق اهداف سازمانی" ارائه شده است. بر همین اساس، 5 بعد برای هوشمندسازی سازمان بنادر و دریانوردی تبیین شده است.

تاجگردون با اشاره به نشست اول کمیته اجرایی سازی در دانشگاه شریف ، گفت: کمیته اجرایی سازی تفاهم نامه هوشمند سازی بنادر در گام اول ، حوزه های علاقه مندی سازمان بنادر در استفاده از خدمات دانشگاه شریف را تببین کرد ه است .

وی با بیان اینکه در نشست کمیته اجرایی سازی 5 حوزه خدماتی توافق شده مورد بررسی کارشناسی قرار  می گیرد ، گفت: « برنامه ریزی ، مطالعه و باز طراحی معماری سازمانی فناوری اطلاعات سازمان بنادر» ؛ « بازنگری و باز تعریف خدمات الکترونیک سازمان» ؛ « طراحی زیرساخت فناوریدر وزه اینترنت اشیا  ( IOT)  » ؛ « برنامه ریزی و برگزاری برنامه های توانمند سازی نیروی انسانی سازمان و بنادر » و « خدمات تحقیق و مشاوره در خصوص فرایندها و خدمات فاوا در خصوص مدیریت و توسعه پروژه های نرم افزاری بر اساس مدل های مرجع » ، پنج محور خدماتی قابل ارائه توسط دانشگاه شریف در این تفاهم نامه قلمداد می شود. 

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه  در طرح هوشمندسازی دو پروژه محوری دیگر نیز  تعریف شده است، ادامه داد:  نخست «سامانه پنجره واحد تبادل اسناد و اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی» است که هدف از ایجاد این سامانه متمرکز سازی تبادل اسناد و اطلاعات سازمان با تمامی ذینفعان و اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات است. این پروژه یکی از تکالیف سازمان های دولتی در نقشه راه توسعه دولتی الکترونیک است و هدف نهایی آن ارائه خدمات جی تو جی و جی تو بی از طریق ارائه سرویس های تبادل اطلاعات و به صورت کاملا مکانیزه است. پروژه دوم، «درگاه واحد خدمات الکترونیکی سازمان بنادر و دریانوردی» است که به هدف ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان حقیقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: گذار از بنادر نسل اول و دوم و رسیدن به بنادر نسل سوم و چهارم تنها در گروی بهره مندی از فناوری اطلاعات نیست و اگرچه طرح هوشمندسازی سازمان در افق سه ساله خود زمینه ساز رسیدن به این مهم است، اما نباید از این نکته غافل بود که دستیابی به استاندارها و تعاریف بین المللی از بنادر نسل سوم و چهارم نیازمند عزم ملی و تلاش همه جانبه برای تحقق حمل و نقل چند وجهی هوشمند و شهرهای هوشمند است که سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمانهای تاثیر گذار در تحقق این آرمان است و حرکت این سازمان در مسیر هوشمندسازی بنادر کشور، بی تردید اقدامی پایه ای و تاثیرگذار خواهد بود.

دومین جلسه هم اندیشی و تبادل نظر درباره نحوه ارائه خدمات دانشگاه شریف برای هوشمندسازی در سازمان بنادر و‌ دریانوردی ، با حضور جلیل اسلامی ؛ مشاور مدیرعامل ، علی مرادی ؛ مدیر کل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی  و محمد قائم تاجگردون ؛ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد.




۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۱۸
کد خبر : ۴۵,۸۷۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید