عمان به موافقتنامه چابهار افزوده می‌شود لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معارفه شد رونق بنادر کشور با توسعه دریامحور محقق می شود/ تربیت جوانان متخصص در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی پیشرفت۹۰ درصدی عملیات لایروبی اسکله های بندر آبادان برگزاری موفق مانور همزمان مهار نشتی گاز آمونیاک و اطفائ حریق در بندر بوشهر کاربرد بویه ساخت داخل در حوضچه بندر شهید رجایی با موفقیت آزمایش شد/ طراحی و ساخت 101 فروند علائم کمک ناوبری بااتکا به توان داخلی قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد/ ایران می‌تواند هاب بزرگ ترانزیتی منطقه باشد/ امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به صورت ریلی به ایران دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان با معاون بندری سازمان بنادر/ ایران هیچ محدودیتی در حوزه کانتینری ندارد/ ۲پیشنهاد ایران به هیات قزاق برای افزایش همکاری‌های بندری/ کاهش قابل توجه قیمت تمام شده ترانزیت از ایران برای قزاقستان چالش کمبود نیروی انسانی متخصص دریایی به راهکارهای اجرایی نیاز دارد/ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد قانون بورسیه برای رشته‌های دریایی و دریانوردی/ اشاعه فرهنگ دریایی از طریق رسانه‌ها و درج مطالب در کتاب‌‌های درسی
برای عبور از تحریم به دیپلماسی قوی در حوزه بندری و دریایی نیاز داریم / ضرورت شناسایی و به کارگیری نیروهای مستعد و متعهد جوان / عدم انحراف از بودجه؛ صرفه جویی و  انضباط کامل بودجه ای در دستور کار همه م
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر « شناسایی به موقع گلوگاه ها » و « بررسی دقیق شرایط تجارت دریایی جهان » در دوران ریاضت اقتصادی ، گفت: در وضعیت موجود و برای عبور از تحریم ها، به یک دیپلماسی قوی در حوزه های بندری و دریایی نیاز داریم تا به کمک وزارت امورخارجه، مسیرهای جدیدی را برای رفع این تنگناها پیدا کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در همایش سالیانه مدیران این سازمان ، تصریح کرد: در دوران ریاضت اقتصادی، افزایش 29 درصدی بودجه جاری در سازمان بنادر و دریانوردی پذیرفتنی نیست؛ چراکه شرایط به گونه ای نسیت تا با دست باز عمل کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « لازم است به دنبال کشف و به کارگیری نیروهای مستعد، با انگیزه و متعهد جوان باشیم» ، افزود: چنانچه در این زمینه با ظرافت و دقت عمل نکنیم و نتوانیم از توان فنی و تخصصی سازمان حفاظت کنیم، قطعا در آینده با خلا مدیریتی مواجه می شویم.
راستاد با بیان اینکه در بنادر جوانان قابل اعتمادی وجود دارد که در دوران طلایی کاری قرار دارند، تاکید کرد: به نظر می رسد، دست کم در بنادرکشور، پست معاونت را به سمت نیروهای جوان سوق دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان اش با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: در برنامه ششم توسعه ، چند موضوع مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی است که نباید مورد غفلت واقع شود.
به گفته راستاد، « تعیین تکلیف بنادر کوچک » ؛ « نوسازی ناوگان سنتی » و « توسعه سوخت رسانی در دریا ( بانکرینگ) از جمله مهم ترین رویکرد های برنامه ششم توسعه کشور در حوزه دریایی است که باید گام های مهمی در این بخش ها برداشته شود.
وی همچنین با تاکید بر « لزوم برخورداری از انضباط مالی در سال 98» تصریح کرد: در شرایط موجود و با توجه به محدویت منابع ، ما نباید دچار ضعف در بودجه سرمایه ای سازمان شویم ؛ بنابراین "عدم انحراف از بودجه" ، "صرفه جویی" و " انضباط کامل بودجه ای" باید در دستور کار همه مدیران باشد.
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۴۱
کد خبر : ۴۵,۹۱۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید