آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
بازنگری در رویکرد موافقتنامه های بین المللی دریایی/ هیچ بندری در ایران تحریم نیست/ ضرورت عملیاتی سازی اینترنت اشیا در صنعت دریانوردی ایران
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ بندری در ایران تحریم نیست و خدمات بندری مطابق روال معمول در دست انجام است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در همایش مدیران این سازمان با تاکید بر ضرورت هوشمند سازی بنادر در راستای ارتقای عملیات دریایی، از اختصاص دستگاه نشان دهنده موقعیت اضطرای راهنمایان ؛ استفاده از سیستم کمک ناوبری ( VAN MASTER  ) در هدایت کشتی و استفاده از اینترنت اشیا در صنعت دریانوردی به عنوان برنامه های اجرایی سال 98 خبر داد.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروزه صنعت کشتیرانی جهان با استفاده از تکنولوژی های نوین دریایی رونق چشم گیری گرفته است ، افزود: موضوع اینترنت اشیا در سال های اخیر در حمل و نقل دریایی بسیار به کارگرفته شده است از جمله در ردیابی کانتینر و بازرسی ها که به همین منظور سازمان بنادر در سال 1397 این تکنولوژی را برای ثبت تردد شناورها بدون دخالت انسان عملیاتی کرده است که مقرر است در سطح بنادر تعمیم داده شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تحلیل وضعیت کشتیرانی جهان طی 10 سال آینده گفت: تنش اقتصادی بین امریکا و چین ؛ عدم تمایل بارهای کشاورزی غیر یخچالی و خودرو به کانتینر ؛ وضعیت قیمت سوخت تعیین کننده سفارش کشتی های بالای 200 TEU و توسعه اقتصادی هند و دیگر کشورهای درحال توسعه آسیا از مهم ترین عوامل موثر بر بازار و ناوگان کانتینری در 10 سال آینده به شمار می آید. 
وی  بیان اینکه بعضا شنیده می شود که بندر چابهار از شمول تحریم های امریکا معاف شده است ، خاطرنشان کرد: مگر سایر بنادر ایران تحریم شده اند که چابهار مستثنا شده باشد. 
وی تاکید کرد: هیچ بندری در ایران تحریم نیست و خدمات بندری مطابق روال معمول در دست انجام است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شعار سازمان جهانی دریانوردی ( IMO) در سال 2019مبنی بر « توانمند سازی بانوان در جامعه دریانوردی» و تشویق دولت ها برای آموزش زنان در موسسات دریایی، از فعالیت 620 خانم در ستاد و بنادر ؛ فعالیت 60 خانم در معاونت امور دریایی ستاد و بنادر ؛ انتصاب یک خانم به عنوان نماینده سازمان بنادر در آیمو و اتموزش حرفه ای 160 دریانورد زن توسط بخش خصوصی در تخصص های افسر دوم ، ملوان عمومی و کابر موتور دریایی خبر داد.
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۰۲
کد خبر : ۴۵,۹۱۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید