بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
بازنگری در رویکرد موافقتنامه های بین المللی دریایی/ هیچ بندری در ایران تحریم نیست/ ضرورت عملیاتی سازی اینترنت اشیا در صنعت دریانوردی ایران
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هیچ بندری در ایران تحریم نیست و خدمات بندری مطابق روال معمول در دست انجام است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در همایش مدیران این سازمان با تاکید بر ضرورت هوشمند سازی بنادر در راستای ارتقای عملیات دریایی، از اختصاص دستگاه نشان دهنده موقعیت اضطرای راهنمایان ؛ استفاده از سیستم کمک ناوبری ( VAN MASTER  ) در هدایت کشتی و استفاده از اینترنت اشیا در صنعت دریانوردی به عنوان برنامه های اجرایی سال 98 خبر داد.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروزه صنعت کشتیرانی جهان با استفاده از تکنولوژی های نوین دریایی رونق چشم گیری گرفته است ، افزود: موضوع اینترنت اشیا در سال های اخیر در حمل و نقل دریایی بسیار به کارگرفته شده است از جمله در ردیابی کانتینر و بازرسی ها که به همین منظور سازمان بنادر در سال 1397 این تکنولوژی را برای ثبت تردد شناورها بدون دخالت انسان عملیاتی کرده است که مقرر است در سطح بنادر تعمیم داده شود.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تحلیل وضعیت کشتیرانی جهان طی 10 سال آینده گفت: تنش اقتصادی بین امریکا و چین ؛ عدم تمایل بارهای کشاورزی غیر یخچالی و خودرو به کانتینر ؛ وضعیت قیمت سوخت تعیین کننده سفارش کشتی های بالای 200 TEU و توسعه اقتصادی هند و دیگر کشورهای درحال توسعه آسیا از مهم ترین عوامل موثر بر بازار و ناوگان کانتینری در 10 سال آینده به شمار می آید. 
وی  بیان اینکه بعضا شنیده می شود که بندر چابهار از شمول تحریم های امریکا معاف شده است ، خاطرنشان کرد: مگر سایر بنادر ایران تحریم شده اند که چابهار مستثنا شده باشد. 
وی تاکید کرد: هیچ بندری در ایران تحریم نیست و خدمات بندری مطابق روال معمول در دست انجام است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به شعار سازمان جهانی دریانوردی ( IMO) در سال 2019مبنی بر « توانمند سازی بانوان در جامعه دریانوردی» و تشویق دولت ها برای آموزش زنان در موسسات دریایی، از فعالیت 620 خانم در ستاد و بنادر ؛ فعالیت 60 خانم در معاونت امور دریایی ستاد و بنادر ؛ انتصاب یک خانم به عنوان نماینده سازمان بنادر در آیمو و اتموزش حرفه ای 160 دریانورد زن توسط بخش خصوصی در تخصص های افسر دوم ، ملوان عمومی و کابر موتور دریایی خبر داد.
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۰۲
کد خبر : ۴۵,۹۱۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید