ورود و انتقال محموله مواد اولیه فولاد کشور برای اولین بار از طریق بندر چابهار برنامه ریزی برای قطع وابستگی به دریانوردان خارجی/ اعزام مرحله اول کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه دریانوردی بر روی کشتی ها/ تعامل بی سابقه شرکت ملی نفت کش در جذب ۵۰ دانشجوی کارورزی غیر بورسیه/ اعلام طرح ایرانی کارورزی دانشجویان غیر بورسیه در اجلاس آتی "آیمو" برای رفع معضل کارورزی سایر کشورها تکلیف جدید دولت برای واردکنندگان کالاهای اساسی از بندر چابهار/ ۵۰درصد بار وارداتی و کشتی‌های شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران در بندر چابهار تخلیه خواهد شد/ تاکید بر صادرات بخشی از محموله‌های صادراتی مواد معدنی از چابهار مکان تأمین تمام تجهیزات بندری و دریایی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد/ لزوم افزایش اختیار عمل سازمان بنادر در حمایت از بخش خصوصی توسط دولت بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر نوشهر انتقال کالا از طریق بندر چابهار به 2 شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد/ پیگیری اختصاص 30 درصد تخفیف سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار/ توزیع متوازن کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی/ جهش بندر چابهار در دستور کار دولت نجات جان شش دریانورد در آب های شمال خلیج فارس حرکت نخستین سفر کشتی بوشهر - قطر در هفته دولت انجام ۱۰۰ درصد تعمیرات شناورهای سازمان بنادر در داخل/ حمایت ویژه وزیر راه و سازمان بنادر و دریانوردی از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اعلام تعداد بنادر کوچک تحت مالکیت سازمان بنادر/ میزان کالاهای تجاری جابجا شده از طریق بنادر کوچک کشور/ نقش بی بدیل بنادر کوچک در شبکه سازی حمل و نقل دریایی/ آخرین وضعیت واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیردولتی ذی صلاح
انتشار سند چشم انداز سازمان بنادر و دریانوردی ، علی مرادی
مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار «سند چشم‌انداز» سازمان بنادر و دریانوردی پس از مشورت با نخبگان و تصویب در هیأت عامل این سازمان خبر داد و گفت: در تهیه سند چشم‌انداز، از الگوواره‌های مبنا و تطبیقی، مشتمل بر چشم‌انداز افق 1404، بررسی حاصل از مطالعه چشم‌اندازهای سایر سازمان‌های مشابه با سازمان بنادر و دریانوردی در داخل کشور، اخذ الگو از چشم‌انداز سازمان‌های مشابه خارجی به ویژه چشم‌انداز سازمان بین‌المللی دریانوردی استفاده شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  علی مرادی ؛  مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ویژگی های این سند اظهار داشت: وجود یک چشم‌انداز در سازمان به مانند وجود ستاره قطبی است. ستاره‌ای که با نشان دادن هدف آرمانی، فعالیت‌های سازمان را در هر بخشی از حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های دریایی و بندری؛ بر اساس «چشم‌انداز» منطبق و با توجه به آن منسجم و هدایت می‌کند.
مرادی با بیان اینکه از این پس اهداف و برنامه‌های سازمان با سند چشم‌انداز تنظیم و عملیات اجرایی و نتایج به دست آمده را با توجه به «سند » قابل ارزیابی، کنترل و مدیریت خواهد بود، افزود: امروزه اهمیت چشم‌انداز برای سازمان‌های بزرگ و به منظور نیل به اهداف، برنامه‌ها و ادامه فعالیت‌ها حیاتی است. 
وی خاطرنشان کزد: در دنیای مدرن امروزی بنادر همانند یک صنعت، نقشی فعال در مدیریت زنجیره عرضه دارند و به همین دلیل است که به آنها بازار گفته می‏‏شود نه بارانداز . بنادر جایگاهی فراتر از یک زیرساخت یا حتی یک ابرسازه را دارند. از این رو نه تنها به عنوان حلقه‏‏ای از زنجیره حمل و نقل، بلکه به عنوان حلقه واسط تجارت داخلی و بین‏‏المللی به شمار می‌آیند. 
مدیرکل مرکز بررسی و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توجه به روند روبه تزاید سهم تجارت در تولید ناخالص ملی کشورها و نیز افزایش اهمیت حمل و نقل دریایی در مبادله تجاری بین کشورها، بنادر نیز از اهمیت ویژه‏‏ای برخوردار شده‏‏اند؛ به گونه‏‏ای که دسترسی به آبهای آزاد به عنوان یک موهبت تلقی شده و نقش مهمی را در برنامه‏‏ریزی های منطقه‏‏ای، ملی و بین‏‏المللی ایفا می کند.

مرادی با اشاره به اینکه "ساختار بنادر نقش کلیدی در شکل‏‏دهی به جایگاه بنادر در بازار دارد" ، گفت: این ساختار می‏‏تواند نقش عمده‌ای را در تعیین قیمت و کیفیت ارائه خدمات داشته باشد. در چنین شرایطی است که نخستین هدف اصلاح ساختار حاکمیتی بنادر را باید ارتقای کارایی و بهره‏‏وری دانست. اقدامی که نتیجه آن کاهش درگیری‏‏های دولت در این بخش، کاهش محدودیت‏‏های مالی، دسترسی به منابع جایگزین سرمایه ‏‏گذاری و مقدمه ‏‏ای بر مدیریت تجاری‏‏ سازی بنادر می‌تواند باشد.


چشم انداز

 
 
 
۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹
کد خبر : ۴۶,۱۶۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید