افزایش سرعت تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر / الزام رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در تخلیه و بارگیری کالا تردد به جزیره ابوموسی با رعایت دقیق الزامات بهداشتی / شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به ابوموسی سفر می کنند ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت ایران و ناوگان تحت پرچم/ ثبت الکترونیکی ورود و خروج شناورهای مسافری در سال ۹۹/ بهبود سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا
اجبارى شدن استفاده از سوخت کم سولفور براى کشتى ها از ٨ ماه آینده
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى آخرین وضعیت تامین سوخت کم سولفور براى کشتى ها را تشریح و اعلام کرد: استفاده از این سوخت در دنیا تا ٨ ماه آینده اجبارى مى شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ همه کشتی‌های دنیا از سال ۲۰۲۰ مکلف هستند که از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند؛ مسئله‌ای که می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین دغدغه دریایی ایران تا آغاز سال میلادی ۲۰۲۰ نام برد.
چند سالی است که سازمان جهانی دریانوردی به دنبال آن است که سولفور سوخت سنگین که در حال حاضر ۳.۵ درصد است، کاهش یابد و به نیم درصد برسد؛ موضوعی که به منظور کاهش آلودگی ایجاد شده توسط ناوگان دریایی جهان در نظر گرفته شده است و بر اساس تصمیم اتخاذ شده تمامی کشتی‌های دنیا از سال ۲۰۲۰ مکلف هستند از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کنند.
در حال حاضر بخشی از پالایشگاه‌های اروپایی توانایی تولید این سوخت را دارند و طی دو سال گذشته سازمان بنادر و دریانوردی نیز از وزارت نفت درخواست کرده است که حداقل نیاز کشتی‌های ایرانی که شامل شناورهای اقیانوس‌پیما و شامل ۲۰۰ فروند می‌شود را به مقدار ۱.۳ تا ۱.۴ میلیون تن تأمین کند.
در مورد آخرین وضعیت تامین سوخت کم سولفور، اظهار کرد: این مسئله یکى از دغدغه هاى اصلى سازمان بنادر و دریانوردى است که از حدود ١٠ سال قبل به وزارت نفت و دستگاه هاى مسئول اعلام و ابلاغ شده است و از سال ٢٠٢٠ لازم الاجراست.
وى ادامه داد: همه مى دانند که استفاده کشتى ها از سوخت کم سولفور از ٨ ماه آینده اجبارى مى شود و در این رابطه چند راهکار وجود دارد که هر کدام نسبت به دیگرى هزینه بر است و به صرفه ترین اقدام این است که کم هزینه ترین روش استفاده شود.
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به اینکه یکى از راهکارها واردات سوخت کم سولفور است، گفت: در سال هاى گذشته نیز بعضا شاهد واردات برخى فراورده هاى نفتى بودیم که در این مورد نیز مى توان تصمیم مشابهى اتخاذ کرد.
حق شناس ادامه داد: راهکار دوم این ایت که از نفت گاز به جاى مازوت استفاده کرد که این مورد با صرف هزینه بیشترى همراه است.
وى خاطرنشان کرد: سومین راهکار نصب اسکرابر روى کشتى ها است که سوخت موجود را به سوخت کم سولفور تبدیل مى کند که این راهکار نیز هزینه بر است.
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با بیان اینکه جلساتى با مرکز مطالعات نهاد ریاست جمهورى برگزار و نتایج آن به وزارت نفت و شرکت هاى کشتیرانى منعکس شده است، اظهار کرد: این مسئله پیچیده نیست و راهکارهاى خاص خود را دارد، بنابراین باید کم هزینه ترین راه انتخاب شود.
به گفته حق شناس کشتى هاى ایرانى در خارج از مرزهاى آبى کشور مى توانند سوخت کم سولفور خود را تامین کنند و از طریق واردات سوخت کم سولفور توسط شرکت هاى مربوطه مى توان سوخت مورد نیاز کشتى هاى خارجى را در مرزهاى ایران تامین کرد.
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱
کد خبر : ۴۶,۲۰۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید