جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا
کاهش قیمت نهایی محصولات سیاست‌ راهبردی سازمان بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، سیاست های لجستیکی این سازمان را در مسیر کاهش قیمت برای مصرف کننده نهایی و استفاده از تمام ظرفیت های بنادر کشور اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر انزلی با اشاره به رویکرد لجستیکی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عمده کارخانه های تصفیه روغن در شمال کشور قرار دارد و با این وجود پیش از این، روغن تصفیه نشده از برزیل و سایر کشورها خریداری و در بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره) تخلیه می شد و از آنجا به صورت زمینی به کارخانه‌هایی در استان تهران و مازندران حمل می گردید و پس از تصفیه و بسته بندی در استان‌های جنوبی و شمالی توزیع می شد. اما امروز به لطف رویکرد لجستیکی، این‌گونه کالاها از کشورهای شمالی خریداری و در مسیر کوتاه‌تری به کارخانه حمل می شود و در پی آن قیمت تمام شده برای مصرف کننده نهایی کاهش می یابد.

تبدیل بنادر از تک محصولی به چند محصولی 

وی با اشاره به شرایط کشور در عرصه تولید گفت: زمانی کشورمان وارد کننده فولاد بود اما اکنون به لطف سیاست‎گذاری و برنامه ریزی های صحیح به عنوان صادر کننده فولاد هستیم و این امر اتفاقی خجسته است.

حسن‌زاده ادامه داد: سال گذشته در حدود ۴ میلیون تن فولاد در جنوب کشور صادر کردیم و این نشان دهنده یک آینده نگری و برنامه درست است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تبدیل بنادر از تک محصولی به چند محصولی بیان داشت: باید سبد کالای محصولات در بنادر متنوع باشد زیرا اگر بنادر فقط در زمینه یک محصول خاص فعالیت کنند آسیب پذیری آنان بیشتر خواهد شد..

ایجاد فرصت های شغلی مناسب در سازمان بنادر در شرایط تحریم 

حسن زاده با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران گفت: سازمان بنادر یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های سرمایه پذیر بخش خصوصی است و می توان به جرأت گفت که در شرایطی که کشور در دوران مطلوب اقتصادی خود به سر نمی برد ما همچنان توانسته ایم فرصت‌های شغلی را در بنادر ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: درخواست اجرای پروژه های مختلف در بندر انزلی مطرح شده است که با انعقاد قرارداد از ظرفیت ها و فرصت های این بندر بیشتر بهره خواهیم برد.
وی یادآور شد: در حال حاضر آن چیزی که در بنادر شمالی به خصوص بندر انزلی در حال رخ دادن است جابجایی سبد کالا است زیرا پیش از این شاهد تخلیه و جابجایی غلات در بندر انزلی نبودیم اما اکنون نه فقط در این بندر بلکه در سایر بنادر شمالی نیز این اتفاق در حال رخ دادن است و این همان رویکرد لجستیک سازمان بنادر است.

ظرفیت بندرانزلی برای تبدیل شدن به بندر نسل سه

وی با بیان اینکه در سال جدید شاهد شکوفایی بیشتری در بنادر خواهیم بود گفت: کالاهای جدیدی به سبد کالای بنادر اضافه خواهد شد و باید در بخش بازاریابی اقدامات بیشتری انجام دهیم چرا که بنادری مانند بندر انزلی این ظرفیت را دارند که به بنادر نسل سه که بنادر صنعتی هستند ارتقا یابند و یکی از ویژگی های بنادر نسل سه این است که می توانند فرصت های شغلی جدید ایجاد کنند.
وی اذعان داشت: این آمادگی در سازمان وجود دارد که در قالب سیاست ها و مصوبات بتواند نقش مهمی را در زمینه ارتقای سطح اقتصادی کشور ایفا کند.

گفتنی است؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر  ضمن بازدید از بندر انزلی در مراسم تکریم و معارفه معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر ودریانوردی استان گیلان نیز شرکت کرد.

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵
کد خبر : ۴۶,۲۴۷
کلیدواژه ها: معاون امور بندری و اقتصادی، محمدعلی حسن زاده، بندر انزلی

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید