ظرفیت های تجارت دریایی ایران فراتر از تصور آمریکاست/ به روند فعال مجاری تجارت بین المللی دریایی کشور ادامه می دهیم/ ضرورت توجه مجموعه حراست به کد امنیتی ISPS در بنادر حضور انتشارات سازمان بنادر در نمایشگاه بین المللی کتاب/ توزیع کتاب‌های سازمان در راستای ترویج سواد و فرهنگ دریایی کشور رشد ۱۳درصدی تعداد مسافران دریایی در بنادر مرکز هرمزگان در نوروز 98/ پنج میلیون «نفرمایل سفر» در مسیرهای دریایی داخلی و بین المللی ثبت شد بازدید سرمایه‌گذاران آذربایجانی از بندر امیرآباد/ ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در زمینه غلات و ساخت سیلو در بندرامیرآباد بازدید سفیر قزاقستان از بندر امیرآباد/ تاکید بر گسترش حمل و نقل چندوجهی بین بنادر قزاقستان و امیرآباد/ بندر امیرآباد؛ بهترین مسیر ترانزیت غلات قزاقستان به حاشیه خلیج فارس رویکرد های جدید سازمان بنادر در راستای استقرار دولت الکترونیک/ سازمان بنادر پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی موافقت کمیسیون عمران با خروج سازمان بنادر از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری/ چارچوب فعالیت سازمان بنادر باید متفاوت از سایر دستگاه ها باشد/ افزایش اختیار عمل سازمان بنادر موجب ارتقای میزان درآمدهای ملی می شود دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با فرمانده منطقه چهارم دریایی نداجا/ تشکیل کمیته هم اندیشی در جهت انتقال دانش و تجربیات دو سازمان برگزاری مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی در ماه جاری/ رقابت‌پذیر شدن زنجیره تأمین ریلی/ حرکت قطار باری برنامه‌ای در بنادر ‌منظم می‌شود سال ۹۸؛ سال شکوفایی و توسعه زیرساخت های بندر بوموسی/ اسکله های بندر بوموسی بازسازی می شود/ احداث ساختمان های اداره بندر، مرجع دریایی و تجسس و نجات دریایی در بوموسی
رایزنی با اپراتورهای معتبر خارجی برای سرمایه گذاری و راهبری پایانه های کانتینری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و راهبری پایانه کنتینری بنادر هستیم، گفت: اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد در دستور کار این سازمان در سال 1398 قرار دارد.

محمد راستاد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در تشریح اهداف و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در سال 98، بیان کرد: تکمیل تجهیزات فاز 1 طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار و توسعه فاز 3 مجتمع بندری شهیدرجایی از جمله برنامه های مهم این سازمان در سال جاری است.

توسعه فعالیت های تولیدی، صنعتی و لجستیکی در پسکرانه بنادر

وی ادامه داد: تکمیل عملیات اجرایی اسکله نفتی بندر شهیدرجایی و بهره برداری بخشی از این پروژه، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیر دولتی، توسعه فعالیت های تولیدی، صنعتی و لجستیکی در پسکرانه بنادر و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر از دیگر برنامه های مهمی است که در طول سال 98 در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

افزایش بهره‌وری و رقابت پذیری در حوزه خدمات بندری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و اداره پایانه کانتینری بنادر هستیم، گفت: افزایش بهره‌وری و رقابت پذیری خدمات بندری به ویژه با تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد از دیگر اهداف تعریف شده در سال جاری است.

راستاد ادامه داد: فاز دوم طرح جامع بنادر بازرگانی با تاکید بر ریل پایه بودن بنادر در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و همچنین فاز اول برنامه هوشمندسازی بنادر نیز در سال 98 تکمیل می شود.

بخشی از دستاوردهای بین المللی سازمان بنادر در سال 97

وی ارائه دو سند مهم کنترل و بازرسی از الزمات آب توان در اجلاس آیمو و  ارائه 7 سند در خصوص حفاظت از محیط زیست، تجسس و نجات دریایی به کمیته تخصصی آیمو را از مهم ترین اقدمات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تعاملات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اعلام کرد: همچنین پیشنهاد یک سند مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورها در راستای ایجاد تغییر در شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) داده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه صحبت هایش یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سال 97 موفق شد به مدت 2 سال به عنوان ریاست کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی انتخاب شود و نماینده سازمان نیز در دهمین اجلاس منطقه ای افسران مقابله با آلودگی خلیج فارس و دریای عمان به عنوان نایب رئیسی این اجلاس دست یافت.

به گفته راستاد علاوه بر موارد ذکر شده، در اجلاس تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند در خصوص کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها، ایران از نظر تعداد بازرسی بعد از کشور استرالیا رتبه دوم را به دست آورد (بیشتر بخوانید).

وی همچنین با اشاره به چالش ها و موانع دریایی کشور در سال 97 ، یادآور شد: یکی از چالش ها در سال گذشته، مربوط به تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود که موجب خروج برخی کشتی های لاینر کانتینری شد اما به واسطه توان و ظرفیت بالای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مذاکراتی که با تعدادی از خطوط انجام شد، توانستیم مبادلات بازرگانی را از طریق ناوگان جایگزین انجام دهیم.

۲۶ فروردین ۱۳۹۸
کد خبر : ۴۶,۲۵۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید