حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره) ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران – ترکمنستان/ توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر با همکاری ترکمنستان/ تکمیل کریدور شمال به جنوب ۲۵ دستگاه پمپ بنزینی از حوضچه بندر کنگان جمع آوری شد گزارش مدیرعامل سازمان بنادر از وضعیت موجود کالاهای اساسی در بنادر مثبت است/ افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور اتفاق مطلوبی است/ باید ساز و کاری برای سرعت بخشیدن به روند تخلیه کالا از انبارهای بنادر ایجاد شود/ تاکید بر رفع دغدغه ها در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل برای خروج کالا از انبارها ایجاد کمیته مشترک دریایی و بندری بین ایران و اسپانیا/ ظرفیت های بندری و دریایی دو کشور برای همکاری، مهیا است نفتکش ایرانی جبل الطارق را ترک کرد/ « آدریان دریا » وارد آب های بین المللی شد تخلیه و بارگیری 60 میلیون تنی در بنادر کشور از ابتدای سال تاکنون/ تجارت دریایی در بنادر ایران طبق روال انجام می‌شود/ تردد ناوگان ایرانی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار است/ توقیف نفتکش انگلیسی ارتباطی با اقدام این کشور علیه ایران ندارد بهره برداری از ۱۵ پروژه دریایی و بندری همزمان با هفته دولت درهرمزگان احداث جاده کمربندی بندر امام(ره) به آبادان 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات در بندر شهید رجایی/ بیش از ۲۷ میلیون تن کالا طی چهارماه جابجا شد/صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی ۱۱,۵ درصد افزایش یافت
رایزنی با اپراتورهای معتبر خارجی برای سرمایه گذاری و راهبری پایانه های کانتینری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و راهبری پایانه کنتینری بنادر هستیم، گفت: اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد در دستور کار این سازمان در سال 1398 قرار دارد.

محمد راستاد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در تشریح اهداف و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در سال 98، بیان کرد: تکمیل تجهیزات فاز 1 طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار و توسعه فاز 3 مجتمع بندری شهیدرجایی از جمله برنامه های مهم این سازمان در سال جاری است.

توسعه فعالیت های تولیدی، صنعتی و لجستیکی در پسکرانه بنادر

وی ادامه داد: تکمیل عملیات اجرایی اسکله نفتی بندر شهیدرجایی و بهره برداری بخشی از این پروژه، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیر دولتی، توسعه فعالیت های تولیدی، صنعتی و لجستیکی در پسکرانه بنادر و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر از دیگر برنامه های مهمی است که در طول سال 98 در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

افزایش بهره‌وری و رقابت پذیری در حوزه خدمات بندری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال مشارکت با اپراتورهای معتبر خارجی جهت سرمایه گذاری و اداره پایانه کانتینری بنادر هستیم، گفت: افزایش بهره‌وری و رقابت پذیری خدمات بندری به ویژه با تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی برای جذب بار ترانزیتی، ترانشیپی و صادرات مجدد از دیگر اهداف تعریف شده در سال جاری است.

راستاد ادامه داد: فاز دوم طرح جامع بنادر بازرگانی با تاکید بر ریل پایه بودن بنادر در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و همچنین فاز اول برنامه هوشمندسازی بنادر نیز در سال 98 تکمیل می شود.

بخشی از دستاوردهای بین المللی سازمان بنادر در سال 97

وی ارائه دو سند مهم کنترل و بازرسی از الزمات آب توان در اجلاس آیمو و  ارائه 7 سند در خصوص حفاظت از محیط زیست، تجسس و نجات دریایی به کمیته تخصصی آیمو را از مهم ترین اقدمات سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه تعاملات بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اعلام کرد: همچنین پیشنهاد یک سند مشترک با استرالیا و تعدادی از کشورها در راستای ایجاد تغییر در شورای سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) داده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه صحبت هایش یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در سال 97 موفق شد به مدت 2 سال به عنوان ریاست کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی انتخاب شود و نماینده سازمان نیز در دهمین اجلاس منطقه ای افسران مقابله با آلودگی خلیج فارس و دریای عمان به عنوان نایب رئیسی این اجلاس دست یافت.

به گفته راستاد علاوه بر موارد ذکر شده، در اجلاس تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند در خصوص کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها، ایران از نظر تعداد بازرسی بعد از کشور استرالیا رتبه دوم را به دست آورد (بیشتر بخوانید).

وی همچنین با اشاره به چالش ها و موانع دریایی کشور در سال 97 ، یادآور شد: یکی از چالش ها در سال گذشته، مربوط به تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود که موجب خروج برخی کشتی های لاینر کانتینری شد اما به واسطه توان و ظرفیت بالای ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مذاکراتی که با تعدادی از خطوط انجام شد، توانستیم مبادلات بازرگانی را از طریق ناوگان جایگزین انجام دهیم.

۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ۰۹:۲۱
کد خبر : ۴۶,۲۵۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید