اعلام تعداد بنادر کوچک تحت مالکیت سازمان بنادر/ میزان کالاهای تجاری جابجا شده از طریق بنادر کوچک کشور/ نقش بی بدیل بنادر کوچک در شبکه سازی حمل و نقل دریایی/ آخرین وضعیت واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیردولتی ذی صلاح حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره) ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران – ترکمنستان/ توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر با همکاری ترکمنستان/ تکمیل کریدور شمال به جنوب ۲۵ دستگاه پمپ بنزینی از حوضچه بندر کنگان جمع آوری شد گزارش مدیرعامل سازمان بنادر از وضعیت موجود کالاهای اساسی در بنادر مثبت است/ افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور اتفاق مطلوبی است/ باید ساز و کاری برای سرعت بخشیدن به روند تخلیه کالا از انبارهای بنادر ایجاد شود/ تاکید بر رفع دغدغه ها در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل برای خروج کالا از انبارها ایجاد کمیته مشترک دریایی و بندری بین ایران و اسپانیا/ ظرفیت های بندری و دریایی دو کشور برای همکاری، مهیا است نفتکش ایرانی جبل الطارق را ترک کرد/ « آدریان دریا » وارد آب های بین المللی شد تخلیه و بارگیری 60 میلیون تنی در بنادر کشور از ابتدای سال تاکنون/ تجارت دریایی در بنادر ایران طبق روال انجام می‌شود/ تردد ناوگان ایرانی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار است/ توقیف نفتکش انگلیسی ارتباطی با اقدام این کشور علیه ایران ندارد بهره برداری از ۱۵ پروژه دریایی و بندری همزمان با هفته دولت درهرمزگان احداث جاده کمربندی بندر امام(ره) به آبادان 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی
​معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح مهم ترین اهداف و برنامه های بخش تجارت دریایی کشور در سال جاری، اظهار کرد: تامین سوخت کم سولفور، مقوله اینترنت اشیا و توسعه کشتیرانی داخلی مهم ترین مسائلی هستند که جهت رونق تجارت دریایی در سال 98 باید به آن توجه داشت.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد مهمترین برنامه‌های معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی را در سال 98، اظهار کرد: مهمترین اولویت حوزه دریایی کشور در سال 98 استفاده از سوخت کم سولفور است، که از ۸ ماه دیگر شناورها ملزم استفاده از آن هستند و باید از سوخت سنگین نیم درصد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه موارد مختلف به شرکت ملی نفت اعلام و اهمیت موضوع برای دست اندرکاران این حوزه تبیین شده است، ما در هشت ماه آینده درگیر تحقق این دستورالعمل هستیم و مهمترین برنامه هشت ماه آینده بنادر ایران به طور حتم تامین سوخت سنگین کم سولفور است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مورد بعدی مقوله اینترنت اشیا است که در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت آن حرکت کرده‌اند تا صنعت دریایی خود را متحول کنند، گفت: در این زمینه بنادر دنیا به منظور استفاده حداکثری از اینترنت و در راستای هوشمندسازی بنادر گام بر داشته‌اند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز این آمادگی را دارد که از چنین ظرفیتی استفاده و در همین مسیر حرکت کند.

حق شناس افزود: همین موضوع برای تجهیزات مخابراتی نیز حکم فرماست و باید در جهت پوشش کامل برای تردد ایمن شناورها در طول سواحل و بنادر گام برداشت، موضوعی که به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه دریایی قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نیم نگاهی به توسعه کشتیرانی داخلی کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که کشتی‌ها هر ساله نسبت به سالیان قبل از نظر طول، عرض و آبخور بزرگتر می‌شوند و طبیعتا باید شرایط لازم برای بخش داخلی کشور جهت ساخت و ساز فرآهم شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ای بلندمدت در راستای ساخت کشتی‌هایی اقدام کنیم که از چنین ویژگی هایی برخوردارند، اظهار کرد: بنادری نظیر شهیدبهشتی چابهار و شهیدرجایی با چنین رویکردی در حال توسعه هستند و ظرفیت‌های آنها ارتقا یافته است، بنابراین باید در حوزه کشتی سازی نیز چنین اراده‌ای حاکم شود و بتوانیم کشتی هایی را بسازیم که از طول، عرض و آب خور بیشتری برخوردارند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷
کد خبر : ۴۶,۳۰۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید