افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار مسیر دریایی هندوستان- قشم افتتاح شد/ آغاز فصلی نوین در تجارت دریایی ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکراه برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی بندر چابهار از مهمترین امکانات کشور برای ترانزیت است/ ایجاد شبکه حمل و نقل بین المللی از چابهار/ تلاش وزارت امور خارجه برای بهره گیری از فرصت های بندر چابهار
سال ۹۸؛ سال شکوفایی و توسعه زیرساخت های بندر بوموسی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام طرح های عمرانی طی سال ۹۸ برای شکوفایی و توسعه زیرساخت های بندر بوموسی در جنوبی ترین مرز خشکی ایران در آب های خلیج فارس خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون، پروژه احداث دایک(دیواره) استحصال بندر بوموسی به طول ۸۵۰ متر و خشک سازی و تسطیح اراضی به مساحت ۸ هکتار آغاز شده است.
وی افزود: تعمیر و بازسازی کلی اسکله های شماره ۳ و ۴ بندر بوموسی و اجرای بتن ریزی عرشه آنها در مراحل نهایی و پایانی قرار دارد.
به گفته عفیفی پور، در سال جاری عملیات احداث ساختمان های اداری بندر، ساختمان مرجع دریایی و ساختمان فرعی تجسس و نجات دریایی آغاز می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مهم ترین برنامه های  بندر بوموسی در سال ۹۸ را ساخت ۲۰ واحدی مسکونی، باز سازی کلی و تعمیر ۲ عدد رمپ شناور و اسکله شماره ۶، همچنین احداث بازوی جنوبی موج شکن بندرگاه و افزایش تاج موج شکن فعلی برشمرد.
وی یادآور شد: جزیره بوموسی در فاصله ۴۲ مایلی جنوب بندر لنگه واقع شده و جنوبی ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.
به گفته این مقام مسئول، این جزیره دارای جاذبه های دریایی زیادی بوده و هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران به آن سفر می کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر این، جزیره بوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آبهای خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.
وی خاطرنشان کرد: بوموسی در واقع نقش یک مرکز کنترل و نظارت بر ترددهای شناورها و حفظ حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی را در قلب خلیج همیشه فارس ایفا می کند.
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
کد خبر : ۴۶,۳۳۰

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید