بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
روند قابل قبول استقرار دولت الکترونیک در سازمان بنادر
مدیرکل فناور اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر با بیان اینکه رویکرد این سازمان، رقابت پذیری و برخورداری از برنامه مشخص در توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک است، گفت: الزامات دولت الکترونیک و همچنین تجربه بنادر موفق در جهان، دو الگو اصلی سازمان بنادر در ارائه خدمات پیشرفته الکترونیکی به ذی نفعان محسوب می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد قائم تاجگردون؛ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات  (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی در اختتامیه نشست ارزیابی استقرار دولت الکترونیک در این سازمان، با اعلام اینکه نقشه راه هوشمند سازی بنادر تا سال 1400 به عنوان فاز اول هوشمندسازی به اتمام  می رسد، ابراز امیدواری کرد در این راستا با تغییر نگرش‌ها، برنامه ریزی منسجم و ایجاد طرح های کاربردی، به دستاوردهای تازه ای دست یابیم.
مدیرکل فاوای سازمان بنادر و دریانوردی از پنج هدف اختصاصی و دوازده برنامه طراحی شده برای پیشبرد 11 پروژه مصوب در نقشه راه هوشمندسازی بنادر خبر داد و آن را راهکاری عملگرا در جهت رفع مشکلات اساسی در بنادر دانست و گفت: به نظر می رسد با اجرای این برنامه ها در قالب یک پکیج کامل، ظرف سه سال پیشرفت قابل ملاحظه ای را در بنادر کشور شاهد باشیم.
بر اساس این گزارش، تیم ارزیاب در اختتامیه نشست ارزیابی استقرار دولت الکترونیک در سازمان بنادر، «برجستگی کار تیمی»؛ «برخورداری از حمایت سازمانی و  پشتیبانی مدیرعامل این سازمان از روند استقرار خدمات الکترونیکی» و «برخورداری از نقشه راه هوشمند سازی به عنوان سند مهم و مفید» را به عنوان بخشی از نقاط قوت سازمان بنادر در حوزه اجرای فرایند استقرار دولت الکترونیک برشمرد.
همچنین بنابر اعلام تیم ارزیاب، «تعدد سامانه‌ها و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر»، «نیاز به شاخص گذاری دقیق در ارزیابی اهداف و برنامه ها»، «ضرورت به روزآوری و یکپارچه سازی فرایند ها و دستورالعمل ها» و «باز تعریف ارتباط نقشه راه هوشمند سازی با سایر اسناد بالادستی کشور  و اسناد بین المللی»، از نقاط قابل بهبود در روند استقرار دولت الکترونیک سازمان بنادر عنوان شد.

مدیرکل فاوا  سازمان بنادر نیز تاکید کرد: برای «نقاط قابل بهبود» برنامه داریم؛ چراکه سازمان بنادر خودش را با سایر بنادر دنیا مقایسه می کند. 

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹
کد خبر : ۴۶,۳۶۵
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید