جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا
تشریح مهم ترین دستاوردهای مانور ریلی در بندر شهید رجایی
مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر با بیان این که " افزایش بهره مندی از ظرفیت ایجاد شده در حمل و نقل ریلی از اولویت ها، مطالبه و سیاست کشور در همه قوا است " ، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال افزایش سهم ریل در ترافیک بندری است ؛ چراکه هزینه های ناشی از سوخت ، تلفات جانی و زیرساخت ها در حمل جاده ای ، این ضرورت را بیش از پیش کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، خسرو سرایی در نشست اختتامیه و ارزیابی مانور ریل _ بندر ، از احصای مشکلات حمل ونقل کانتینری از طریق راه آهن در سه بخش" زمان " ؛ "هزینه مضاعف " و " مشکلات عمومی " خبر داد.
مدیرکل امور لجستکی سازمان بنادر ، تاخیرات در هماهنگی های توزین کانتینرهای ریلی در بندر ؛ زمان بر بودن اسکن کانتینرهای ریلی ؛ غیرسیستمی بودن فراخوان دیزل و واگن و همچنین خواب واگن در پایانه های اختصاصی ریل بندر از مهم تربن مشکلات و چالش های زمانی این مانور قلمداد می شود.
به گفته سرایی، هزینه پارکنیگ برای باسکول؛ هزینه جابه جایی کانتینر برای انجام فرایندهای توزین ارزیابی ایکس ری و هزینه جابه جایی کانتینر از محوطه های اختصاصی به محوطه ریلی، از جمله مشکلات حمل ریلی در بندر محسوب می شود.
سرایی افزود: بخش نامه های متعدد وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بدهکاری صاحبان کالا، مهم ترین مشکلات حوزه عمومی حمل و نقل ریلی در بنادر به شمار می آید.
مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر در تشریح دستاورد های مانور ربلی کانتینری گفت: ایجاد پنجره زمانی برای اسکن کانتینرهای ریلی ؛ تخصیص خط جداگانه برای کشنده های حامل کانتینرهوی ریلی؛ ایجاد فضایی برای انجام تشریفات گمرکی درب خروج ؛ نصب نرم افزار " رایتیک " برای کارگزارهای ریلی و تشکیل مرکز هماهنگی حمل ریلی ، به عنوان دستاورد های مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی احصا شد.
سرایی " راه اندازی قطار برنامه ای " ؛ " استفاده از ماینفست ریلی " و " به کارگیری اپراتور واحد ریلی و بندری را از مهم ترین برنامه های آتی ب ای توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر کشور عنوان کرد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲
کد خبر : ۴۶,۴۵۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید