ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار
موقعیت ممتاز بندر شهید رجایی برای ترانزیت کالا به آسیای میانه
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری با بیان اینکه " توسعه حمل و نقل ریلی از ضروریات کشور در حوزه تجارت و اقتصاد ملی محسوب می شود، گفت: به رغم محدویت های ایجاد شده در حمل و نقل دریایی، توسعه و افزایش سهم ریل در جابه جایی بار از بنادر را فراموش نکردیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری تاکید کرد: موقعیت بندر شهید رجایی به جغرافیایی بسیار ممتاز و راهبردی است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود : عمده کسانی که در حوزه های کلان اقتصادی و تجارت کالا فعالیت می کنند ، اذعان دارند جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط جغرافیایی قرار دارد و تبع آن بندر شهید رجایی نیز  از جایگاه ممتازی در ترانزیت و صاردارت و واردات کالا برخوردار است. 
حسن زاده با اشاره به مطالعات اقتصادی صورت گرفته در خصوص اقتصادی ترین مسافت برای جابه جایی کالا در ایران ۳۵۰ کیلو متر برآورد شده است، گفت: این میزان در آلمان به جهت این که زیرساخت های حمل در این کشور یکپارچه و مطلوب است،  ۷۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
 معاون امور بندری و اقتصادی خاطر نشان کرد: لازم است با برنامه ریزی اصولی و علمی از موقعیت ممتاز کشور برای ترانزیت بار به آسیای میانه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه راه آهن و افزایش سهم ریل در بنادر به معنی به کارگیری روش ارزان تر از جاده است ، گفت: هدف ما محدود کردن حمل جاده ای نیست ؛ چراکه هر شیوه حمل و نقلی ، مزیت های خاص خود را دارد. 
حسن زاده اضافه کرد: ما در نظر داریم از همه ابزاری های مان جهت استفاده بهینه از بندر به خوبی بهره ببریم.
وی با بیان اینکه " هرچه سهم ریل در یک بندر بیشتر باشد، نشان دهنده جایگاه بالاتر آن بندر در میان سایر بنادر هم طراز است"، گفت: ایران دروازه ورود اروپا به آسیا از طریق ترکیه است. به عبارت دیگر ایران در فاصله میان دو قاره آسیا - اروپا واقع شده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین توصیه کرد: با طراحی برنامه زمان بندی و مانیفست ریلی و با تشکیل کارگروه و کمیته مشترک بر ای این منظور می توان مسئولیت های هر نهاد در پروژه توسعه بندر ریل پایه را احصا و هماهنگی ها در این بخش را افزایش داد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
کد خبر : ۴۶,۴۵۶
کلیدواژه ها: محمد علی حسن زاده،مانور ریلی کانتینری،بندر شهید رجایی

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید