بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
موقعیت ممتاز بندر شهید رجایی برای ترانزیت کالا به آسیای میانه
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری با بیان اینکه " توسعه حمل و نقل ریلی از ضروریات کشور در حوزه تجارت و اقتصاد ملی محسوب می شود، گفت: به رغم محدویت های ایجاد شده در حمل و نقل دریایی، توسعه و افزایش سهم ریل در جابه جایی بار از بنادر را فراموش نکردیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری تاکید کرد: موقعیت بندر شهید رجایی به جغرافیایی بسیار ممتاز و راهبردی است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود : عمده کسانی که در حوزه های کلان اقتصادی و تجارت کالا فعالیت می کنند ، اذعان دارند جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط جغرافیایی قرار دارد و تبع آن بندر شهید رجایی نیز  از جایگاه ممتازی در ترانزیت و صاردارت و واردات کالا برخوردار است. 
حسن زاده با اشاره به مطالعات اقتصادی صورت گرفته در خصوص اقتصادی ترین مسافت برای جابه جایی کالا در ایران ۳۵۰ کیلو متر برآورد شده است، گفت: این میزان در آلمان به جهت این که زیرساخت های حمل در این کشور یکپارچه و مطلوب است،  ۷۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
 معاون امور بندری و اقتصادی خاطر نشان کرد: لازم است با برنامه ریزی اصولی و علمی از موقعیت ممتاز کشور برای ترانزیت بار به آسیای میانه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه راه آهن و افزایش سهم ریل در بنادر به معنی به کارگیری روش ارزان تر از جاده است ، گفت: هدف ما محدود کردن حمل جاده ای نیست ؛ چراکه هر شیوه حمل و نقلی ، مزیت های خاص خود را دارد. 
حسن زاده اضافه کرد: ما در نظر داریم از همه ابزاری های مان جهت استفاده بهینه از بندر به خوبی بهره ببریم.
وی با بیان اینکه " هرچه سهم ریل در یک بندر بیشتر باشد، نشان دهنده جایگاه بالاتر آن بندر در میان سایر بنادر هم طراز است"، گفت: ایران دروازه ورود اروپا به آسیا از طریق ترکیه است. به عبارت دیگر ایران در فاصله میان دو قاره آسیا - اروپا واقع شده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین توصیه کرد: با طراحی برنامه زمان بندی و مانیفست ریلی و با تشکیل کارگروه و کمیته مشترک بر ای این منظور می توان مسئولیت های هر نهاد در پروژه توسعه بندر ریل پایه را احصا و هماهنگی ها در این بخش را افزایش داد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
کد خبر : ۴۶,۴۵۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید