آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
موقعیت ممتاز بندر شهید رجایی برای ترانزیت کالا به آسیای میانه
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری با بیان اینکه " توسعه حمل و نقل ریلی از ضروریات کشور در حوزه تجارت و اقتصاد ملی محسوب می شود، گفت: به رغم محدویت های ایجاد شده در حمل و نقل دریایی، توسعه و افزایش سهم ریل در جابه جایی بار از بنادر را فراموش نکردیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در نشست ارزیابی اولین مانور ریلی کانتینری تاکید کرد: موقعیت بندر شهید رجایی به جغرافیایی بسیار ممتاز و راهبردی است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود : عمده کسانی که در حوزه های کلان اقتصادی و تجارت کالا فعالیت می کنند ، اذعان دارند جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط جغرافیایی قرار دارد و تبع آن بندر شهید رجایی نیز  از جایگاه ممتازی در ترانزیت و صاردارت و واردات کالا برخوردار است. 
حسن زاده با اشاره به مطالعات اقتصادی صورت گرفته در خصوص اقتصادی ترین مسافت برای جابه جایی کالا در ایران ۳۵۰ کیلو متر برآورد شده است، گفت: این میزان در آلمان به جهت این که زیرساخت های حمل در این کشور یکپارچه و مطلوب است،  ۷۰۰ کیلومتر برآورد شده است.
 معاون امور بندری و اقتصادی خاطر نشان کرد: لازم است با برنامه ریزی اصولی و علمی از موقعیت ممتاز کشور برای ترانزیت بار به آسیای میانه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه راه آهن و افزایش سهم ریل در بنادر به معنی به کارگیری روش ارزان تر از جاده است ، گفت: هدف ما محدود کردن حمل جاده ای نیست ؛ چراکه هر شیوه حمل و نقلی ، مزیت های خاص خود را دارد. 
حسن زاده اضافه کرد: ما در نظر داریم از همه ابزاری های مان جهت استفاده بهینه از بندر به خوبی بهره ببریم.
وی با بیان اینکه " هرچه سهم ریل در یک بندر بیشتر باشد، نشان دهنده جایگاه بالاتر آن بندر در میان سایر بنادر هم طراز است"، گفت: ایران دروازه ورود اروپا به آسیا از طریق ترکیه است. به عبارت دیگر ایران در فاصله میان دو قاره آسیا - اروپا واقع شده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین توصیه کرد: با طراحی برنامه زمان بندی و مانیفست ریلی و با تشکیل کارگروه و کمیته مشترک بر ای این منظور می توان مسئولیت های هر نهاد در پروژه توسعه بندر ریل پایه را احصا و هماهنگی ها در این بخش را افزایش داد.
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
کد خبر : ۴۶,۴۵۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید