افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار مسیر دریایی هندوستان- قشم افتتاح شد/ آغاز فصلی نوین در تجارت دریایی ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکراه برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی بندر چابهار از مهمترین امکانات کشور برای ترانزیت است/ ایجاد شبکه حمل و نقل بین المللی از چابهار/ تلاش وزارت امور خارجه برای بهره گیری از فرصت های بندر چابهار
محمدعلی حسن زاده ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سازمان همکاری های اسلامی در ارزیابی اخیر خود بر نقش مؤثر سازمان بنادر و دریانوردی در بهبود جایگاه ایران در پروژه های بخش حمل و نقل تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC) در سال 2019 میلادی، اظهار کرد: علیرغم عدم وجود ضوابط قانونی برای انجام ارزیابی پروژه های عمرانی در بیشتر کشورهای اسلامی، سیستم ارزیابی پروژه های حمل و نقل در پروژه های عمرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار توسعه یافته است؛ به نحوی که الزامات قانونی برای اجرای ارزیابی پروژه های بخش حمل و نقل به طور سازمان یافته ای در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در این گزارش همچنین به ظرفیت فنی مناسب در ایران در حوزه ارزیابی پروژه های عمرانی به علت وجود کارشناسان خبره پرداخته شده که در این زمینه به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک الگوی مناسب از ایجاد ظرفیت داخلی با استفاده از همکاری کارشناسان خبره و دارای صلاحیت اشاره و این سازمان به عنوان سازمان پیشرو معرفی شده است.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در این گزارش به همکاری مناسب این سازمان با دانشگاه ها و مجامع علمی و تخصصی در امور آموزش پرداخته شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه طی بازدید به عمل آمده از سوی مشاورین کومسک از کشورمان و برگزاری جلسات تخصصی در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور معاون محترم امور بندری و اقتصادی و تیم کارشناسی سازمان، گزارش "بهبود ارزیابی پروژه های حمل و نقل در کشورهای اسلامی" تکمیل شده است، بیان کرد: علاوه بر این گزارش مربوطه در سومین اجلاس کارگروه برنامه ریزی حمل و نقل و ارتباطات کومسک در شهر آنکارا ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه مطالعاتی پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی با عنوان "تجارت و حمل و نقل دریابرد در چارچوب سیستم تعرفه و تجارت ترجیحی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (TPS-OIC)" از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC) به عنوان پروژه منتخب تحت شماره 2018-IRNTRANS-577 به تصویب رسیده است، بیان کرد: این پروژه تأمین مالی شده و در دست انجام است.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
کد خبر : ۴۶,۴۹۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید