نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی بندر شهیدرجایی تا پایان سال/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری کانتینری و غیرکانتینری بخش غیردولتی/ جابجایی ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا و رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته/ اعلام طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی در سال ۹۸ خدمات رسانی موکب بنادر آبادان به زائران تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌
محمدعلی حسن زاده ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سازمان همکاری های اسلامی در ارزیابی اخیر خود بر نقش مؤثر سازمان بنادر و دریانوردی در بهبود جایگاه ایران در پروژه های بخش حمل و نقل تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC) در سال 2019 میلادی، اظهار کرد: علیرغم عدم وجود ضوابط قانونی برای انجام ارزیابی پروژه های عمرانی در بیشتر کشورهای اسلامی، سیستم ارزیابی پروژه های حمل و نقل در پروژه های عمرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار توسعه یافته است؛ به نحوی که الزامات قانونی برای اجرای ارزیابی پروژه های بخش حمل و نقل به طور سازمان یافته ای در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در این گزارش همچنین به ظرفیت فنی مناسب در ایران در حوزه ارزیابی پروژه های عمرانی به علت وجود کارشناسان خبره پرداخته شده که در این زمینه به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک الگوی مناسب از ایجاد ظرفیت داخلی با استفاده از همکاری کارشناسان خبره و دارای صلاحیت اشاره و این سازمان به عنوان سازمان پیشرو معرفی شده است.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در این گزارش به همکاری مناسب این سازمان با دانشگاه ها و مجامع علمی و تخصصی در امور آموزش پرداخته شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه طی بازدید به عمل آمده از سوی مشاورین کومسک از کشورمان و برگزاری جلسات تخصصی در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور معاون محترم امور بندری و اقتصادی و تیم کارشناسی سازمان، گزارش "بهبود ارزیابی پروژه های حمل و نقل در کشورهای اسلامی" تکمیل شده است، بیان کرد: علاوه بر این گزارش مربوطه در سومین اجلاس کارگروه برنامه ریزی حمل و نقل و ارتباطات کومسک در شهر آنکارا ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه مطالعاتی پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی با عنوان "تجارت و حمل و نقل دریابرد در چارچوب سیستم تعرفه و تجارت ترجیحی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (TPS-OIC)" از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC) به عنوان پروژه منتخب تحت شماره 2018-IRNTRANS-577 به تصویب رسیده است، بیان کرد: این پروژه تأمین مالی شده و در دست انجام است.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۳۲
کد خبر : ۴۶,۴۹۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید