تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد مناسب است ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی
بازرس مدیرعامل و مسئول رسیدگی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد
طی مراسمی با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا قاسمی به عنوان بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات این سازمان معرفی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم تکریم و معارفه بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات این سازمان، بر حساسیت و اهمیت سازمان بنادر در زنجیره تأمین کالا و گستردگی حوزه فعالیت های آن در مجموعه بنادر ،  بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور تأکید کرد و خواستار کنترل دقیق و مستمر فرآیندهای سازمان در ایفای بهینه وظایف در این زمینه شد.
وی برقراری تعامل موثر و ارتباط سازنده با دستگاه های نظارتی، نظارت بر فعالیت ها و عملکرد بازرسان مدیرعامل در بنادر تابعه، دریافت و بررسی شکایات مراجعین و مشتریان و پاسخگویی به آنان، استفاده بهینه از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تسهیل امور و تسریع در پاسخگویی، رسیدگی به شکایات پرسنل در سازمان مرکزی و بنادر و آموزش بازرسان و کارشناسان این حوزه و تهیه گزارش های نوبه ای در فاصله های زمانی مناسب را از مهمترین مأموریت های بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.
راستاد با بیان اینکه بازرسی سازمان به نوعی ممیزی داخلی است و قبل از اینکه سایر دستگاههای نظارتی بخواهند به موضوعی ورود کنند ، بازرسی باید به دقت انحراف از وظایف ذاتی و تخطی از مقررات را پیگیری کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اقدامات خوب و موثری در حوزه دولت الکترونیک در سازمان بنادر و دریانوردی برداشته شده که ماحصل آن معرفی سازمان با عنوان دستگاه برتر در این حوزه و تقدیر آن توسط رئیس جمهور است .
وی خطاب به بازرس مدیرعامل با بیان اینکه درخواست ها و تقاضاها باید منصفانه مورد رسیدگی قرار گیرد و از همه ابزارها برای تسریع در پاسخگویی به درخواست ها استفاده شود، تأکید کرد : درخواست مخاطب سازمان قبل از اینکه بخواهد از ممیزی درون سازمانی فراتر رود و دچار زحمت بشود، بایستی در چارچوب ساختار داخلی و در حوزه بازرسی مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد و پاسخ دقیق و مستدلی را ارائه نماید.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه عموما گروه های بازرسی دستگاه های اجرایی در هنگام استقرار اطلاع رسانی می کنند تا افراد نظرات و موضوعاتشان را بگویند، از بازرسی سازمان خواست به طور منظم و مستمر ، کانال های دسترسی همکاران و مخاطبان عام و خاص سازمان را اعلام کند تا مخاطبان بتوانند به فوریت مطالب و موضوعات خود را ارائه نماید.
راستاد خواستار معرفی و تثبیت بیشتر جایگاه بازرسی و نهادینه شدن آن در بین همکاران سازمانی شد و گفت : انتظار می رود همکاران با سهولت و راحتی بتوانند به بازرسی سازمان دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تجربه ملاقات های چهره به چهره با کارکنان نشان داده که آنان قبل از طرح مسائل شخصی، پیشنهاداتی برای بهبود فرایند سازمانی ارائه می دهند گفت : این مسئولیت شناسی و تعهد کاری قابل تقدیر است و حوزه بازرسی باید با بهره گیری از این مزیت، به دنبال برقراری ارتباط سهل و روان با کارکنان باشد.
وی بر لزوم هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه بازرسی در سازمان مرکزی و بنادر تأکید کرد و گفت : مجموعه بازرسی باید با اشراف کامل، کلیه فرایندها و اقدامات پیشگیرانه را دنبال کند تا شاهد ورود کمتر دستگاه های نظارتی همچون بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و همچنین تشکیل پرونده های کمتر باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر لزوم اجرایی شدن به موقع پیشنهادات دستگاه های نظارتی تأکید کرد و گفت : امیدوارم بازرسی سازمان بنادر به وظیفه خطیر و گسترده خود در ارتقاء شاخص های کیفی و سلامت اداری عمل کند و تأخیر در پاسخگویی ها مرتفع شود.
راستاد در پایان از خدمات و تلاش های سیدمحمد جعفری بازرس پیشین مدیرعامل که هم اکنون به سمت مدیرکل حراست سازمان منصوب شده است، قدردانی کرد و خواستار توسعه و تقویت تلاش های صورت گرفته در این حوزه از سوی علیرضا قاسمی بازرس مدیرعامل و مسئول رسیدگی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی شد.
پیش از سخنان راستاد، سید محمد جعفری گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در طی مدت تصدی مسئولیت بازرسی مدیرعامل و مسئول رسیدگی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کرد و خواستار تصویب ساختار و تشکیلات مناسب برای این مجموعه در سازمان بنادر شد .
گفتنی است، علیرضا قاسمی، بازرس جدید مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم، گفت: تمام توان و تجربه خود را برای اجرای تکالیف و ماموریت های محوله به کار خواهد گرفت.
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۲
کد خبر : ۴۶,۴۹۷
کلیدواژه ها: بازرس مدیرعامل و مسئول رسیدگی به شکایات سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید