تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد مناسب است ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی
راستاد: روند اطلاع‌رسانی سازمان بنادر طی دو سال اخیر بسیار مثبت بوده است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مدیران روابط عمومی بنادر کشور، نحوه اطلاع رسانی مجموعه روابط عمومی سازمان را بسیار مثبت و رو به جلو دانست و بر استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها در راستای جذب مخاطبان منطبق با طرح جامع اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تبلیغی سازمان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد که در آستانه روز روابط عمومی با مسئولان روابط عمومی بنادر سخن می گفت، اظهارداشت: در یکی دوسال اخیر، با زحمات مسئولان روابط عمومی بنادر و تحت مدیریت ستاد، یک پوست اندازی جدی در معرفی و برقراری ارتباط بین سازمان و مخاطبین خاص و عام بنادر و دریانوردی صورت گرفته است که این مهم تحت هیچ‌ عنوان قابل مقایسه با قبل نیست.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: روندی که در راستای برنامه‌ریزی، کمیت و کیفیت اطلاع رسانی، معرفی و اقدامات سازمان و همین‌طور استفاده از ابزارهای متعدد رسانه ای در این مدت انجام شده بسیار مثبت و روبه‌جلو بوده و همه افراد خارج از سازمان نیز این موضوع را تایید می کنند.
راستاد، نحوه اطلاع‌رسانی در روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی را در مقایسه با سایر ارگان‌های وزارت راه پیشرو دانست و گفت: بخشی از جلسه هفتگی شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با وضعیت این وزارت در رسانه ها و حوزه اطلاع رسانی اختصاص می یابد که  همواره سازمان بنادر و دریانوردی در این گزارش ها رتبه بالایی داشته و میزان و کیفیت محتوای تولید شده برای سازمان بنادر و دریانوردی همیشه در سطوح بسیار بالاتری قرار دارد. 
وی خاطرنشان کرد: حتی در مورد ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌ها هم در مقایسه با زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی از رتبه بالاتری برخوردار بوده‌ایم و این موضوع نشان می دهد که روابط عمومی سازمان بنادر عملکرد بسیار خوبی داشته و در چندین مورد نیز مورد تقدیر وزیر قرار گرفته و ایشان تلویحاً برنامه های اطلاع‌رسانی سازمان بنادر علی‌الخصوص «برنامه تلویزیونی فانوس دریایی» را به‌عنوان الگو دیگر سازمان‌ها معرفی کرده و بر ادامه و مستمر بودن این برنامه (با توجه به جذب بالای مخاطب) تأکید داشته‌اند.

 

برنامه تلویزیونی فانوس دریایی؛ فرصت دیده شدن ظرفیت های بنادر را فراهم کرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص «مستند فانوس دریایی» که از سال 96 و با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و شبکه یک سیما پخش می‌شود اظهار کرد: در هر قسمت ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در بنادر و یا زندگی دریانوردان، ساحل نشینان و دست‌اندرکاران حوزه دریا و بندر را به نمایش گذاشته می شود و تمرکز مستند تلویزیونی فانوس بر روی بنادر کشور است؛ به اندازه‌ای که فانوس برای بنادر از جمله بندر لنگه یا حتی بندر چارک مستندی درخور تهیه کرده است که پیش از این شاهد آن نبودیم و هیچ گاه در سطح رسانه ملی هم مطرح نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: "فانوس دریایی" این فرصت را داد که همه بنادر با یک نگاه تخصصی و طیف گسترده مخاطبان معرفی شوند که این یک فرصت بسیار خوب برای تمامی بنادر کشور بوده است که البته لازم است بنادر استانها برای ارتقاء کیفی بیشتر این برنامه، سوژه های مدنظر را به صورت مصداقی و دقیق به روابط عمومی  سازمان پیشنهاد دهند.

 

تاکید بر افزایش تعامل روابط عمومی های بنادر با رسانه های محلی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری روابط عمومی های بنادر با رسانه های محلی و استفاده هوشمندانه از رسانه‌ها در راستای جذب حداکثری مخاطب از جمله تامین کنندگان و مشتریان سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد و همچنین از آنان خواست تا طی مذاکره با صداوسیمای استان، قسمت های مرتبط برنامه فانوس دریایی را از آن طریق بازپخش نمایند.

 

ابلاغ طرح جامع اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و تبلیغی سازمان بنادر و دریانوردی
وی با اشاره به برنامه جامع 5 ساله تدوین شده در اداره کل روابط عمومی‌های سازمان بنادر با همکاری اساتید برجسته علوم ارتباطات، دریافت نظرات مدیران ستاد و بنادر استانها و نیازهای سازمان در حوزه اطلاع‌رسانی و همچنین ذائقه مخاطبان، گفت: این بسته جامع و دقیق با یک افق 5 ساله برای روابط عمومی سازمان با تمام جزئیات، ارائه شده است که تاکنون در هیچ حوزه ای برنامه ای با چنین دقتی مشاهده نکرده‌ام؛ برنامه ای که تمام جوانب و جزئیات برنامه های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی را پوشش می دهد و به مدیرکل روابط عمومی سازمان بنادر تأکید کردم که با قید فوریت این برنامه به عنوان یک مصوبه و سند در دستور کار سازمان قرار بگیرد.
راستاد در ادامه گفت: مجددا تاکید می کنم که با همت همه شما سازمان پوست اندازی خوبی در حوزه روابط عمومی داشته و مدیرکل روابط عمومی، با توجه به جایگاه‌شان؛ مدیریت و هدایت مجموعه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان را بر عهده دارند و هدایت، هماهنگی و برنامه ریزی و تعیین سیاست ها مهمترین وظیفه ایشان است؛ بنابر این ضمن اینکه ایشان از نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما استفاده می کنند، نهایتاً در  سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی، ایشان مسئولیت اصلی را دارند و ایشان نیز باید در قبال مسئولیت خود و منابعی که در اختیار دارند به مدیرعامل سازمان پاسخگو باشند.
وی همچنین بر حضور مسئولین روابط عمومی بنادر استانها در تمام رویدادها و همایش‌های مهم و بین‌المللی سازمان بنادر، نظیر همایش چابهار به جهت کسب تجربه و همکاری در وظایف روابط عمومی ستاد تاکید کرد.

 

اصلاح ساختار و چارت روابط عمومی ستاد و بنادر روی میز اداره‌کل منابع انسانی سازمان  
راستاد خاطرنشان کرد: در خصوص چارت روابط عمومی ستاد و بنادر لازم است پیگیری ویژه ای از سوی اداره‌کل منابع انسانی سازمان صورت گیرد و امیدوار هستیم با توجه به پیش نویس تهیه شده و طی تشریفات قانونی به نتیجه برسیم. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان اظهار امیدواری کرد این جمع از فرصت گردهمایی استفاده بهینه را داشته باشند و با تبادل تجربیات خوب، ارائه دستاوردها و فعالیت های مثبت؛ امکان استفاده دیگر همکاران را نیز از این تجربیات فراهم کنند و در همین راستا شاهد باشیم که روابط عمومی سازمان همچنان بر روی نوار موفقیت حرکت کند چرا که اگر روابط عمومی موفق باشد، سازمان نیز موفق خواهد بود و می تواند برنامه‌ها و دستاورد‎های خود را از طریق روابط عمومی به جامعه منتقل کند و همچنین مخاطبان نیز از همین طریق نظرات خود را به سازمان منعکس و در تصمیم‌سازی، مشارکت حداکثری نمایند.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
کد خبر : ۴۶,۵۳۱
کلیدواژه ها: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،گردهمایی روابط عمومی ها،مهندس راستاد،روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید