افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی/ اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است/ درخواست از صاحبان کالا برای تسریع در ترخیص کالاها از بندر شهید رجایی/ فعالیت ۲۴ ساعته سازمان بنادر و گمرک برای خروج کالا از بندر تأکید بر نقش مکمل بنادر چابهار و گوادر/ همسایه ها در اولویت همکاری با بندر چابهار مسیر دریایی هندوستان- قشم افتتاح شد/ آغاز فصلی نوین در تجارت دریایی ضرورت ایجاد بانک های افغان، هندی و پاکستانی در بندر چابهار/ دریافت 403 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر چابهار/ امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر تجارت هند؛ بندر چابهار است/ 30 دستگاه استراتژیک در بندر چابهار نصب شد تبدیل چابهار به شهر صلح منطقه/ چابهار؛ تنها مسیر توسعه افغانستان است/ علاقه‌مندی ایران به نقش آفرینی چین و پاکستان در چابهار/ بنادر چابهار و گوادر مکمل هم هستند/ ایجاد منطقه مشترک صنعتی در مرز مشترک ایران و پاکستان آغاز ممیزی تمدید گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ شناسایی عدم انطباق های احتمالی و بهبود خدمات رسانی ؛ هدف محوری ممیزی کیفیت انتقال گندم مازاد مصرف غرب کشور به استان‌های شرقی از طریق مسیر دریایی به چابهار/ تجهیز بندر چابهار با استفاده از تولیدات داخلی/ توسعه بندر شهید بهشتی با همکاری سرمایه گذاران هندی ادامه دارد شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکراه برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی بندر چابهار از مهمترین امکانات کشور برای ترانزیت است/ ایجاد شبکه حمل و نقل بین المللی از چابهار/ تلاش وزارت امور خارجه برای بهره گیری از فرصت های بندر چابهار
ساماندهی شناورها و اسکله ها در بندر انزلی با رویکرد رونق گردشگری
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ساماندهی شناورها و اسکله ها در بندر انزلی با رویکرد رونق گردشگری صورت گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اسکله های شناور ایجاد شده در بندر انزلی گفت: این اسکله ها به منظور پهلوگیری آسان‎تر و ساماندهی قایق های تفریحی و رونق گردشگری  ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: سازمان بنادر ساماندهی شناورها و استاندارد سازی آنها را در برنامه خود دارد و در بندر انزلی نیز به صورت متمرکز و نمونه این اقدام در داخل حوضچه بندر انجام گرفته که اگر مطلوب باشد این موضوع برای اسکله های دیگر تسری پیدا می کند.

حق شناس ادامه داد: دریای خزر به دلیل نوع امواج و عمق آن در خصوص گسترش بحث گردشگری به نظر می رسد که مورد استقبال بیشتری قرار گیرد تا اینکه ما شناوری فراهم کنیم که بین بنادر ایرانی  و خارجی خزر تردد کند. تجربه ی کشتی میرزا کوچک خان تجربه ی مفیدی نبود و استقبال آنچنانی صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: به دنبال این امر هستیم که بین بندر کاسپین و بندر انزلی تردد مسافری را راه‌اندازی کنیم، که از جذابیت خاصی برخوردار خواهد بود و مردم نیز می توانند از اسکله های بندر انزلی توسط قایق های تفریحی به بندر کاسپین بروند و بالعکس. در کوتاه مدت شاید بتوان این خط را راه اندازی کرد.

حق شناس در خصوص ساخت پیاده راه در موج شکن غربی انزلی گفت : در موج شکن قدیمی انزلی این پیاده راه ساخته شد و اکنون در موج شکن  جدید در سمت غرب ، برنامه ی زیباسازی و پیاده راه سازی توسط اداره بندر در دست اجراست تا مردم بتوانند از فضا و محیط موج شکن غربی لذت ببرند.
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
برنــــا |
کد خبر : ۴۶,۵۳۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید