اعلام تعداد بنادر کوچک تحت مالکیت سازمان بنادر/ میزان کالاهای تجاری جابجا شده از طریق بنادر کوچک کشور/ نقش بی بدیل بنادر کوچک در شبکه سازی حمل و نقل دریایی/ آخرین وضعیت واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیردولتی ذی صلاح حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره) ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران – ترکمنستان/ توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر با همکاری ترکمنستان/ تکمیل کریدور شمال به جنوب ۲۵ دستگاه پمپ بنزینی از حوضچه بندر کنگان جمع آوری شد گزارش مدیرعامل سازمان بنادر از وضعیت موجود کالاهای اساسی در بنادر مثبت است/ افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور اتفاق مطلوبی است/ باید ساز و کاری برای سرعت بخشیدن به روند تخلیه کالا از انبارهای بنادر ایجاد شود/ تاکید بر رفع دغدغه ها در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل برای خروج کالا از انبارها ایجاد کمیته مشترک دریایی و بندری بین ایران و اسپانیا/ ظرفیت های بندری و دریایی دو کشور برای همکاری، مهیا است نفتکش ایرانی جبل الطارق را ترک کرد/ « آدریان دریا » وارد آب های بین المللی شد تخلیه و بارگیری 60 میلیون تنی در بنادر کشور از ابتدای سال تاکنون/ تجارت دریایی در بنادر ایران طبق روال انجام می‌شود/ تردد ناوگان ایرانی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار است/ توقیف نفتکش انگلیسی ارتباطی با اقدام این کشور علیه ایران ندارد بهره برداری از ۱۵ پروژه دریایی و بندری همزمان با هفته دولت درهرمزگان احداث جاده کمربندی بندر امام(ره) به آبادان 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
بزرگترین  لنج باری ساخت داخل از قشم به خارج از کشور صادر شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: بزرگترین لنج باری فایبرگلاس ساخت ایران در جزیره قشم تولید و به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره تولید و صادرات بزرگترین شناور باری ساخت داخل، اظهار داشت: پس از ساخت لنج چوبی یک هزارتنی تولید داخل که سال گذشته در استان هرمزگان به آب اندازی شد، بزرگترین لنج باری فایبرگلاس تولید شده در استان هرمزگان به سفارش یک سرمایه گذار و تاجر خارجی زیر نظر اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ساخته و به مالک شناور تحویل داده شد.
وی با اعلام حمایت جدی سازمان بنادر از شناورسازان داخلی در سال "رونق تولید" ادامه داد:بزرگترین شناور باری ساخت داخل در جزیره قشم به آب اندازی شد و پس از صدور گواهینامه ها و تاییدیه های لازم از سوی موسسات معتبر رده بندی، این شناور لنج فایبرگلاس به خارج از کشور انتقال یافت.
عفیفی پور با بیان اینکه تمامی فرآیندهای طراحی، تولید و آب‌اندازی این شناور سنتی به همت متخصصان و جوانان بومی فعال در صنعت شناورسازی بزرگترین جزیره خلیج فارس انجام شده است، تصریح کرد: این شناور لنج طی 360 روز کاری (کمتر از یکسال) طراحی و تولید شد که امکان ترابری دریایی انواع کالا با ظرفیت حمل یک‌هزار و 300 تُن را داراست. 
ساخت شناور مطابق با استانداردهای بین المللی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: شناورهای تولید شده در کارگاه های لنج سازی استان هرمزگان مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین المللی و همچنین با رعایت استانداردهای مربوطه تحت کلاس موسسات رده بندی ایرانی تولید و صادر می شوند.
وی رقم قرارداد ساخت این شناور بزرگ باری را دوهزار و 700 درهم اعلام و خاطرنشان کرد: این شناور دریایی مجهز به دو موتور با قدرت مجموع  2500 اسب بخار است و 55 متر طول، 16 متر عرض و حدود شش متر آبخور دارد. 
این مقام مسئول همچنین وزن خالص سازه این شناور را 150 تن و وزن ناخالص آن حدود 500 تن اعلام کرد.
عفیفی پور ساخت و تحویل بزرگترین لنج باری فایبرگلاس صادراتی در یکسال اخیر را اثبات کننده  توانمندی‌های فنی جوانان هرمزگانی در صنعت شناورسازی ایران دانست و ادامه داد: این شناور از امکان دریانوردی با سرعت 20 مایل دریایی(حدود 37 کیلومتر بر ساعت) در زمان حمل کالا برخوردار است و برای الحاق به ناوگان حمل و نقل دریایی در آب‌های اقیانوس هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رکورد ساخت بزرگترین لنج باری ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: شرکت سازنده این شناور سنتی که در جزیره قشم مستقر است، رکورد ساخت بزرگترین لنج باری ایران با ظرفیت حمل دو هزار تن کالا را در کارنامه خود دارد و در مجموع برای 320 نفر به طور مستقیم و حدود یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال آفرینی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران به عنوان یکی از زیرمجموعه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان متولی پیگیری و اجرای مقررات ملی و بین المللی و تمامی امور نظارت بر ساخت شناور در کارگاه ها و کارخانجات شناورسازی استان و همچنین ارائه خدمات ثبتی به شناوران تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران است.
عفیفی پور اظهار داشت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات صورت گرفته، طی سالیان اخیر نه تنها روند واردات شناورهای سنتی (لنج های چوبی و فایبرگلاس باری و صیادی) به داخل کشور متوقف شده بلکه هم اکنون استان هرمزگان به جایگاه مهم صادر کننده شناورهای دریایی در منطقه خلیج فارس دست یافته است.
استان هرمزگان با بهره مندی از 60 کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی کانون تولید شناورهای دریایی در ایران است.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۱۵
کد خبر : ۴۶,۵۵۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید