نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی بندر شهیدرجایی تا پایان سال/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری کانتینری و غیرکانتینری بخش غیردولتی/ جابجایی ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا و رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته/ اعلام طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی در سال ۹۸ خدمات رسانی موکب بنادر آبادان به زائران تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌
جذب حداکثری ترافیک کالا در  بندر خرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: زمینه های توسعه و جذب حداکثری ترافیک کالا با بهره گیری از مقوله پژوهش و استفاده از توان بخش خصوصی را با شناسایی ظرفیت های بندر خرمشهر فعال تر می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نورالله اسعدی در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر رابطه دانشگاه و صنعت را یک ضرورت دانست و افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت در ایران دارای قدمتی چندین ساله است و مقدمه پیشرفت و توسعه کشور از دانشگاه ها است.
وی هدف از برگزاری این جلسه را  ارتقاء و توسعه راهکارهای مشترک علمی –پژوهشی میان اداره کل بندرو دریانوردی خرمشهر و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان کرد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: بندر خرمشهر سابقه طولانی در تجارت دریایی داشته و در سالهای قبل از انقلاب اسلامی ظرفیت پذیرش 5 میلیون تن کالا در سال را داشت و در واقع  یکی از بزرگترین بنادر محسوب می شد.
وی خاطر نشان کرد: با وجود بازسازی تمام  زیرساخت ها و استقرار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری برای دستیابی به جایگاه پیش از جنگ تحمیلی نیاز است که در حوزه پژوهش تمام ساز و کار ها را به خدمت بگیریم و این مهم در دستور کار است.
وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم از وجود دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر که یکی از دانشگاههای توانمند است برای فعال سازی بیشتر پژوهش در بندر خرمشهر استفاده کنیم.
همچنین در ادامه لطف اله خواجه پور رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: در این دوران تحریم باید دست به دست هم دهیم و جلوی آسیب ها را بگیریم و مسئولیت دانشگاهها برای ایجاد شرایط مطلوب بیشتر می شود و تمام تلاش ما این است که در حد یک دانشگاه نسل سه عمل کنیم.
وی تصریح کرد: ارتباط دانشگاه علوم و فنون با بندر خرمشهر سابقه طولانی دارد و تاکنون چندین  تفاهم نامه های علمی پژوهشی و آموزشی میان بندر خرمشهر و دانشگاه منعقد شده است.
رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: یکی از چالش هایی که با آن مواجه هستیم ،اشتغال فارغ التحصیلان است و در این زمینه در حال رایزنی با بخش خصوصی و نهادهای مختلف هستیم.
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶
کد خبر : ۴۶,۵۷۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید