نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی بندر شهیدرجایی تا پایان سال/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری کانتینری و غیرکانتینری بخش غیردولتی/ جابجایی ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا و رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته/ اعلام طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی در سال ۹۸ خدمات رسانی موکب بنادر آبادان به زائران تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌
افزایش پذیرش کشتی های حامل کالاهای اساسی در بنادر شهید رجایی و بهشتی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش موثر این سازمان در سند آمایش مراکز لجستیک، گفت: پهنه های تحت مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب سند آمایش مراکز لجستیک، برای اولین بار فراتر از حصار بندر و محیط پیرامونی اش تعریف شده و این رویکردی جدید برای سازمان بنادر است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در چهل و چهارمین نشست اتاق فکر سازمان بنادر  با موضوع « هم اندیشی برای یافتن راهکار های اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در شش پهنه تحت مسئولیت بنادر و دریانوردی »، گفت: تهیه و تصویب سند آمایش مراکز لجستیک ، یک رویکرد راهبردی و زیر بنایی خیلی بزرگ است که وزارت راه و شهرسازی به آن اهتمام کرد و به سرانجام رساند.
ویبا بیان اینکه پهنه های تحت مسئولیت این سازمان در قالب سند آمایش مراکز لجستیک ، فراتر از محدوده سنتی اش قرار گرفته است، تاکید کرد: نکته حایز اهمیت در این شرایط، برنامه ریزی برای ایجاد مراکز لجستیکی در نقاط با فاصله نسبتا دور از بنادر است.
راستاد افزود: در این سند و بر اساس سلسله مراتبی که برای مراکز لجستیکی تعیین شده، شهرهای لجستیکی بالاترین سطح تعریف شده است که تحت مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهار داشت: به جز دهکده های لجستیکی تحت مسئولیت سازمان بنادر ، چهار شهر در سند آمایش مراکز لجستیک تعیین شده که سه شهر در محدوده بندری و تحت مسئولیت سازمان بنادر قرار دارد و این بیانگر نقش موثر این سازمان و اجزای پیرامونش در شکل دهی و آماده سازی مراکز لجستیکی و شهرهای بندری است.
وی با بیان اینکه هاب غلات به جهت آبخور مناسب و به طور سنتی در بندر امام خمینی ( ره) متمرکز شده است، گفت:  ما نمی توانیم در طول نوار ساحلی فقط به یک نقطه محدود باشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پذیرش کشتی های حامل کالاهای اساسی در دستور کار بنادر شهید رجایی هرمزگان و شهید بهشتی چابهار قرار دارد و این ظرفیت در بزودی در بنادر یاد شده توسعه پیدا می کند.
 

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۱۸
کد خبر : ۴۶,۵۹۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید