بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر کوچک نقشی کلیدی و اساسی در نبرد اقتصادی کنونی کشور دارند.

روانبخش بهزادیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه رونق بنادر کوچک موجب خواهد شد تجمع جمعیتی در طول سواحل کشور توزیع شود، اظهار کرد: علاوه بر این رونق بنادر کوچک عاملی خواهد بود تا با ایجاد اشتغال از مهاجرت سکنه این بنادر به شهرهای بزرگ جلوگیری بعمل می آید؛ بنابراین نقش ژئوپلتیک بنادر کوچک از این حیث قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه امکان واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی همواره مهیا بوده و خواهد بود، گفت: در حال حاضر بنادر فریدون کنار و آستارا در سواحل دریای خزر و بنادر دیلم، کنگان، گناوه و چوئبده در کرانه خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار شده اند.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی مستلزم سوددهی آنها است و بدون انجام سرمایه گذاری در در حوزه زیر ساخت و جذب شناور میسر نمی شود، خاطرنشان کرد: در بنادری که سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری کرده است، اغلب واگذاری ها به صورت اجاره ای و راهبری بندر بوده و در بنادر دیگر که مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی است، این واگذاری بصورت BOT و قراردادهای بلند مدت مدنظر قرار می گیرد.

بهزادیان با اعلام اینکه مطالعاتی تحت عنوان «بررسی و مطالعه جهت گیری های راهبردی بنادر کوچک با تمرکز بر الگوی کاربری و مدیریتی» با مشارکت مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال انجام است، اظهار کرد: با توجه به این طرح در استان خوزستان 4 بندر، هرمزگان 20 بندر، بوشهر 11 بندر و گلستان 2 بندر مورد بررسی قرار گرفته و ضمن بررسی وضعیت موجود، نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت های پیش رو شناسایی شده و ظرفیت ها و محدودیت های عمده آن ها مورد تحلیل قرار گرفته است و در نهایت جهت گیری راهبردی و بسته های موفقیت برای تک تک آنها تهیه می شود.

به گفته وی، در حال حاضر 33 بندر تحت مالکیت سازمان بنادر است که از این تعداد 22 بندر جزء بنادر کوچک محسوب شده و دارای کاربری های مختلف هستند.

بهزادیان اذعان داشت: علاوه بر موارد عنوان شده سازمان بنادر و دریانوردی در 24 بندر کوچک دیگر نیز حضور دارد و البته  بنادر کوچک دیگری نیز موجودند که تحت مالکیت سایر ارگان ها نظیر شیلات، گمرک، فرمانداری، شهرداری و سایر سازمان ها فعالیت می کنند که با در نظر گرفتن آن ها و موج شکن های ایجاد شده، در سواحل کشور بالغ بر 300 بندرگاه کوچک وجود دارد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲
کد خبر : ۴۶,۵۹۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید