آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
طرح های توسعه بنادر بدون توفقی در حال اجرا است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از « بالاترین ترافیک و حجم تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی ( ره) » خبر داد و گفت: در بندر شهید رجایی انگیزه صادرات کماکان رو به افزایش است؛ به طوری که سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی 2 برابر واردات غیر نفتی بوده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در اختتامیه مجمع عمومی سالانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تاکید کرد: به رغم تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه ، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است و این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه  بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد 50 درصد را تجربه کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش در مجمع انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خاطر نشان کرد: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره‌ای داشته ایم و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی برطرف شد.
راستاد تاکید کرد: مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.
وی با بیان اینکه هزینه‌های نقل و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، افزود: هزینه ارزی این کشتی‌ها را ۵ درصد در نظر گرفته ایم و این درخواست در جلسات هیات عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.
به گقته راستاد، طبق رایزنی‌های که انجام شد، هم اکنون انجمن کشتیرانی به عنوان عضو در تمامی جلسات مربوط به حوزه حمل ونقل شرکت دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به روند انجام طرح های توسعه ای در بنادر اشاره کرد و گفت: توسعه ترمینال شماره 3 کانتینری بندر شهید رجایی با قوت و قدرت در حال اجرا است و انتظار داریم فاز اول آن تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان تجهیز و تکمیل ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی ، گفت: کماکان سیاست سازمان بنادر بر پایه ایجاد ظرفیت و ساخت زیر بناهای بندری توسط دولت و ساخت و توسعه روبناها و خرید تجهیزات توسط بخش خصوصی است.
راستاد خاطرنشان کرد: اولویت سازمان بنادر، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی است و برای حفظ فعالیت و اشتغال در این بخش می‌تواند برای سهم خود تعدیل هم داشته باشد.
وی با اعلام این خبر که «طی دو ماه آینده 12 دستگاه آر تی جی به مجموعه امکانات بندری شهید رجایی اضافه می شود» ، تصریح کرد: با رویکرد و برنامه های زمان بندی شده در سازمان بنادر ، کلیه طرح های توسعه بنادر بدون توفقی در حال اجرا است. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد:  با همکاری بخش خصوصی تمامی سرمایه گذاری‌ها در حال انجام است و ما توسعه پسکرانه‌های بندری را در دستور کار داریم؛ به طوری که ۲۴۰۰ هکتار از اراضی پسکرانه را در اختیار خدمات لجستیکی اقتصادی قرار داده ایم.
 
 
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳
کد خبر : ۴۶,۶۸۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید