ایران؛ نایب رئیس کمیسیون مهندسی دریایی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی " پیانک " شد توسعه حمل و نقل کانتینر بین بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه در دریای خزر/ تلاش برای سفرهای نزدیک به ساحل به منظور افزایش تعاملات حمل و نقلی و تجاری ایران و روسیه/ آمادگی ایران جهت تسهیل سرمایه گذاری مشترک بخش‌ خصوصی دو کشور به منظور احداث مراکز لجستیکی تقویت و توسعه ترانزیت از کشورهای CIS به افغانستان از بندرامیرآباد احداث مجموعه تفریحی مارینا پارک خزر در استان مازندران ۶ خدمه موتور لنج باری از خطر مرگ نجات یافتند بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان روند ترخیص کالاهای اساسی از بنادر سریع و مناسب است/ فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالاها رضایت دارند نفتکش های حادثه دیده از آب های تحت نظارت ایران خارج شدند/ هیچگونه آلودگی دریایی مشاهده نشده است/ انجام تشریفات بازگشت به وطن 23 خدمه نفتکش"فرانت التیر" برگزاری همایش قایقرانی خانوادگی عملکرد سازمان بنادر بر اساس استانداردهای بین المللی است/ بنادر کشور؛ در سخت ترین تحریم ها، روند توسعه ای خود را حفظ کردند/ رونق بنادر کوچک با همت بخش خصوصی/ ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی برای توسعه بنادر کوچک
چشم انداز 20 ساله سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت سواحل
راهبرد بخش مدیریت سواحل کشور در حوزه‌های مختلف "مالی و اقتصادی" و "ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی"، "مسئولیت پذیری" و "نظام حکمرانی" بر اساس چشم انداز 20 ساله فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان برای ایفای نقشی مطلوب در حاکمیت دریایی، خود را متعهد به اجرای استانداردهای بین‌المللی می‌داند تا حضور کشتی‌های ایمن را در دریایی امن، تضمین کند و معتقد است که حکمرانی خوب دریایی و بندری، پیشران کلیدی نقش‌آفرینی در سطوح ملی و بین‌المللی است.

سازمان بنادر و دریانوردی بر آن است تا در راستای تسهیل تجارت، توسعه ترانزیت، ترانشیپ و گردشگری دریایی با استفاده از مزیت‌های بی بدیل سرزمینی و تکیه بر سرمایه سازمانی، حکمرانی خوب را برای ایفای نقشی مؤثر و ماندگار در توسعه ملی، منطقه‌ای و کمک به پویایی اقتصاد جهانی مستقر سازد.

علاوه بر این سازمان بنادر در راستای منافع ملی با تفکری رو به جلو، فعال و خلاقانه به کاربست فناوری‌های نوین و دانش روز برای کارامد و رقابتی بودن در ارائه خدماتی حرفه‌ای، دوستدار محیط زیست، جلب‌کننده رضایت مشتریان و ایجاد کننده ارزش‌افزوده برای ذینفعان دریایی و بندری تلاش می‌کند و برای ایفای نقشی محوری در ایجاد هماهنگی بین بازیگران کلیدی در زنجیره لجستیک برای کاهش هزینه‌های مبادله و ایجاد مزیت رقابتی قدم بر می‌دارد.

حوزه اقتصادی، مالی و هماهنگی

چشم انداز سازمان بنادر و دریانوردی در افق 20 ساله به گونه‌ای است که در حوزه مدیریت سواحل "توسعه پایدار و متوازن مناطق ساحلی با استقرار مدیریت یکپارچه برای ایفای نقش در اقتصاد ملی" تعریف شده است و راهبرد این بخش در حوزه اقتصادی "ارتقاء زیرساخت و تسهیلات گردشگری در مناطق ساحلی کشور" است.

راهبرد بخش مدیریت سواحل در حوزه پایداری مالی نیز با ایجاد مشوق‌ها و تضمین سرمایه‌گذاری برای افزایش مشارکت بخش خصوصی داخلی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در تأمین مالی پروژه‌های زیرساخت در حوزه سواحل در چارچوب نظام مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تعریف شده است و بخش هماهنگی قرار بر ایفای نقش رهبری در حوزه حمل و نقل در استان-های ساحلی کشور است.

حوزه "ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی" و "مسئولیت پذیری"

راهبرد مدیریت سواحل کشور در چشم اندازی 20 ساله و در حوزه "ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی" در راستای توسعه نظام مدیریت زیست محیطی (EMS) در تطابق با استانداردهای روزآمد بین‌المللی در چارچوب بهبود مستمر زیست‌محیطی و حداقل‌سازی اثرات توسعه بنادر بر محیط زیست، میراث فرهنگی و تاریخی است و در بخش مسئولیت پذیری نیز تعادل بین دسترسی کارا به بنادر و توسعه شهرهای ساحلی در چارچوب سند آمایش سرزمین و طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران مدنظر قرار می‌گیرد.

نظام حکمرانی

و در نهایت راهبرد بخش مدیریت سواحل در بخش نظام حکمرانی در چشم انداز 20 ساله سازمان بنادر و دریانوردی، تدوین الگوی مدیریت ذینفعان برای اجرای کامل طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران (به انضمام جزایر) است.

 

 

۱ خرداد ۱۳۹۸
کد خبر : ۴۶,۶۸۵

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید