آیمو؛ قطعنامه تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را منتشر کرد/ اعلام این قطعنامه به مراجع بندری، اپراتورهای بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و سایر ذینفعان ایران تجارت آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرد / معنا و مفهوم پیدا کردن تجارت بین کشورهای اسلامی اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:
بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد
در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد ۵۰ درصد را تجربه کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در اختتامیه مجمع عمومی سالانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، تاکید کرد: به رغم تهدیدات و ایجاد شرایط سخت و ویژه ، بنادر کشور همچنان پر ترافیک هستند که نشان می دهد چرخ کشتیرانی و بنادر در جریان است و این ظرفیت می تواند تسهیل کننده اهداف اقتصادی کشور باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه  بندر چابهار می تواند آینده حمل و نقل دریایی کشور باشد، گفت: در حالی که سال گذشته اکثر بنادر کاهش عملکرد داشته اند، بندر چابهار به تنهایی رشد ۵۰ درصد را تجربه کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش در مجمع انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته خاطر نشان کرد: با این انجمن جلسات مفصل به صورت فصلی و دوره‌ای داشته ایم و نتایج این جلسه بسیار مفید بوده به طوری که مشکلات مربوط به بخش بیمه و مالیات شرکت‌های کشتیرانی برطرف شد.
راستاد تاکید کرد: مشکلات مربوط به بخش بیمه از حوزه حقوقی برطرف شده و به بخش فنی رسیده که امیدواریم به طور کامل تا چند وقت آینده حل شود.
وی با بیان اینکه هزینه‌های نقل و انتقال ارز کشتی‌های خارجی در چنین شرایطی دشوار است، افزود: هزینه ارزی این کشتی‌ها را ۵ درصد در نظر گرفته ایم و این درخواست در جلسات هیات عامل تصویب شده و امیدواریم در حداقل زمان به مرحله اجرایی برسد.
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶
کد خبر : ۴۶,۷۱۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید