حرکت نخستین کشتی بوشهر - قطر در هفته‌جاری افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ٢١ پروژه در بندر چابهار آموزش مدیریت و رهبری، ویژه فرماندهان یگان های حفاظت بنادر/ اجتناب ناپذری انضباط کاری در محیط انتظامی با سرعت تغییرات اجتماعی اعلام میزان واردات و تخلیه کالاهای اساسی در بنادر کشور از ابتدای سال/ تسریع روند ترخیص کالاها و توزیع در بازار/ استفاده از ظرفیت های ریلی و تلاش برای حل مشکل اسنادی صاحبان کالا در دستور کار سازمان بنادر/ رشد ۶۷ درصدی واردات و تخلیه کالای اساسی به بنادر کشور ورود و انتقال محموله مواد اولیه فولاد کشور برای اولین بار از طریق بندر چابهار برنامه ریزی برای قطع وابستگی به دریانوردان خارجی/ اعزام مرحله اول کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه دریانوردی بر روی کشتی ها/ تعامل بی سابقه شرکت ملی نفت کش در جذب ۵۰ دانشجوی کارورزی غیر بورسیه/ اعلام طرح ایرانی کارورزی دانشجویان غیر بورسیه در اجلاس آتی "آیمو" برای رفع معضل کارورزی سایر کشورها تکلیف جدید دولت برای واردکنندگان کالاهای اساسی از بندر چابهار/ ۵۰درصد بار وارداتی و کشتی‌های شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران در بندر چابهار تخلیه خواهد شد/ تاکید بر صادرات بخشی از محموله‌های صادراتی مواد معدنی از چابهار مکان تأمین تمام تجهیزات بندری و دریایی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد/ لزوم افزایش اختیار عمل سازمان بنادر در حمایت از بخش خصوصی توسط دولت بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر نوشهر انتقال کالا از طریق بندر چابهار به 2 شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد/ پیگیری اختصاص 30 درصد تخفیف سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار/ توزیع متوازن کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی/ جهش بندر چابهار در دستور کار دولت
افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار امکانپذیر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در جلسه کارگروه تسهیل و تسریع امور تجاری از طریق بندر چابهار افزود: در روند ورود کامیون به بندر چابهار برای حمل کالاهای اساسی پیشرفت مطلوبی نداشتیم اما در حمل کالاهای بخش خصوصی با استقبال خوبی مواجه بوده ایم که این مهم تلاش و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های مرتبط را می طلبد.
وی با مقایسه کرایه حمل کالا از بنادر شهید رجایی و بندر امام به تهران به ازای هر تن به طور متوسط اشاره کرد و گفت: میزان کرایه هر تن کالا از بندر چابهار به تهران هر تن ۲۶۰ هزار تومان است که می توان با سیاست گذاری درست و تأمین بار برگشت این مقدار را کاهش و استقبال رانندگان جهت حمل کالا از و به این بندر اقیانوسی را افزایش داد.
وی کرایه حمل، مشکلات سوخت و عدم وجود انبار کافی در سطح بندر را از جمله عوامل مشکلات حمل کالاهای اساسی در بندر چابهار عنوان کرد و افزود: مشکلات پیش رو را می توان با ارائه راهکارهای بسیار ساده برطرف کرد.
آقایی افزود: هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک و ... می تواند سبب توسعه اقتصادی و رونق محور شرق شود.
وی خاطرنشان کرد: مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو اعطا می شود.
۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰
کد خبر : ۴۶,۷۴۱

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید