بندر امام(ره) از لحاظ ظرفیت انبار نگهداری کالاهای فله بی نظیر است/ ضرورت استفاده از ظرفیت تمام بنادر شرق کشور برای واردات کالا موافقتنامه اوراسیا؛ بنادر شمالی کشور را توسعه می دهد/ سرمایه گذاران به بنادر شمالی کشور توجه بیشتری داشته باشند/ تقویت پسکرانه بنادر شمالی ضرورت دارد تمدید مجوز تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی ایران و سوریه برگزار شد/ عزم تهران و دمشق برای گسترش همکاری های فنی و آموزش های دریایی نایب قهرمانی تیم بندرامیرآباد در مسابقات سراسری یگان حفاظت بنادر کشور رشد ۵۴ درصدی جذب سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در بنادر کشور/ اعطای تسهیلات در نظام بانکی بر مبنای مشارکت و بهره برداری در پروژه‌های دریایی/ به روزرسانی بسته‌های جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخش زیرساخت ها و حوزه‌ دریایی پایان عملیات مهار آتش سوزی لنج های صیادی در بندر جاسک/ آغاز بررسی علت آتش سوزی لنج صیادی 16 پروژه در راستای تعامل بنادر و شهرهای خوزستان تعریف شده است آتش سوزی 4 فروند لنج صیادی در بندر جاسک/ هیچ گونه تلفات انسانی گزارش نشده است/ اعلام علت دقیق حادثه پس از اطفای کامل حریق ضرورت استقرار شبانه روزی قرنطینه در بنادر برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا/ چالش های عملیاتی بنادر، با امکانات و ابزارهای موجود برطرف شود/ ساخت 43 فروند انواع تجهیزات دریایی در دستور کار سازمان بنادر/ تخلیه 4 میلیون و 297هزار تن کالای اساسی در بنادر تا پایان دی
افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ مشوق های جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:افزایش جریان کالایی و‌ کاهش رسوب کالا با حمل کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار امکانپذیر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در جلسه کارگروه تسهیل و تسریع امور تجاری از طریق بندر چابهار افزود: در روند ورود کامیون به بندر چابهار برای حمل کالاهای اساسی پیشرفت مطلوبی نداشتیم اما در حمل کالاهای بخش خصوصی با استقبال خوبی مواجه بوده ایم که این مهم تلاش و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های مرتبط را می طلبد.
وی با مقایسه کرایه حمل کالا از بنادر شهید رجایی و بندر امام به تهران به ازای هر تن به طور متوسط اشاره کرد و گفت: میزان کرایه هر تن کالا از بندر چابهار به تهران هر تن ۲۶۰ هزار تومان است که می توان با سیاست گذاری درست و تأمین بار برگشت این مقدار را کاهش و استقبال رانندگان جهت حمل کالا از و به این بندر اقیانوسی را افزایش داد.
وی کرایه حمل، مشکلات سوخت و عدم وجود انبار کافی در سطح بندر را از جمله عوامل مشکلات حمل کالاهای اساسی در بندر چابهار عنوان کرد و افزود: مشکلات پیش رو را می توان با ارائه راهکارهای بسیار ساده برطرف کرد.
آقایی افزود: هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک و ... می تواند سبب توسعه اقتصادی و رونق محور شرق شود.
وی خاطرنشان کرد: مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذار و احداث انبار و سیلو اعطا می شود.
۴ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰
کد خبر : ۴۶,۷۴۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید