ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار
برون سپاری فعالیت ها و توجه به بخش خصوصی از اهداف سازمان بنادر است/ تمرکز سازمان بنادر بر شفافیت مالی است/ اصلاح ساختار سازمانی ضرورت دارد/ سازمان بنادر درصدد تسهیل شرایط برای حضور بخش خصوصی/ لزوم خرو
معاون برنامه ریزی وتوسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای آنکه سازمان بنادر در ارایه خدمات به سرمایه گذاران و بخش خصوصی به موفقیت های بهتری دست پیدا کند، ضروری است که ساختار سازمانی، آن اصلاح شود.

منصور آرامی درباره تغییر ساختار سازمانی، سازمان بنادر و دریانوردی به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، افزود: تغییر و اصلاح ساختار سازمانی باعث می شود سازمان بنادر  به اهداف توسعه ای بنادر و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی نزدیک شود و آن چیزی است.تسهیل شرایط برای حضور بخش خصوصی در بنادر و فعالیت های بندری کشور ضروری است و در این میان تمام سعی خود را خواهیم کرد.

آرامی با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی ضرورت دارد، اذعان داشت: مقدمات این موضوع در سازمان بنادر و دریانوردی فرآهم و پیشنهاد مربوطه به سازمان امور استخدامی ارسال شده است.

وی تاکید کرد: باید رایزنی‌های مختلف در رابطه با اصلاح ساختاری انجام تا پیشنهاد ارایه شده در سازمان امور استخدامی به تصویب برسد و پس از آن ابلاغ شود تا شاهد بهبود وضعیت و رونق بنادر باشیم.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به قوانین و مقررات گذشته است، با تغییر ساختار، دستورالعمل ها و مجوزها تغییر خواهد کرد.

وی گفت:  اگر با ساختار جدید موافقت شود؛ برون سپاری فعالیت ها و توجه به بخش خصوصی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت وسازمان بنادر ودریانوردی، سازمانی پویاتر خواهد شد.

آرامی با بیان اینکه اگر سازمان بنادر و دریانوردی به قانون رفع موانع تولید ملحق شود، اتفاق های بسیار مثبتی رخ خواهد داد، گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردی که یک سازمان توسعه ای محسوب می شود را محدود کرده است.

وی اذعان داشت: خروج سازمان بنادر و دریانوردی از شمولیت قانون مدیریت خدمات کشوری موجب تقویت بنیه نیروی انسانی، توسعه بنادر، سواحل و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بندری و دریایی کشور می شود.

 آرامی با بیان اینکه امیداریم نمایندگان مجلس با خروج سازمان بنادر از قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت کنند، تصریح کرد: این سازمان باید به منظور فعالیت هرچه بهتر و اثرگذارتر بر اساس قوانین قانون رفع موانع تولید فعالیت کند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: تمرکز ما بر شفافیت مالی و کم‌کردن بندهای حسابرسی سازمان بنادر است تا بتوانیم ساختار مالی موجود را اصلاح کنیم.

وی اذعان داشت: در حوزه برنامه ریزی تمرکز عمده ما بر هدف محور کردن سازمان بنادر و دریانوردی است و از همه کارشناسان، مدیران و معاونان سازمان درخواست می‌کنیم که فعالیت‌های مربوطه را در دل اهداف تدوین شده پیش ببرند.

آرامی افزود: باید تمامی ارکان سازمان در هر سطحی به این مسئله توجه ویژه داشته باشند، چرا که هرگونه کوتاهی در این راستا باعث ناهماهنگی بین بخشی می شود و روند توسعه ای را در جهت دستیابی به اهداف کند، می کند.

۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶
کد خبر : ۴۶,۷۷۹
کلیدواژه ها: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی، خروج از قانون مدیریت خدمات کشور

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید