ایران؛ نایب رئیس کمیسیون مهندسی دریایی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی " پیانک " شد توسعه حمل و نقل کانتینر بین بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه در دریای خزر/ تلاش برای سفرهای نزدیک به ساحل به منظور افزایش تعاملات حمل و نقلی و تجاری ایران و روسیه/ آمادگی ایران جهت تسهیل سرمایه گذاری مشترك بخش‌ خصوصی دو کشور به منظور احداث مراکز لجستیکی تقویت و توسعه ترانزیت از کشورهای CIS به افغانستان از بندرامیرآباد احداث مجموعه تفریحی مارینا پارک خزر در استان مازندران ۶ خدمه موتور لنج باری از خطر مرگ نجات یافتند بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان روند ترخیص کالاهای اساسی از بنادر سریع و مناسب است/ فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالاها رضایت دارند نفتکش های حادثه دیده از آب های تحت نظارت ایران خارج شدند/ هیچگونه آلودگی دریایی مشاهده نشده است/ انجام تشریفات بازگشت به وطن 23 خدمه نفتکش"فرانت التیر" برگزاری همایش قایقرانی خانوادگی عملکرد سازمان بنادر بر اساس استانداردهای بین المللی است/ بنادر کشور؛ در سخت ترین تحریم ها، روند توسعه ای خود را حفظ کردند/ رونق بنادر کوچک با همت بخش خصوصی/ ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی برای توسعه بنادر کوچک
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:
راهکارهای اجرایی "آیمو" برای الزامات محدودسازی میزان گوگرد موجود در سوخت کشتی‌ها
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی از « تصویب راهکارهای حمایتی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) برای اجرای یکپارچه الزامات محدودسازی میزان گوگرد موجود در سوخت کشتی‌ها» خبر داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، علیرضا خجسته گفت: سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو)، مجموعه‌ای جامع از دستورالعمل‌ها و راهکارها را برای حمایت از اجرای یکپارچه الزامات محدودسازی میزان گوگرد موجود در سوخت کشتی‌ها  تایید و تصویب کرده است که از ابتدای ژانویه سال 2020 لازم‌الاجرا خواهد شد. 
وی با اشاره به مزایای این الزامات برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها و اجرای آن در قالب کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از کشتی‌ها (مارپل) ، تاکید کرد: این سطح برای «مناطق کنترل انتشار گازها (ECA)» برابر با 0/1 درصد سوخت درنظر گرفته شده است. 
 در همین راستا کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی (MEPC) سازمان بین المللی دریانوردی در هفتاد و چهارمین نشست خود، مجموعه اقداماتی را برای تسهیل این امر اتخاذ کرده است.
بخشی از اقدامات شامل تصویب دستورالعمل اجرای یکپارچه محدودیت میزان گوگرد در سطح کمتر ازنیم درصد، مطابق با ضمیمه ششم کنوانسیون مارپل، حاوی بخش‌هایی در خصوص تاثیر سوخت‌های ترکیبی جدید بر ماشین‌آلات کشتی، فرایند تایید و کنترل سوخت در کشتی، قالب استاندارد «گزارش عدم تامین سوخت منطبق در بنادر (FONAR)»، و ملاحظات ایمنی مرتبط با استفاده از سوخت‌های منطبق و جدید است.
دومین موضوع ؛ تصویب دستورالعمل کنترل و بازرسی کشتی‌های خارجی، مطابق با فصل سوم ضمیمه ششم کنوانسیون مارپل، حاوی راهنمای به‌روزرسانی شده برای اعمال الزامات مرتبط با اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد و ذرات معلق است.
از دیگر اقدامات تسهیل کننده می توان به تایید راهنمای تضمین تداوم پیروی از الزامات در صورت خرابی یک ابزار پایش، و توصیه اقدامات لازم و مفید برای اتخاذ در صورت عدم پیروی سامانه‌های اسکرابر از الزامات مرتبط اشاره کرد.
تایید راهنمای کنترل و بازرسی کشتی‌های خارجی در خصوص اقدامات اقتضایی درباره سوخت‌های نامنطبق، در موارد نبودِ سوخت منطبق در هنگام سوخت‌گیری و یا کشف عدم انطباق سوخت پس از انجام سوخت‌گیری هم از دیگر موضوعاتی است که مدنظر قرار گرفته است.
تایید راهنمای نمونه‌برداری از سوخت در کشتی، به منظور بررسی و تایید میزان گوگرد موجود در آن، تایید بخشنامه مشترک این کمیته با کمیته ایمنی دریانوردی (MSC) در خصوص تحویل سوخت منطبق از سوی تامین‌کنندگان سوخت، منوط به تایید نشست آتی کمیته فوق در ماه ژوئن هم از محورهای تسهیل کننده است.
نکته دیگری که در هفتاد و چهارمین نشست مطرح شد، تایید راهنمای بهترین شیوه‌های اجرایی برای کشورهای عضو و کشورهای ساحلی، در ایفای مسئولیت خود طبق ضمیمه ششم مارپل برای تضمین اجرا و اِعمال موثر الزامات این ضمیمه است.
لازم به ذکر است، اصلاحات ضمیمه ششم این کنوانسیون، به منظور ممنوعیت حمل نفت سوخت نامنطبق برای مصرف توسط کشتی‌ها که سال گذشته به تصویب این کمیته رسیده بود، از ابتدای مارس سال 2020 لازم‌الاجرا خواهد شد تا فرایند اجرای الزامات جهت کنترل انتشار اکسیدهای گوگرد از سوخت کشتی‌ها تسهیل شود.
 
۱۸ خرداد ۱۳۹۸
کد خبر : ۴۶,۸۱۷

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید