فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر ثبت ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در فهرست آثار ملی/ موزه دریا و تاریخ دریانوردی ایجاد می شود رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر چابهار/ خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر چابهار/ واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار ۹ برابر شد نامه ایران به سازمان بین‌المللی دریانوردی درباره تهدید اخیر آمریکا راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد عملکرد مطلوب بنادر در گرو زنجیره لجستیکی متناسب با ظرفیت تخلیه و بارگیری است آغاز تعمیرات اساسی شبکه برق رسانی به مکنده های غلات بندر شهید رجایی/ افزایش راندمان بهره وری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی
نقش مؤثر بندر خمیر در رونق تولید و صادرات مواد معدنی/ احداث چهار اسکله و ۷۴۴ متر راه دسترسی بر اساس ضوابط زیست محیطی/ عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر ۱۸ ماهه به پایان می رسد/ توسعه بنادر کوچک
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث و بهره برداری از بندر خمیر باعث افزایش عملکرد معادن منطقه، رونق بخشی به تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای می شود.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر، اظهار داشت: این بندر باعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه  خواهد شد.

وی افزود: این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دی ماه سال 97 با مبلغ اولیه 300 میلیارد ریال آغاز و پیش بینی می شود طی مدت 18ماه با اعتبار 650 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

راستاد خاطرنشان کرد: بندر چندمنظوره خمیر به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خور خوران کاملا منطبق بر مسایل زیست محیطی احداث می شود و شناورهای قابل پذیرش در آن با ظرفیت 5هزار تن خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول 744 متر از ساحل تا اسکله ها از جمله بخش های بندر خمیر است.

وی از جمله مزایای احداث این بندر را توسعه بنادر کوچک در سواحل خلیج فارس، کمک به معیشت ساحل نشینان، افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت را 230 نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال زمان بهره برداری نیز به صورت مستقیم 70 نفر و غیرمستقیم  300نفر برآورد شده است.

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹
کد خبر : ۴۶,۸۷۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید