ایران؛ نایب رئیس کمیسیون مهندسی دریایی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی " پیانک " شد توسعه حمل و نقل کانتینر بین بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه در دریای خزر/ تلاش برای سفرهای نزدیک به ساحل به منظور افزایش تعاملات حمل و نقلی و تجاری ایران و روسیه/ آمادگی ایران جهت تسهیل سرمایه گذاری مشترک بخش‌ خصوصی دو کشور به منظور احداث مراکز لجستیکی تقویت و توسعه ترانزیت از کشورهای CIS به افغانستان از بندرامیرآباد احداث مجموعه تفریحی مارینا پارک خزر در استان مازندران ۶ خدمه موتور لنج باری از خطر مرگ نجات یافتند بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان روند ترخیص کالاهای اساسی از بنادر سریع و مناسب است/ فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالاها رضایت دارند نفتکش های حادثه دیده از آب های تحت نظارت ایران خارج شدند/ هیچگونه آلودگی دریایی مشاهده نشده است/ انجام تشریفات بازگشت به وطن 23 خدمه نفتکش"فرانت التیر" برگزاری همایش قایقرانی خانوادگی عملکرد سازمان بنادر بر اساس استانداردهای بین المللی است/ بنادر کشور؛ در سخت ترین تحریم ها، روند توسعه ای خود را حفظ کردند/ رونق بنادر کوچک با همت بخش خصوصی/ ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی برای توسعه بنادر کوچک
نقش مؤثر بندر خمیر در رونق تولید و صادرات مواد معدنی/ احداث چهار اسکله و ۷۴۴ متر راه دسترسی بر اساس ضوابط زیست محیطی/ عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر ۱۸ ماهه به پایان می رسد/ توسعه بنادر کوچک
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: احداث و بهره برداری از بندر خمیر باعث افزایش عملکرد معادن منطقه، رونق بخشی به تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای می شود.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی تکمیل بندر چندمنظوره خمیر، اظهار داشت: این بندر باعث شکوفا شدن شهر تاریخی و تالابی بندر خمیر و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ساحل نشینان منطقه  خواهد شد.

وی افزود: این طرح مهم بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دی ماه سال 97 با مبلغ اولیه 300 میلیارد ریال آغاز و پیش بینی می شود طی مدت 18ماه با اعتبار 650 میلیارد ریال به بهره برداری برسد.

راستاد خاطرنشان کرد: بندر چندمنظوره خمیر به دلیل همجواری با تالاب بین المللی خور خوران کاملا منطبق بر مسایل زیست محیطی احداث می شود و شناورهای قابل پذیرش در آن با ظرفیت 5هزار تن خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چهار پست اسکله به صورت شمع و عرشه و مسیر دسترسی به طول 744 متر از ساحل تا اسکله ها از جمله بخش های بندر خمیر است.

وی از جمله مزایای احداث این بندر را توسعه بنادر کوچک در سواحل خلیج فارس، کمک به معیشت ساحل نشینان، افزایش عملکرد معادن منطقه، امکان تولید و صادرات فرآورده های مواد معدنی و افزایش راندمان تجارت محلی و منطقه ای برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم این طرح بندرسازی در زمان ساخت را 230 نفر اعلام کرد و گفت: اشتغال زمان بهره برداری نیز به صورت مستقیم 70 نفر و غیرمستقیم  300نفر برآورد شده است.

۲۰ خرداد ۱۳۹۸
کد خبر : ۴۶,۸۷۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید