حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره) ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران – ترکمنستان/ توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر با همکاری ترکمنستان/ تکمیل کریدور شمال به جنوب ۲۵ دستگاه پمپ بنزینی از حوضچه بندر کنگان جمع آوری شد گزارش مدیرعامل سازمان بنادر از وضعیت موجود کالاهای اساسی در بنادر مثبت است/ افزایش موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور اتفاق مطلوبی است/ باید ساز و کاری برای سرعت بخشیدن به روند تخلیه کالا از انبارهای بنادر ایجاد شود/ تاکید بر رفع دغدغه ها در خصوص کمبود ناوگان حمل و نقل برای خروج کالا از انبارها ایجاد کمیته مشترک دریایی و بندری بین ایران و اسپانیا/ ظرفیت های بندری و دریایی دو کشور برای همکاری، مهیا است نفتکش ایرانی جبل الطارق را ترک کرد/ « آدریان دریا » وارد آب های بین المللی شد تخلیه و بارگیری 60 میلیون تنی در بنادر کشور از ابتدای سال تاکنون/ تجارت دریایی در بنادر ایران طبق روال انجام می‌شود/ تردد ناوگان ایرانی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار است/ توقیف نفتکش انگلیسی ارتباطی با اقدام این کشور علیه ایران ندارد بهره برداری از ۱۵ پروژه دریایی و بندری همزمان با هفته دولت درهرمزگان احداث جاده کمربندی بندر امام(ره) به آبادان 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات در بندر شهید رجایی/ بیش از ۲۷ میلیون تن کالا طی چهارماه جابجا شد/صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی ۱۱,۵ درصد افزایش یافت
سند آمایش مراکز لجستیکی به درستی تعیین شده است/ مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشد و مزیت ایجاد کند/ اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیک نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود/قراردادهای موجود سرمایه گذاری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "سند آمایش مراکز لجستیکی" به درستی تعیین شده است، بر اجرایی شدن این سند تاکید کرد و گفت: اجرایی کردن این سند با هدف احصای هدف غایی کشور در این زمینه، مستلزم مطالعه دقیق و جامع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست "هم اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در 6پهنه تحت مسئولیت سازمان بنادر" خاطر نشان کرد: مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشند و بتوانند  خلاهای که وجود دارد  را پر کنند و از سوی  مزیت های هم داشته باشند. قطعا چنین فضایی به صورت دستوری ایجاد نمی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: صرف اجرای یک سند ، بدون درنظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیکی نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود.
وی با بیان نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرا سند آمایش مراکز لجستیک ، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور باید در اجرایی کردن سند آمایش مراکز لجستیکی از تجربیات بنادر مهم و عمده دنیا – خصوصا بنادری که از حیث جغرافیایی با بنادر کشور همخوان هستند- استفاده کند.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه از لحاظ الگوی قرارداد های سرمایه گذاری در مراکز لجستیکی، کمترین دغدغه و نگرانی وجود دارد، گفت: غالب طرح ها و قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر ، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است که در خارج از چارچوب و فنس بندر قرار دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با رد این دیدگاه که مراکز لجستیکی به رویه خاص گمرکی نیاز دارند، تاکید کرد: در مطالعات تطبیقی باید از تجربیات و دانش شرکت های بین المللی بیشتر استفاده کنیم.

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹
کد خبر : ۴۶,۸۹۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید