جزئیات پیشرفت فاز 3 بندر شهید رجایی/ امکان پهلوگیری کشتی‌های «نسل هفتم» و افزایش قدرت رقابتی بنادر ایران طراحی و ساخت دستگاه تخلیه دود در بندر چابهار تداوم محدودیت‌های تردد دریایی در جزیره قشم آغاز مطالعات فاز 2 طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی/ استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های محیطی از بندر شهید رجایی/ سهولت تردد و تسریع در امر جابجایی کالا ریل؛ بنادر کشور را بدون ترافیک به یکدیگر متصل می کند/ اتصال ریلی؛ توسعه بنادر و پسکرانه را به دنبال دارد/ وضعیت اتصال ریل به بنادر کشور؛ مناسب است/ دسترسی جامع در حوزه ریلی منجر به توسعه اقتصادی و افزایش تجارت می شود تداوم حمایت از سازندگان داخلی در حوزه بندری و دریایی/ استفاده مطلوب از توان تولیدکنندگان داخلی در بخش تأمین قطعات و تجهیزات موفقیت تحسین برانگیز ایران در ممیزی مرکز ملی داده ایران/ سیاست گذاری مناسب سازمان بنادر در اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی با اتمام بازسازی خط 5 ریلی/ تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی پیام تبریک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش بندر دیلم بوشهر به سیستم اعلام حریق تجهیز می شود
سند آمایش مراکز لجستیکی به درستی تعیین شده است/ مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشد و مزیت ایجاد کند/ اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیک نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود/قراردادهای موجود سرمایه گذاری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "سند آمایش مراکز لجستیکی" به درستی تعیین شده است، بر اجرایی شدن این سند تاکید کرد و گفت: اجرایی کردن این سند با هدف احصای هدف غایی کشور در این زمینه، مستلزم مطالعه دقیق و جامع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست "هم اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در 6پهنه تحت مسئولیت سازمان بنادر" خاطر نشان کرد: مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشند و بتوانند  خلاهای که وجود دارد  را پر کنند و از سوی  مزیت های هم داشته باشند. قطعا چنین فضایی به صورت دستوری ایجاد نمی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: صرف اجرای یک سند ، بدون درنظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیکی نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود.
وی با بیان نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرا سند آمایش مراکز لجستیک ، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور باید در اجرایی کردن سند آمایش مراکز لجستیکی از تجربیات بنادر مهم و عمده دنیا – خصوصا بنادری که از حیث جغرافیایی با بنادر کشور همخوان هستند- استفاده کند.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه از لحاظ الگوی قرارداد های سرمایه گذاری در مراکز لجستیکی، کمترین دغدغه و نگرانی وجود دارد، گفت: غالب طرح ها و قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر ، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است که در خارج از چارچوب و فنس بندر قرار دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با رد این دیدگاه که مراکز لجستیکی به رویه خاص گمرکی نیاز دارند، تاکید کرد: در مطالعات تطبیقی باید از تجربیات و دانش شرکت های بین المللی بیشتر استفاده کنیم.

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹
کد خبر : ۴۶,۸۹۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید