حمل ریلی بیش از ۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امیرآباد برای نخستین بار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بندر شهید رجایی از مرز ۸,۵ میلیون تن گذشت/ صادرات ۱.۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی/ تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل سیستان و بلوچستان انتقال ۳میلیون کالای اساسی از بندرامام(ره) به نقاط مختلف کشور / افزایش بارگیری کالای کانتینری صادراتی از بندر امام(ره) یادداشت/ به ۴دلیل منع تردد کشتی های تحت پرچم ایران برخلاف قوانین بین المللی است انتشار بین‌المللی چهار چارت دریایی جدید از آب‌های خلیج فارس و دریای خزر صدور دستور رسیدگی حقوقی دبیرکل آیمو در پاسخ به اعتراض مدیرعامل سازمان بنادر در خصوص تهدیدات دریانوردی آمریکا/ راستاد: نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ تهدیدات آمریکا خلاف موازین صنفی، تجاری و حقوق بین الملل است / قدردانی دبیرکل آیمو از اقدامات سازمان بنادر ایران در دوران شیوع کرونا تولید سوخت سبک و سنگین کم گوگرد برای مصرف ناوگان دریایی در پالایشگاه های کشور/ تطبیق ناوگان تجاری دریایی ایران با الزامات بین المللی مصرف سوخت کم گوگرد/ افزایش ظرفیت تولید و امکان تأمین سوخت برای متقاضیان خارجی ورود سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر چابهار/ انتقال سریع محموله ترانزیتی از بندر چابهار آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین
سند آمایش مراکز لجستیکی به درستی تعیین شده است/ مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشد و مزیت ایجاد کند/ اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیک نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود/قراردادهای موجود سرمایه گذاری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "سند آمایش مراکز لجستیکی" به درستی تعیین شده است، بر اجرایی شدن این سند تاکید کرد و گفت: اجرایی کردن این سند با هدف احصای هدف غایی کشور در این زمینه، مستلزم مطالعه دقیق و جامع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست "هم اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در 6پهنه تحت مسئولیت سازمان بنادر" خاطر نشان کرد: مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشند و بتوانند  خلاهای که وجود دارد  را پر کنند و از سوی  مزیت های هم داشته باشند. قطعا چنین فضایی به صورت دستوری ایجاد نمی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: صرف اجرای یک سند ، بدون درنظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیکی نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود.
وی با بیان نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرا سند آمایش مراکز لجستیک ، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور باید در اجرایی کردن سند آمایش مراکز لجستیکی از تجربیات بنادر مهم و عمده دنیا – خصوصا بنادری که از حیث جغرافیایی با بنادر کشور همخوان هستند- استفاده کند.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه از لحاظ الگوی قرارداد های سرمایه گذاری در مراکز لجستیکی، کمترین دغدغه و نگرانی وجود دارد، گفت: غالب طرح ها و قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر ، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است که در خارج از چارچوب و فنس بندر قرار دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با رد این دیدگاه که مراکز لجستیکی به رویه خاص گمرکی نیاز دارند، تاکید کرد: در مطالعات تطبیقی باید از تجربیات و دانش شرکت های بین المللی بیشتر استفاده کنیم.

۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹
کد خبر : ۴۶,۸۹۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید