ایران؛ نایب رئیس کمیسیون مهندسی دریایی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی " پیانک " شد توسعه حمل و نقل کانتینر بین بنادر شمالی ایران و بنادر روسیه در دریای خزر/ تلاش برای سفرهای نزدیک به ساحل به منظور افزایش تعاملات حمل و نقلی و تجاری ایران و روسیه/ آمادگی ایران جهت تسهیل سرمایه گذاری مشترک بخش‌ خصوصی دو کشور به منظور احداث مراکز لجستیکی تقویت و توسعه ترانزیت از کشورهای CIS به افغانستان از بندرامیرآباد احداث مجموعه تفریحی مارینا پارک خزر در استان مازندران ۶ خدمه موتور لنج باری از خطر مرگ نجات یافتند بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان روند ترخیص کالاهای اساسی از بنادر سریع و مناسب است/ فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالاها رضایت دارند نفتکش های حادثه دیده از آب های تحت نظارت ایران خارج شدند/ هیچگونه آلودگی دریایی مشاهده نشده است/ انجام تشریفات بازگشت به وطن 23 خدمه نفتکش"فرانت التیر" برگزاری همایش قایقرانی خانوادگی عملکرد سازمان بنادر بر اساس استانداردهای بین المللی است/ بنادر کشور؛ در سخت ترین تحریم ها، روند توسعه ای خود را حفظ کردند/ رونق بنادر کوچک با همت بخش خصوصی/ ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی برای توسعه بنادر کوچک
سند آمایش مراکز لجستیکی به درستی تعیین شده است/ مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشد و مزیت ایجاد کند/ اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیک نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود/قراردادهای موجود سرمایه گذاری
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "سند آمایش مراکز لجستیکی" به درستی تعیین شده است، بر اجرایی شدن این سند تاکید کرد و گفت: اجرایی کردن این سند با هدف احصای هدف غایی کشور در این زمینه، مستلزم مطالعه دقیق و جامع است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست "هم اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در 6پهنه تحت مسئولیت سازمان بنادر" خاطر نشان کرد: مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشند و بتوانند  خلاهای که وجود دارد  را پر کنند و از سوی  مزیت های هم داشته باشند. قطعا چنین فضایی به صورت دستوری ایجاد نمی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: صرف اجرای یک سند ، بدون درنظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیکی نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود.
وی با بیان نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرا سند آمایش مراکز لجستیک ، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور باید در اجرایی کردن سند آمایش مراکز لجستیکی از تجربیات بنادر مهم و عمده دنیا – خصوصا بنادری که از حیث جغرافیایی با بنادر کشور همخوان هستند- استفاده کند.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه از لحاظ الگوی قرارداد های سرمایه گذاری در مراکز لجستیکی، کمترین دغدغه و نگرانی وجود دارد، گفت: غالب طرح ها و قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر ، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است که در خارج از چارچوب و فنس بندر قرار دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با رد این دیدگاه که مراکز لجستیکی به رویه خاص گمرکی نیاز دارند، تاکید کرد: در مطالعات تطبیقی باید از تجربیات و دانش شرکت های بین المللی بیشتر استفاده کنیم.

۲۱ خرداد ۱۳۹۸
کد خبر : ۴۶,۸۹۴

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید