آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
عملکرد سازمان بنادر بر اساس استانداردهای بین المللی است/ بنادر کشور؛ در سخت ترین تحریم ها، روند توسعه ای خود را حفظ کردند/ رونق بنادر کوچک با همت بخش خصوصی/ ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی برای توسعه بنادر
صاحبنظر اقتصادی گفت: از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی به کنوانسیون های متعدد الحاق شده عملکرد آن بر اساس روش های بین المللی است و این امر مزیت بزرگی برای کشور محسوب می شود.

مهدی تقوی درباره عملکرد سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالا به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: سازمان بنادر از جمله سازمان های است که عملکرد آن براساس فعالیت های بین المللی است، این مزیت به جهت پیوستن به کنوانسیون های سازمان جهانی دریانوردی است.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به اهداف داخلی و بین المللی خود حرکت می کند، اظهار داشت: کارنامه کاری این سازمان نشان می دهد که هیچ زمان و حتی در اوج تحریم ها فعالیت های توسعه ای اش متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: روند توسعه ای تمام بنادر کشورحفظ شده است و این امر را از فعال سازی بندر چابهار به خوبی می توان دید. رونق این بندر در سال های گذشته در حد یک آرزو بود اما سازمان بنادر توانست این آرزو را محقق کند.

تقوی گفت: یکی از دغدغه های که بخش خصوصی دارد توسعه سرمایه گذاری و حفظ سرمایه های فعلی شان است. معتقدم توجه به بنادر کوچک که سازمان بنادر در حال واگذاری آنها است فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی است.

این اقتصاددان اذعان داشت: با ورود بخش خصوصی برای توسعه بنادر کوچک اتفاق های خوبی در حوزه اقتصادی خواهد افتاد. به طور قطع توسعه بنادر کوچک تنها از کانال بخش خصوصی واقعی میسر است.

صاحبنظر اقتصادی گفت: ضرورت دارد که سازمان بنادر در زمینه ارایه تسهیلات به بخش خصوصی همکاری بیشتری کند، اگر این همکاری ها دو سویه شود، می توان اثر تحریم ها را کمتر کرد.

 

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰
کد خبر : ۴۶,۹۲۶

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید