بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
عملکرد سازمان بنادر بر اساس استانداردهای بین المللی است/ بنادر کشور؛ در سخت ترین تحریم ها، روند توسعه ای خود را حفظ کردند/ رونق بنادر کوچک با همت بخش خصوصی/ ضرورت ارائه تسهیلات تشویقی برای توسعه بنادر
صاحبنظر اقتصادی گفت: از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی به کنوانسیون های متعدد الحاق شده عملکرد آن بر اساس روش های بین المللی است و این امر مزیت بزرگی برای کشور محسوب می شود.

مهدی تقوی درباره عملکرد سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالا به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: سازمان بنادر از جمله سازمان های است که عملکرد آن براساس فعالیت های بین المللی است، این مزیت به جهت پیوستن به کنوانسیون های سازمان جهانی دریانوردی است.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به اهداف داخلی و بین المللی خود حرکت می کند، اظهار داشت: کارنامه کاری این سازمان نشان می دهد که هیچ زمان و حتی در اوج تحریم ها فعالیت های توسعه ای اش متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: روند توسعه ای تمام بنادر کشورحفظ شده است و این امر را از فعال سازی بندر چابهار به خوبی می توان دید. رونق این بندر در سال های گذشته در حد یک آرزو بود اما سازمان بنادر توانست این آرزو را محقق کند.

تقوی گفت: یکی از دغدغه های که بخش خصوصی دارد توسعه سرمایه گذاری و حفظ سرمایه های فعلی شان است. معتقدم توجه به بنادر کوچک که سازمان بنادر در حال واگذاری آنها است فرصت خوبی برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی است.

این اقتصاددان اذعان داشت: با ورود بخش خصوصی برای توسعه بنادر کوچک اتفاق های خوبی در حوزه اقتصادی خواهد افتاد. به طور قطع توسعه بنادر کوچک تنها از کانال بخش خصوصی واقعی میسر است.

صاحبنظر اقتصادی گفت: ضرورت دارد که سازمان بنادر در زمینه ارایه تسهیلات به بخش خصوصی همکاری بیشتری کند، اگر این همکاری ها دو سویه شود، می توان اثر تحریم ها را کمتر کرد.

 

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۳۰
کد خبر : ۴۶,۹۲۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید