بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:
بومی سازی ساخت و تعمیرات اسکله های شناور در هرمزگان
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات اساسی و زیرآبی یک فروند اسکله فلزی شناور در بندر سیریک به منظور ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج های صیادی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا پوررجبی با ارایه جزییاتی در خصوص انجام تعمیرات اساسی وزیرآبی یک فروند بارج 150 تنی (اسکله شناور ) و نصب آن در بندر سیریک، اظهار داشت: مبلغ قرارداد 8 میلیارد ریال بوده و طی مدت شش ماه به انجام رسید.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام تعمیرات زیرآبی سازه و بدنه و عرشه این اسکله فلزی شناور و همچنین  جابجایی محل استقرار اسکله مذکور پس از بررسی های کارشناسان فنی  و جانمایی جدید به منظوربهینه سازی فرآیند تخلیه و بارگیری، بارج 150 تنی(سازه اسکله شناور) از بندرگاه سیریک با یدک کشی دریایی به مرکز استان انتقال یافت و تعمیرات آن در مجتمع بندری شهید رجایی به انجام رسید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فرآیندهای تعمیرات اساسی و زیرآبی این پروژه را شامل گریت بلاست کامل سازه، تعویض ورق و بازسازی کامل عرشه به همراه تقویت سازه و عرشه، بازسازی و نوسازی کامل پل دسترسی، تغییر روش اتصال شناور به اسکله، رنگ آمیزی کامل سازه و نصب مجدد در بندرگاه سیریک برشمرد.

به گفته وی، بدنه این سازه با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه عالی با اخذ تاییدیه از یک موسسه رده بندی معتبر ایرانی ساخته شده است.

پوررجبی هدف از اجرای این پروژه را ایجاد زیرساخت جهت تسهیل در تخلیه و بارگیری لنج های صیادی در بندر سیریک دانست و گفت: این پروژه، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و توسعه فرصت های شغلی در حوزه دریایی برای جوانان بومی منطقه مخصوصاً شرق استان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، بندر چندمنظوره سیریک با ۳۴ هکتار وسعت حوضچه، پس از بندر شهید رجایی از بزرگترین حوضچه در محدوده سواحل استان هرمزگان برخوردار است. طول بازوی اصلی این بندر ۱۴۰۰ متر و طول بازوی فرعی آن ۸۷۹ متر است.

 

 

۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷
کد خبر : ۴۶,۹۳۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید