آیمو؛ قطعنامه تسهیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها را منتشر کرد/ اعلام این قطعنامه به مراجع بندری، اپراتورهای بنادر و پایانه‌ها، مالکان کشتی‌ها، شرکت‌های کشتیرانی و سایر ذینفعان ایران تجارت آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرد / معنا و مفهوم پیدا کردن تجارت بین کشورهای اسلامی اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود
بندر شهید رجایی زیرساخت های ریلی مناسبی برای توسعه ترانزیت دارد
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای منطقه به ویژه حوزه CIS نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه خلیج فارس هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، سعید رسولی در بازدید از بندر شهید رجایی با تاکید بر استفاده بهینه تر از شبکه ریلی و ظرفیت های اقتصادی "ریل بندر" اظهار داشت: بخش مهمی از برنامه های شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، در زمینه توسعه ترانزیت و بنادر ریل پایه است. 
وی با بیان اینکه خوشبختانه بندر شهید رجایی زیرساخت های مناسبی در زمینه حمل و نقل ریلی دارد، افزود: در جلسات آتی که طی روزهای پیش رو با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد، قراردادها و برنامه همکاری جدیدی در این رابطه را به امضا خواهیم رساند.
رسولی تصریح کرد: موقعیت راهبردی ایران و قرارگرفتن آن در کریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب، همیشه کشور ما را در مسیر گذر محموله های ترانزیتی قرار داده است. 
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: علاوه بر این، ما عضو شورای حمل و نقل کشورهای مشترک المنافع(CIS) هستیم. تا جلسه قبلی، عضو ناظر بودیم و  به تازگی، همه اعضای این شورا، ارتقای عضویت ایران را به عنوان عضو وابسته پذیرفته اند.
وی گفت: این ارتقای جایگاه منطقه ای ایران، باعث توسعه و تسهیل جابجایی کالا و ترانزیت بین ایران و کشورهای حوزه CIS و همچنین مسیرهای اروپا و چین خواهد شد. همچنین با کشور همسایه "ترکیه" تفاهمنامه خوبی را به امضا رساندیم. 
رسولی تاکید کرد: همه این کشورهای منطقه به ویژه حوزه جغرافیایی CIS از خلیج فارس بهره می برند و نیازمند ارتباط با بنادر ایرانی واقع در کرانه این آبراهه مهم و راهبردی در عرصه تجارت بین الملل هستند.  
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با تسهیل مقررات، هماهنگی هر چه بیشتر و بهبود شرایط تعرفه ای در مسیرهای ترانزیتی، سهم کشورمان را از بازار ترانزیت منطقه را افزایش دهیم.
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰
کد خبر : ۴۶,۹۷۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید