بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
تلاش بی وقفه برای کاهش مدت ماندگاری محموله های کالاهای اساسی در بنادر/ تسریع در خروج کالا از بندر امام(ره)/ ضرورت چابک سازی فرآیند خروج کالا از بنادر کشور
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دولت برای کاهش مدت ماندگاری محموله های کالاهای اساسی تلاش بی وقفه می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده در نشست بررسی فرآیند ترخیص کالا از بندر امام خمینی(ره) با تأکید بر لزوم کاهش  هزینه های مازاد که بر اثر برخی ناهماهنگی ها و مشکلات در فرآیند خروج کالا ایجاد می شود، اظهار داشت: لازم است همه نیروهای اثرگذار در فرآیند ورود، بازرسی، کنترل کیفی، خروج و حمل کالا در تمامی بخش ها نقاط آسیب زا و مشکل دار را شناسایی کرده و از بروز هزینه های بیشتر و افزایش قیمت نهایی برای مصرف کننده جلوگیری کرده تا کالاهای اساسی با هزینه کمتری به دست هموطنان برسد.
وی  خاطرنشان کرد: توزیع متناسب ورود محموله های کالای اساسی در کشور، بهره گیری  بهینه و مطلوب از ظرفیت های دریایی و بندری، تجمیع مراکز نمونه برداری دستگاه های مختلف در یک نقطه، کاهش مدت زمان فرآیند نمونه برداری، واگذاری بخشی از امور تصدی گری به نیروهای واجد صلاحیت مقیم در بندر، بهره گیری از ابزارهای تشویقی جهت جذب و بهره گیری حداکثری از ناوگان جاده ای و فعال سازی دیگر بخش های ظرفیت های حمل و نقل از جمله پیشنهادها برای تسریع خروج کالا از بنادر است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: دولت برای کاهش مدت ماندگاری محموله های کالاهای اساسی تلاش بی وقفه می کند.
حسن زاده گفت: چابک سازی فرآیند های خروج کالا و هم افزایی دستگاه های ذیربط با لحاظ کردن شرایط ویژه کشور از جمله راهکارهایی است که می تواند تأثیر مثبتی در تسریع و تسهیل خروج کالا ایجاد کند.
وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب پیشنهادها در سطوح و مراجع بالاتر دستگاه های ذیربط و با استفاده از اختیارات مدیران ارشد در آن دستگاه ها، به زودی شاهد بهبود فرآیند خروج کالا  خواهیم بود.
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۴۶
کد خبر : ۴۶,۹۹۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید