بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نهادینه شدن تفکر و نگاه ملی، حاکمیتی و سازمانی در تعامل و همگرایی با مشتریان و فعالین عرصه حمل و نقل دریایی در راستای ارائه خدمات مطلوب تر، در سال رونق تولید ضرورت دارد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در سیزدهمین گردهمایی کارشناسی تعرفه، با هدف تبیین تغییرات کتابچه تعرفه سال 1398 و ارائه برنامه ها و رویکردهای آتی سازمان، افزود: اقدامات بسیار مهمی در راستای ایجاد و پیاده سازی سیستم تعرفه گذاری منعطف در کتابچه تعرفه خدمات دریایی و بندری سال 1398 صورت گرفته است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: از جمله اقدامات صورت گرفته در سیستم تعرفه گذاری، تفکیک کتابچه های خدمات بندری و دریایی بنادر شمالی از بنادر جنوبی و همچنین حذف کلیه تخفیفات حجمی از کتابچه تعرفه خدمات دریایی و بندری و هدفمند کردن  آنها در قالب قراردادهای منعقد شده  است.
وی خاطرنشان کرد: نهادینه شدن تفکر و نگاه ملی، حاکمیتی و سازمانی در تعامل و همگرایی با مشتریان و فعالین عرصه حمل و نقل دریایی در راستای ارائه خدمات مطلوب تر ، در سال رونق تولیداهمیت قابل توجهی دارد.
 محمد حسین اصل سعیدی پور ؛ مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر  نیز در گردهمایی کارشناسی تعرفه معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به تشریح نقش و اثرات مهم سیاستگذاری و مدیریت تعرفه های خدمات بندری و دریایی در شرایط کنونی و عملکرد مطلوب سازمان در مواجهه با تحریم های ظالمانه و یک جانبه  غرب از طریق اتخاذ تصمیمات به موقع و کارشناسی به منظور حمایت از کلیه ذی نفعان و حفظ جریان ورود و خروج کالا از به بنادر کشور پرداخت. 

 وی با بیان اینکه در تدوین تعرفه های خدمات بندری و دریایی تمام جوانب عملیاتی و اقتصادی مد نظر قرار گرفته است، تاکید کرد: ضرورت هماهنگی در بین آحاد سازمانی برای اجرای صحیح این تعرفه ها، تسریع در عملیات به روز رسانی و هماهنگ سازی برنامه های نرم افزاری با کتابچه تعرفه سال1398 بسیار حیاتی است. 

 بنابر اعلام مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی،  « برنامه ریزی جهت نظارت بر اجرای بهینه تعرفه ها در بنادر با تشکیل کارگروه ویژه » ؛ « برنامه ریزی برای تفکیک کتابچه تعرفه بنادر کوچک بازرگانی از بنادر بزرگ بازرگانی» و « برنامه ریزی برای برگزاری جلسات هماهنگی و همفکری با انجمن های ذینفع و بخش خصوصی مرتبط» در دستور کار این اداره کل قرار دارد. 

 

۲ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۱۲
کد خبر : ۴۷,۰۱۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید