آغاز طرح هوشمندسازی بندر چابهار از مردادماه/ یکپارچه سازی سامانه های عملیاتی بندری و دریایی سازمان بنادر الگوی تجارت در بندر چابهار به کاهش ریسک سرمایه گذاری نیاز دارد/ هیچ عاملی نباید مانع توسعه بندر اقیانوسی چابهار شود/ انتخاب بندر چابهار به عنوان پایلوت هوشمند سازی بنادر کشور/ توسعه فناوری اطلاعات در بنادر اجتناب ناپذیر است حمایت ویژه سازمان بنادر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بندر چابهار/ ارائه تسهیلات خاص به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی چابهار اعطای تخفیف ۴۰ درصدی هند به خدمات بندری کالاهایی که مقصد آنها از بندر چابهار باشد/ ارائه مجموعه اقدامات حمایتی برای توسعه و تسهیل ترانزیت از چابهار به مقصد کشورهای آسیای میانه و افغانستان/ اعلام آمادگی سازمان بنادر برای ایجاد دسترسی چابهار از پسکرانه ها به‌جاده ساخت انبار های جدید توسط بخش خصوصی در بندر چابهار/ احداث سیلو برای بندر چابهار از اولویت های خدمات تجاری است/ سازمان بنادر در بندر چابهار از درآمد های متعارف بندری، صرف نظر کرده است/ برقرار کردن تناسب بین ظرفیت های زیربنایی و رو بنایی بندر چابهار/ سیاست های تشویقی ویژه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر چابهار اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بندر امیرآباد/ آمادگی همکاری همه جانبه سازمان بنادرجهت تسهیل روند سرمایه گذاری در بنادر موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف خواهیم کرد/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است بزرگترین لنج فایبرگلاس صادراتی در قشم به آب اندازی شد تجهیز و بهره برداری از انبارهای طریق القدس بندر چابهار تا پایان امسال/ ضرورت تقویت زیرساخت ها و توسعه انبار های پسکرانه در بندر چابهار/ ایجاد مخازن روغن در بندر شهید بهشتی؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرق کشور/ تکمیل سریع انبارهای حومه و داخل شهر چابهار با ترک تشریفات بهره برداری از اولین رصدخانه تخصصی-آموزشی سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی
آغاز فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر -بندر امام/ اولین محموله کانتینری از بندر خرمشهر به بندر امام با قطار باری  ارسال شد
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر-بندر امام برای اولین بار از بندر خرمشهر آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیر ساخت های ریلی در بندر خرمشهر، اظهار داشت: اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر  به بندر امام اعزام شد.
وی گفت: باتوجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساخت‌های مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابجایی حداقل 400 دستگاه کانتینر 40 فوت با 5 رام قطار باری را دارد. 
اسعدی اذعان داشت: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمانهای عمل کننده بود که با بر گذاری جلسات و  پیگیری های مکرر و همکاری های مناسب سازمان های مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا  دارای توجیه اقتصادی است .
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: جابجایی کانتینر به وسیله سیستم حمل ونقل ریلی می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جاده ای و همچنین کاهش سوانح جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت کند.
اسعدی همچنین ایمنی جابجایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست.
وی خاطر نشان کرد: خط راه آهن بندر خرمشهر با 2/2 کیلومتر طول و 7 هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر،ساختمان اداری ایستگاه راه آهن به مساحت 220 مترمربع و مجهز به سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر؛ مصالح ساختمانی، مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راه آهن متصل است.
۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳
کد خبر : ۴۷,۰۳۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید