بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند
آغاز فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر -بندر امام/ اولین محموله کانتینری از بندر خرمشهر به بندر امام با قطار باری  ارسال شد
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر-بندر امام برای اولین بار از بندر خرمشهر آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیر ساخت های ریلی در بندر خرمشهر، اظهار داشت: اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر  به بندر امام اعزام شد.
وی گفت: باتوجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساخت‌های مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابجایی حداقل 400 دستگاه کانتینر 40 فوت با 5 رام قطار باری را دارد. 
اسعدی اذعان داشت: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمانهای عمل کننده بود که با بر گذاری جلسات و  پیگیری های مکرر و همکاری های مناسب سازمان های مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا  دارای توجیه اقتصادی است .
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: جابجایی کانتینر به وسیله سیستم حمل ونقل ریلی می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جاده ای و همچنین کاهش سوانح جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت کند.
اسعدی همچنین ایمنی جابجایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست.
وی خاطر نشان کرد: خط راه آهن بندر خرمشهر با 2/2 کیلومتر طول و 7 هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر،ساختمان اداری ایستگاه راه آهن به مساحت 220 مترمربع و مجهز به سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر؛ مصالح ساختمانی، مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راه آهن متصل است.
۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳
کد خبر : ۴۷,۰۳۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید