ارتقاء سطح کیفی کنترل و بازرسی از شناورهای تحت پرچم و خارجی/ مشخص کردن کشتی های تحت پرچم با ریسک بالا متردد در بنادر شمالی و جنوبی/ کاهش 30 درصدی نواقص شناورهای مسافری با انجام بازرسی های متمرکز امکان تخلیه مستقیم کشتی های حامل غلات به واگن قطار فراهم شد/ تخلیه بی وقفه کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی/ توسعه حمل و نقل چند وجهی؛ راهبرد بندر شهید رجایی در سال جهش تولید/ تا پایان فروردین ۵ کشتی گندم در بندر شهیدرجایی پهلو می گیرد جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم استفاده بهینه از زیرساخت های بندر لنگه در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و ایجاد ارزش افزوده تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست بررسی فرصت های توسعه بنادر غرب هرمزگان که با حضور مدیران ارگان ها، فعالان اقتصادی و مقامات محلی شهرستان بندر لنگه برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ و پیشینه بندر لنگه با صنعت دریانوردی گره خورده است و باید برای توسعه بهتر و بیشتر این کانون مهم تجارت دریایی، روی مزیت های نسبی آن تمرکز کرد.

وی ادامه داد: ساختار هر بندر برای توسعه متوازن باید با اجزای آن از جمله مساحت حوضچه، عمق آبخور اسکله، پسکرانه، عمق کانال دسترسی به بندر و مواردی از این قبیل تناسب داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بر لزوم استفاده بهینه از زیرساخت های بندر لنگه در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و ایجاد ارزش افزوده، گفت: پروژه هایی که برای توسعه زیرساخت ها و روبناها در این بندر در دست اقدام است باید با برنامه زمان بندی مشخص برای بهره مندی ذینفعان افتتاح شود.

راستاد با اعلام آمادگی در زمینه اعطای تسهیلات با نرخ سود صفر درصد به متقاضیان ناوگان مسافری و گردشگری در غرب هرمزگان، بیان کرد: حداکثر تسهیلات ممکن همراه با یارانه برای شناورهای تولید داخل در نظر گرفته می شود و برای حمایت از سرمایه گذاران مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: با ایجاد یک اسکله شناور گردشگری، مشکل ایمنی تردد مسافری و گردشگری از بندر مقام به جزیره لاوان مرتفع می شود و درعین حال باید پایانه دریایی مسافرت های بین المللی بندر لنگه در اختیار تمامی شرکت های کشتیرانی بخش خصوصی باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت و اهمیت بهبود وضعیت بندر چارک، خواستار همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و شیلات ایران با سازمان بنادر و دریانوردی شد و گفت: با توجه به مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، در زمینه تامین اسکله های شناور تفریحی و گردشگری در این منطقه، مطابق با الگوی سایر مناطق استان هرمزگان اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

راستاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بندر کنگ گنجینه ای از معماری، تاریخ و میراث گران بهای دریانوردی است و موزه کم نظیری دارد، اظهار کرد: برای آن که نقش آفرینی این بندر تاریخی در حوزه تجارت دریایی تداوم داشته باشد، باید سازمان شیلات به عنوان متولی بندرگاه، مسائل مربوط به تعمیرات اساسی موج شکن غربی بندر را پیگیری و مرتفع کند و سازمان بنادر مجاز به ایجاد تغییرات در این بندرگاه نیست.

وی از پیگیری جدی این سازمان برای انجام مطالعات مربوط به "بازآفرینی تعامل شهر و بندر" خبر داد و گفت: با ایجاد پسکرانه مناسب و طراحی مسیر مستقل دسترسی به مجموعه بندر بازرگانی لنگه و اجرای مسیر کمربندی، می توان از مشکل ترافیک درون شهر کاست و به فعالیت های بندری سرعت بخشید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همچنین در بحث ایجاد انبارهای سرپوشیده، هانگارد و سردخانه دو مداره برای نگهداری کالاهای بالا و پایین صفر درجه، امکان حمایت سازمان بنادر با انعقاد قراردادهای BOT(ساخت، بهره برداری و انتقال) وجود دارد و در زمینه تامین تجهیزات بندری شامل جرثقیل، لیفتراک و کشنده نیز مشارکت با بخش خصوصی امکان پذیر است.

گفتنی است ناصر شریفی؛ نماینده مردم شهرستان های بندر لنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، بیان کرد: دریا گرانیگاه و موتور توسعه مناطق ساحلی است و رونق گرفتن معیشت ساحل نشینان نیازمند توسعه زیرساخت های بندری است؛ بندر لنگه با فاصله 78 مایلی از کشور امارات و بندر شیو با فاصله 118 مایلی از قطر به عنوان نزدیک ترین مسیرهای دریایی به کشورهای همسایه جنوب خلیج فارس محسوب می شوند و با رونق گرفتن بنادر، اقتصاد شهری نیز پویاتر می شود.

وی ساخت اسکله تفریحی و مسافری در بندر لنگه را از جمله نیازمندی های این شهرستان عنوان کرد و گفت: مدیرعامل سازمان بنادر امروز خبر خوشی در خصوص ایجاد اسکله شناور مسافری برای بندر مقام اعلام کرد که جای تشکر فراوان دارد؛ در عین حال توسعه پایانه دریایی جهت ترابری مسافران کشورهای حوزه خلیج فارس و بندر کنگ به عنوان اولویت دیگر در راستای نقش آفرینی بیشتر سازمان بنادر در حوزه بنادر کوچک مطرح است.

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه بنادر منطقه غرب هرمزگان و ایجاد زیرساخت های دریایی، بندری و گردشگری در جزایر این منطقه ارائه کرد و علی نیکویی؛ فرماندار شهرستان بندر لنگه نیز گرامیداشت یاد ‌و خاطره شهدای حادثه هواپیمای ایرباس، عدم وجود جاده کمر بندی را یکی از مباحث مهم که موجبات به وجود آمدن ترافیک در مسیر منتهی به بندر دانست.

وی افزود: با همکارهای صورت گرفته، خودروهای سنگین درون شهر به پایانه خودروهای خارج از شهر هدایت شده و با اعلام اداره بنادر ودریانوردی بندر لنگه و راهبری حمل ونقل پایانه ها به درون بندر هدایت می شود.

فرماندار شهرستان بندر لنگه همچنین ضمن ابراز قدردانی از خدمات سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه رونق بخشی به معیشت ساحل نشینان، خواستار فراهم شدن امکان تردد کشتی های بزرگ در بندر تجاری لنگه و لزوم ایجاد بندر خشک با توجه به عدم توسعه فیزیکی بندر و همجواری بندر تجاری لنگه با مرکزیت شهر شدو گفت: جایگاه ویژه این بندر و میزان بالای حمل و نقل کالا معیار مهمی در راستای تاکید بر توسعه یافتگی و افزایش پسکرانه بندر به شمار می آید.

در پایان این نشست شیبانی؛ مدیرکل گمرک لنگه با اشاره به توجه ویژه و حضور پررنگ مدیرکل بنادر هرمزگان در منطقه غرب هرمزگان، خواستار توسعه فضاهای نگهداری کالا و انبارها در بندر لنگه و فراهم شدن امکان پذیرش کشتی های کانتینری شد.
۱۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۹:۳۷
کد خبر : ۴۷,۱۴۲
کلیدواژه ها: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید