جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار تسریع در ساخت و سازهای توسعه ای بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقش کلیدی در توسعه کشور دارد ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران گردشگری دریایی چابهار/ سرمایه گذاران بخش خصوصی شریک تجاری سازمان بنادر هستند اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره نزدیکی بندر شیو به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اظهار کرد: این بندر با توجه به این مزیت، می‌تواند به کانون فعال صادراتی و پایانه مواد معدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در جریان بازدید میدانی از بندر «شیو» در ۳۵ کیلومتری شهر پارسیان، با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی، توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان خواهد داشت، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیو و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های موادمعدنی در غرب استان هرمزگان تبدیل شود.

وی افزود: تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم در این بندر، زمینه ساز تحولی چشمگیر در بحث رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد شد.

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای فعال سازی این بندر طی یکسال اخیر، بیان کرد: بندر شیو با ساختاری تجاری، پذیرای 120 فروند شناور لنج باری است که سنگ بنای 400 متر شاخه اصلی موج شکن آن در سال 78 گذاشته شد.

وی ادامه داد: در سال 90 طرح تکمیل ساخت این بندر به همت سازمان بنادر و دریانوردی در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج شکن های مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث آن در سال 94 با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به 11.5 هکتار به پایان رسید و هم اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.

قاسم عسکری نسب؛  مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز با ارایه گزارشی از عملکرد یکسال اخیر بنادر غرب هرمزگان و تشریح طرح های توسعه ای این بنادر، اظهار کرد: 375 کیلومتر نوار ساحلی با احتساب جزایر تحت نظارت این مجموعه قرار دارد و طی یکسال گذشته 8.5 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر لنگه تخلیه و بارگیری شد که به لحاظ تناژ از بین 25 بندر بازرگانی کشور رتبه پنجم در سطح کشور دارد.

وی افزود: احداث پایانه مواد معدنی، دو فروند رمپ ویژه سوخت گیری شناورها، سه فروند اسکله مخصوص پهلوگیری شناورهای ناجی و امداد و نجات دریایی در بنادر لنگه، چارک و لاوان، انجام مطالعات تعامل شهر و بندر و توسعه صادرات غیرنفتی یخچالی بخشی از طرح های در دست اجرا است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به راه اندازی بندر «شیو» در شهرستان پارسیان و آغاز صادرات به بندر الرویس قطر، گفت: این فعالیت با اقدام جهادی در سال گذشته از طریق احداث یک رمپ خاکی آغاز شد و طی یکسال اخیر، هزار و 560 TEU کانتیتر یخچالی صادر شده است.
عسکری نسب با اشاره به در دستور کار بودن مطالعات طرح جامع این بندر و ساخت یک فروند اسکله شناور برای پهلوگیری لندینگ کرافت، بیان کرد: نصب چراغ های موج شکن بندر «شیو» انجام شده است.

گفتنی است بندر شیو از بنادر قدیمی در استان هرمزگان است که تا پیش از سال ۹۷ در زمینه تجارت کالاهای ملوانی فعالیت داشته است و در سال گذشته با تامین زیرساخت های لازم در زمینه صادرات غیرنفتی و فعال شدن رویه گمرکی صادرات در آن، حیاتی دوباره در زمینه تجارت رسمی یافت.

این بندر در غرب استان هرمزگان(با فاصله 35 کیلومتری از شهر پارسیان و 185 کیلومتری از بندر لنگه) تا کشور قطر 118 مایل دریایی(هر مایل معادل 1.8 کیلومتر) فاصله دارد و بر همین اساس، از برترین ظرفیت های شهرستان پارسیان و استان هرمزگان به علت نزدیکی به کشور قطر بوده(دارای کمترین مسیر دریایی در استان هرمزگان به بندر الرویس) و می تواند مورد توجه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات کالا قرار گیرد.

 

 


۱۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۹:۵۷
کد خبر : ۴۷,۱۴۳

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید