جزئیات پیشرفت فاز 3 بندر شهید رجایی/ امکان پهلوگیری کشتی‌های «نسل هفتم» و افزایش قدرت رقابتی بنادر ایران طراحی و ساخت دستگاه تخلیه دود در بندر چابهار تداوم محدودیت‌های تردد دریایی در جزیره قشم آغاز مطالعات فاز 2 طرح جامع مجتمع بندری شهید رجایی/ استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های محیطی از بندر شهید رجایی/ سهولت تردد و تسریع در امر جابجایی کالا ریل؛ بنادر کشور را بدون ترافیک به یکدیگر متصل می کند/ اتصال ریلی؛ توسعه بنادر و پسکرانه را به دنبال دارد/ وضعیت اتصال ریل به بنادر کشور؛ مناسب است/ دسترسی جامع در حوزه ریلی منجر به توسعه اقتصادی و افزایش تجارت می شود تداوم حمایت از سازندگان داخلی در حوزه بندری و دریایی/ استفاده مطلوب از توان تولیدکنندگان داخلی در بخش تأمین قطعات و تجهیزات موفقیت تحسین برانگیز ایران در ممیزی مرکز ملی داده ایران/ سیاست گذاری مناسب سازمان بنادر در اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی با اتمام بازسازی خط 5 ریلی/ تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی پیام تبریک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش بندر دیلم بوشهر به سیستم اعلام حریق تجهیز می شود
سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طی 100 روز اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد حجم تخلیه و بارگیری در بنادر کشور هستیم، گفت: علاوه بر این وزن کالاهای مبادله شده در این مدت مثبت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم تکریم و معارفه معاونین امور دریایی و برنامه‌ریزی و توسعه منابع این سازمان که ظهر امروز برگزار شد، با تقدیر از آقایان آرامی و حق شناس ، ابراز امیدواری کرد دکتر حق شناس در استانداری گلستان و جناب آرامی نیز در ادامه مسیر خدمت گذاری خود موفق باشند.

وی ادامه داد:به طور حتم حضور دکتر حق شناس در استانداری گلستان نشان از توانایی بالای نیروهای سازمان بنادر و دریانوردی دارد که از شرایط قبول مسئولیت در سطح ملی برخوردار هستند و در دوران حضور خود در هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوری از شهریور ماه سال 1396 دوران همکاری بسیار خوبی را با این دو عزیز داشتیم و صمیمانه از خدمات آن ها تشکر می کنیم.

اسلامی؛ کوله باری از تجربه و دارای شناخت بالا نسبت به زوایای حوزه دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مهندس اسلامی ازهمکاران خوب ما هستند که سابقه حضور در هیئت عامل سازمان را نیز در کارنامه دارند، گفت: او کوله باری از تجربه هستند و شناخت بالایی نسبت به زوایای حوزه دریایی دارند.

سیدعلایی؛  از سرمایه های بزرگ وزارت راه و شهرسازی

راستاد با اشاره به اینکه مهندس سیدعلایی نیز از سرمایه های بزرگ وزارت راه و شهرسازی هستند که به حوزه فعالیت خود کاملا آشنا بوده و نسبت به آن احاطه دارند، گفت: ایشان نیز به مدت 10 سال در ستاد وزارت راه وشهرسازی فعالیت کرده اند و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارتخانه بوده اند و با تجربیات و توانایی خود می توانند برای سازمان بنادر و دریانوردی مفید واقع شوند.

مسئولیت سنگین سازمان بنادر در برهه خطیر اقتصادی کشور

وی در ادامه با اشاره به شرایط خطیر حوزه بندری و دریایی کشور در برهه زمانی کنونی، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی مسئولیت سنگینی دارد و باید شرایطی را مهیا کند که به بهترین شکل از ظرفیت های بندری و دریایی بهره برد و در شرایطی که کشور با تروریسم اقتصادی روبروست نباید به گونه ای عمل کرد که از توان و ظرفیت موجود محروم شد.

رشد حجم تخلیه و بارگیری طی 100 روز اخیر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی 100 روز اخیر شاهد مثبت شدن وزن کالاهای مبادله شده در بنادر کشور نسبت به مدت مشابه هستیم و از نظر حجم تخلیه و بارگیری رشد داشته ایم، گفت: در حوزه دریایی کیفیت ناوگان تحت پرچم از جمله برنامه های تعریف شده است و باید همچنان ناوگان خود را در لیست سفید حفظ کنیم.

راستاد با تاکید بر اینکه از نظر تبحر و شایستی دریانوردان نیازمند ارزیابی هستند، گفت: دریانوردان باید آموزش های لازم را ببینند و از آن ها آزمون های مناسب اخذ شود و مهم تر اینکه کارکنان حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانودری که اعمال حاکمیت دریایی بر عهده آن هاست باید با ارائه اموزش های حین خدمت و اعزام به دوره های آموزشی از نظر علمی بروز باشند.

آخرین وضعیت طرح تحول ناوگان منطقه ای باری

وی همچنین با اشاره به مقوله طرح تحول ناوگان منطقه ای باری که در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات در این حوزه پیش بینی و به دولت ارائه شده است و باید توسط معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری شود.

باید روند تاثیرگذاری سازمان بنادر در سازمان بین المللی دریانوردی استمرار یابد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طی چند سال اخیر روند خوبی را در حوزه دریایی تجربه کرده ایم، اظهار کرد: با انتخاب ماندانا منصوری به عنوان نایب رئیسی کمیته همکاری های فنی سازمان بین المللی دریانوردی شاهد یک دستاورد دیگر در مجامع بین المللی بودیم که ناشی از تاثیرگذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی است و باید این روند استمرار یابد.

راستاد افزود: در حال حاضر بستر ایجاد موسسه رده بندی ملی فراهم شده است و در مرحله تصویب قرار دارد و باید به نتیجه برسد.

لزوم آسیب شناسی و بروز رسانی دستورالعمل لایروبی

وی با تاکید بر ارتقا تجهیزات و آمادگی نیروها به منظور بهبود وضعیت آلودگی در حوزه دریا، جست و جو و نجات دریایی و حریق، گفت: علاوه بر این دستورالعمل لایروبی که از سال 95 مدنظر قرار گرفته و به بهره برداری رسید نیازمند آسیب شناسی و بروز رسانی است و باید مسئله لایروبی آبراهه های بنادر با تجهیزات جدید پیگیری شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خدمات دریایی نیازمند ارتقا بوده و این مقوله باید در دستور کار معاونت امور دریایی سازمان قرار گیرد.

میزبانی مراسم روز جهانی دریانوردی در سال 2021

راستاد با اعلام اینکه در سال 2021 میزبان مراسم روزجهانی دریانوردی خواهیم بود و پرچم این مراسم به ج.ا.ا داده خواهد شد، عنوان کرد: باید از هم اکنون کمیته ای در این رابطه تشکیل و جزییات برگزاری هرچه بهتر مراسم را مدنظر قرار داد.

پیگیری حل مشکلات معیشتی و رفاهی دریانوردان

وی همچنین تاکید کرد: باید وضعیت معیشتی و رفاهی دریانوردان از لحاظ صنفی بهبود یابد و مسائل و مشکلات آن ها از سوی حوزه معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید خدمت رسانی به مخاطبان و ارباب رجوع به صورت غیرحضوری انجام شود، گفت: بیشترین تعداد ارباب رجوع سازمان بنادر و دریانوردی، دریانوردان و مالکان شناورها هستند و باید تلاش کنیم که مراجعه حضوری مخاطبان سازمان را به حداقل برسانیم

لزوم بهبود تعاملات منطقه با همسایگان

راستاد همچنین با تاکید بر اینکه باید بازدید میدانی از بنادر در دستور کار معاونت های مختلف سازمان قرار گیرد، گفت: باید در تعاملات منطقه ای با کشورهای همسایه به نحو مطلوب تری عمل کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه توجه به معیشت و مسائل رفاهی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی که بالغ بر 50 درصد آن ها نیروهای قراردادی هستند، اظهار کرد: بیشترین دغدغه در این رابطه مربوط به نیروهای قراردادی است چرا که در نوسانات اقتصادی این قشر آسیب پذیرتر هستند و امیدواریم با تجربیات گرانقدر مهندس سیدعلایی در وزارت راه و شهرسازی و با استفاده از ابزارهای قانونی، وضع معیشتی کارکنان و بازنشستگان سازمان بنادر و دریانوردی بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اخیرا در جلسه ای اخیرا با رییس سازمان اداری و استخدامی کشور عنوان کردم که سازمان بنادر و دریانوردی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری نبوده و به مرور زمان و تحت شمولیت این قانون قرار گرفته است که این اتفاق جذب و حفظ نیروهای متخصص بندری و دریایی را سخت می کند.

راستاد ادامه داد: قطعا سازمان بنادر و دریانوردی باید مشمول ماده 5 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر قرار گیرد و با پیشنهاد این مورد به وزیر راه و شهرسازی امیدوار هستیم که بتوان شاهد جذب و حفظ نیروی متخصص در سازمان بنادر و دریانوردی باشیم.

طرح های تحول 10 گانه اداری نیازمند پیگیری است

وی با اشاره به اینکه ساختار سازمانی ستاد سازمان بنادر و دریانوردی به سرانجام رسید و برای بنادر نیز باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: علاوه بر این طرح های تحول 10 گانه اداری نیازمند پیگیری است و آنچه بیش از هر مسئله دیگری باید مدنظر قرار گیرد ارتباط مستمر بدنه کارکنان در ستاد و بنادر است.

۱۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۷:۴۷
کد خبر : ۴۷,۱۸۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید