جزئیات آزادسازی نفتکش ایرانی از بندر جده با پیگیری سازمان بنادر/ کار انگلیسی‌ها دزدی دریایی‌ است بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم آغاز طرح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر/ دسترسی و بهره گیری همگانی از سواحل بوشهر اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد/ حضور تجار افغان در بندر چابهار جزییاتی از آخرین وضعیت نفتکش انگلیسی در لنگرگاه بندرعباس/ آغاز بررسی علل حادثه دریایی تانکر "استینا ایمپرو"/ملیت 23 نفر خدمه کشتی اعلام شد افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ انعقاد 11 قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار تسریع در ساخت و سازهای توسعه ای بندر چابهار/ بندر چابهار؛ نقش کلیدی در توسعه کشور دارد ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران گردشگری دریایی چابهار/ سرمایه گذاران بخش خصوصی شریک تجاری سازمان بنادر هستند اصلاح ساختار اداری بنادر و ستاد، مطابق با مأموریت ها و وظایف جدید سازمان بنادر/ تشکیل کارگروهی برای استقرار نظام شایسته سالاری‌ در سازمان بنادر/ پیگیری مسائل رفاهی کارکنان در استان ها جذب ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در بنادر کشور/ سازمان بنادر از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه بنادر و سواحل استفاده می کند/ مهم ترین برنامه سازمان بنادر؛ توسعه پسکرانه‌ها برای فعالیت‌های تولیدی و لجستیکی است/ بسته گردشگری دریایی برای بندر فریدون کنار از سوی سرمایه گذاران آماده شده است
مشارکت ایران در انجام پروژه جهانی مدیریت آب توازن کشتی ها/ و  تجهیز بنادر به تجهیزات نمونه برداری آب توازن
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کارگاه آموزشی کنوانسیون مدیریت آب توازن با همکاری آژانس ایمنی دریای اروپا در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا خجسته افزود: ایران از سال ۱۳۹۰ به منظور جلوگیری از انتقال گونه‌های غیر بومی ناشی از آب توازن کشتی ها به کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها ملحق شده و اقدامات خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها تصریح کرد: فعالیت‌های ایران در راستای اجرای این کنوانسیون شامل مواردی نظیر مشارکت در انجام پروژه جهانی مدیریت آب توازن کشتی ها با سازمان بین‌المللی دریانوردی،  تهیه دستورالعمل های اجرایی برای اجرای الزامات کنوانسیون، کنترل و بازرسی از کشتی های داخلی و خارجی و گواهینامه‌های آنها بر اساس الزامات این کنوانسیون و  تجهیز بنادر به حداقل تجهیزات نمونه برداری آب توازن است.

خجسته اذعان داشت: نمونه برداری از مخازن بالاست کشتی‌ها در صورت لزوم، انجام تحقیقات و مطالعات پژوهشی در زمینه انتقال گونه‌های مهاجم غیربومی آبزی از طریق چسبیدن به بدنه کشتی‌ها در بنادر جنوبی کشور و برگزاری سمینارهای آموزشی برای ارتقا دانش کارشناسان مرتبط از اقدامات سازمان بنادر در اجرای الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی ها است.

برایان الیوت؛ مسئول ارشد پروژه توسعه حفاظت زیست محیطی کنوانسیون آب توازن  به  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد اهمیت برگزاری این دوره اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی توسعه ظرفیت کشورهای حوزه دریای سیاه و خزر است که آژانس ایمنی دریایی اروپا به نمایندگی از اتحادیه اروپا آن را برگزار می‌کند.

وی افزود:  در این کارگاه تمام مسائل مرتبط با دریانوردی از نظر ایمنی و محیط زیست در مورد آب توازن کشتی ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد تا تمام کشورهای منطقه به سطح قابل قبول و یکسانی از دانش در این زمینه دست یابند۰

مسئول ارشد پروژه توسعه حفاظت زیست محیطی کنوانسیون آب توازن در مورد اهمیت نقش ایران در اجرای کنوانسیون مدیریت آب توازن اذعان داشت: ایران یکی از کشورهای بزرگ صادر کننده نفت است، هنگامی که نفتکش‌های ایران به محیط دریایی ایران باز می‌گردد آب توازن خود را در این محیط تخلیه می‌کند به همین جهت در راستای حفاظت از محیط زیست دریایی ایران اجرایی کردن کنوانسیون مدیریت آب توازن بسیار حیاتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: همکاری ایران و امسا در زمینه مدیریت آب توازن کشتی ها بسیار قابل تامل بوده است و البته این اولین بار است که تیم امسا در پروژه کارگاه آموزشی مدیریت آب توازن در ایران حضور دارد. ارتباط خوبی بین مسئولین ایران برقرار کرده‌ایم و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک با پروژه‌‌های دیگر امسا در ایران حضور داشته باشیم.

۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶
کد خبر : ۴۷,۲۰۲

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید