نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی بندر شهیدرجایی تا پایان سال/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری کانتینری و غیرکانتینری بخش غیردولتی/ جابجایی ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا و رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته/ اعلام طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی در سال ۹۸ خدمات رسانی موکب بنادر آبادان به زائران تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌
توسعه اقتصادی را می توان از بنادر آغاز کرد/ سرمایه گذاران از مزیت های رقابتی بنادر کوچک استفاده کنند/ ضرورت ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پسکرانه بنادر و ایجاد مسیرهای ارتباطی از بنادر و پسکرانه
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای رونق سرمایه گذاری در بنادر، ایجاد مسیرهای ارتباطی از بنادر و پسکرانه ها برای گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل کالا به نقاط دیگر ضرورت دارد.

جمشید عدالتیان درباره اقداماتی که برای رونق سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن اهمیت دارد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از مهمترین اقدامات برای مهیا کردن شرایط  سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در بنادر، ایجاد مسیرهای ارتباطی از بنادر و پسکرانه ها برای گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل کالا به مقاصد دیگر است.

وی اذعان داشت: از دیگر موضوعاتی که می توان در جهت جذب سرمایه گذار اقدام کرد، ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نظیر سلفچگان و انزلی در پسکرانه بندر است.

عدالتیان تاکید کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پسکرانه بنادر، بستر و فرصت های خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا با شرایط بهتری سرمایه گذاری کنند.

عضو اتاق بازرگانی درباره نقش بنادر کوچک در اقتصاد کشور، اظهارداشت: بنادر کوچک با توجه به نوع کارکرد هریک و با توجه به محل قرار گیری آنها می توانند به نوعی در توسعه اقتصادی کشور نقش و مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: بنادر کوچک اگر بتوانند مزیت های رقابتی خوبی در مقایسه با مناطق دیگر با توجه به کارکردشان ارائه کنند توانایی جذب سرمایه گذار را دارند و قطعا این بنادر به رونق و توسعه اقتصادی کشور کمک خواهند کرد.

عدالتیان گفت: در سراسر دنیا، توسعه اقتصادی از بنادر آغاز شده و به داخل کشور گسترش پیدا می کند در حالیکه در کشور ما این روند بالعکس بوده و توسعه اقتصادی از مراکز استان و شهرها به سمت بنادر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه و رونق بندر هامبورگ، شهر هامبورگ رشد کرد و اکنون به یکی از شهرهای توسعه یافته تبدیل شده است. اگر در ایران هم چنین سیاستی دنبال شود، می توان در رشد اقتصادی به جهش های خوبی رسید.

۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
کد خبر : ۴۷,۲۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید