ستاد مدیریت راهبردی جهش تولید در سازمان بنادر تشکیل شد/ سیدعلایی؛ جانشین مدیرعامل در ستاد شد تخلیه و بارگیری مستمر کالاها در بنادر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی/ کرونا؛ تاثیری بر واردات کالاهای اساسی نداشته است رشد 29 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور/ رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر/ تهیه مدل واگذاری بنادر کوچک/ ارائه سند آمایش مراکز لجستیک در بنادر امام(ره)، چابهار، بوشهر و امیرآباد/ تدوین مدل ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های راهبری پایانه‌های بندری اطفای حریق موتور لنج باری در بندر دیلم بوشهر استمرار فعالیت شرکت های خدمات دریایی و بندری در بندر شهید رجایی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رشد ۱۴۰درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به 246 میلیون تن/ رشد ظرفیت کانتینری بنادر به 7.7 میلیون TEU/ اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و بندر شهیدبهشتی چابهار/ بهره برداری از ۱8 دستگاه ترانستینر ساخت ایران به ارزش 21 میلیون یورو/ عقد 10 قرارداد سرمایه گذاری غیردولتی به میزان 5503 میلیارد تومان ارتقاء فناوری های ارتباطی برای تسهیل مراجعان غیر حضوری در بندر شهید باهنر تخلیه ١٩٧ هزار تن گندم در بندر امام (ره) در ١۶ روز نخست سال جاری/ 116هزار تن محموله گندم با ناوگان ریلی و جاده‌ای حمل شده است/ رشد 13 درصدی حمل و نقل ریلی کالا در بند امام(ره)
بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم
عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بنادر بزرگ و کوچک ایران باید به عنوان مهم ترین ظرفیت اقتصادی مورد توجه جدی حاکمیت واقع شوند.

سیدعلی حسینی در مورد لزوم توجه به بنادر کوچک و ضرورت رونق آنها در دوران تحریم با توجه به مصون بودن این بنادر از تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی آمریکایی‌ها، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: باید برنامه ریزی مناسبی در راستای توسعه بنادر کوچک در شمال و جنوب ایران انجام شود و با لحاظ مشوق های مختلف و حمایت از بخش خصوصی، شاهد حضور فعالان اقتصادی در این بنادر به منظور انجام فعالیت های بندری و دریایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر کوچک ایران ظرفیت های فوق العاده ای برای انجام فعالیت های بندری و دریایی دارند، خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای دنیا دولت ها با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه را برای انجام فعالیت در بنادر فراهم می کنند و پس از آن بخش خصوصی با انجام سایر فعالیت ها نظیر محوطه سازی، سیلوسازی و...شبکه بندری را کامل می کند و در نهایت رونق یک بندر رقم می خورد.

عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بنادر کوچک کشور باید اقتصادی شوند و فرآیند تجارت اقتصادی در آن ها شکل گیرد، اظهار کرد: باید فضای بنادر کوچک برای انجام فعالیت های اقتصادی در دوران تحریم فراهم شود و با دستیابی به چنین ساختاری حتی پس از دوران تحریم، مکانیزم مناسب برای فعالیت اقتصادی بنادر کوچک شکل گرفته و در مسیر درستی فعالیت خود را ادامه می دهند.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه باید راه های ارتباطی به بنادر کوچک اعم از ریل و جاده ایجاد شود، بیان کرد: اگر در بنادر کوچک سرمایه گذاری لازم انجام شود و شاهد حضور بخش خصوصی باشیم این بنادر به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل می شوند، چرا که ایران از موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای برخوردار و در همسایگی 15 کشور قرار دارد و از این طریق می توانیم خطوط ترانزیتی خود را فعال کرده و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور به ویژه در دوران تحریم باشیم.

وی در عین حال به موقعیت فوق العاده بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به مختصات جغرافیایی این بنادر و نیز معافیت آنها از تحریم های اعمال شده، باید توسعه هرچه بیشتر چابهار چه برای حضور بخش خصوصی داخلی و چه برای سرمایه گذاران خارجی در دستور کار قرار گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران بنادر را قلب تپنده اقتصاد ایران دانست و با توجه به اینکه در کشورهای متصل به دریا، شهرهای بندری به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی آن کشور فعالیت می کنند و از بیشترین رونق در میان شهرهای آن کشور برخوردارند، تاکید کرد: بنادر بزرگ و کوچک ایران باید به عنوان مهم ترین ظرفیت اقتصادی مورد توجه جدی حاکمیت واقع شوند.

 

 

 

 

 

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۰۳
کد خبر : ۴۷,۳۵۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید