امدادرسانی به یک شناور مسافری در آب های بندرعباس/ مسافران شناور مسافری "ذوالفقار" در ایمنی و سلامت کامل هستند تعیین تکلیف قایق های فاقد هویت در بندر خرمشهر/ گواهینامه های قدیمی مالکان شناورها تعویض می شود احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن در بندرامیرآباد/ بندر امیرآباد؛ هاب غلات شمال کشور است صدور مجوز ساخت برای شناورهای تولید داخل درسیستان و بلوچستان/ حل مشکلات کارگاه های شناورسازی پنج خدمه موتور لنج باری از خطر غرق نجات یافتند علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران/ امکان ارتباط لجستیک بین دو کشور ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا/ پیشنهاد ایجاد محل هایی در بنادر ایران برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستان ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه/ راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا و امیرآباد/ تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی روسیه/ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ایران و روسیه ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در بوشهر آغاز شد ساماندهی کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز در سیستان و بلوچستان/ ظرفیت تولید 500 شناور در کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان توافقنامه کشتیرانی تجاری بین ایران و قزاقستان به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود/ نقش ویژه توافقنامه دریایی ایران – قزاقستان در توسعه حمل و نقل دریایی و کریدورهای بین المللی
بنادر کوچک می توانند به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل شوند/ ریل و جاده را به بنادر کوچک برسانیم
عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بنادر بزرگ و کوچک ایران باید به عنوان مهم ترین ظرفیت اقتصادی مورد توجه جدی حاکمیت واقع شوند.

سیدعلی حسینی در مورد لزوم توجه به بنادر کوچک و ضرورت رونق آنها در دوران تحریم با توجه به مصون بودن این بنادر از تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی آمریکایی‌ها، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: باید برنامه ریزی مناسبی در راستای توسعه بنادر کوچک در شمال و جنوب ایران انجام شود و با لحاظ مشوق های مختلف و حمایت از بخش خصوصی، شاهد حضور فعالان اقتصادی در این بنادر به منظور انجام فعالیت های بندری و دریایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه بنادر کوچک ایران ظرفیت های فوق العاده ای برای انجام فعالیت های بندری و دریایی دارند، خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای دنیا دولت ها با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه را برای انجام فعالیت در بنادر فراهم می کنند و پس از آن بخش خصوصی با انجام سایر فعالیت ها نظیر محوطه سازی، سیلوسازی و...شبکه بندری را کامل می کند و در نهایت رونق یک بندر رقم می خورد.

عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بنادر کوچک کشور باید اقتصادی شوند و فرآیند تجارت اقتصادی در آن ها شکل گیرد، اظهار کرد: باید فضای بنادر کوچک برای انجام فعالیت های اقتصادی در دوران تحریم فراهم شود و با دستیابی به چنین ساختاری حتی پس از دوران تحریم، مکانیزم مناسب برای فعالیت اقتصادی بنادر کوچک شکل گرفته و در مسیر درستی فعالیت خود را ادامه می دهند.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه باید راه های ارتباطی به بنادر کوچک اعم از ریل و جاده ایجاد شود، بیان کرد: اگر در بنادر کوچک سرمایه گذاری لازم انجام شود و شاهد حضور بخش خصوصی باشیم این بنادر به یکی از مهم ترین منابع درآمدی کشور تبدیل می شوند، چرا که ایران از موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای برخوردار و در همسایگی 15 کشور قرار دارد و از این طریق می توانیم خطوط ترانزیتی خود را فعال کرده و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی کشور به ویژه در دوران تحریم باشیم.

وی در عین حال به موقعیت فوق العاده بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به مختصات جغرافیایی این بنادر و نیز معافیت آنها از تحریم های اعمال شده، باید توسعه هرچه بیشتر چابهار چه برای حضور بخش خصوصی داخلی و چه برای سرمایه گذاران خارجی در دستور کار قرار گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران بنادر را قلب تپنده اقتصاد ایران دانست و با توجه به اینکه در کشورهای متصل به دریا، شهرهای بندری به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی آن کشور فعالیت می کنند و از بیشترین رونق در میان شهرهای آن کشور برخوردارند، تاکید کرد: بنادر بزرگ و کوچک ایران باید به عنوان مهم ترین ظرفیت اقتصادی مورد توجه جدی حاکمیت واقع شوند.

 

 

 

 

 

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۰۳
کد خبر : ۴۷,۳۵۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید