افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم
/ نقش پررنگ بندر امیرآباد در صادرات کالا به کشورهای حاشیه خزر
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بندرامیرآباد با توجه به موقعیت استراتژیک خود می تواند نقش ویژه ای جهت افزایش صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر ایفا کند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین مدرس خیابانی در بازدید از بندرامیرآباد با بیان اینکه بنادر باید با بهره گیری از فرصت تحریم و ورود کالاهای اساسی به کشور، زیر ساخت های تجاری خود را توسعه دهند، افزود: بنادر شمالی توانایی آن را دارند که در ورود کالاهای اساسی به کشور همانند بنادر جنوب فعال شوند، از اینرو توزیع متوازن واردات این نوع کالاها در بنادر شمالی و جنوبی ضرورت دارد.

وی همچنین صادرات کالا را موجب توسعه اشتغال  و پر شدن ظرفیت های خالی تولید برشمرد و گفت: علت کاهش 26 درصدی واردات کالا در سال 97 و همچنین 9 درصدی آن در سه ماهه نخست سال جاری مزیت دار شدن صادرات با توجه به نوسانات ارز است.

حل مشکلات دپوی کالا

مدرس خیابانی علت دپوی کالا در بنادر کشور را مشکلات ارزی، حقوق و عوارض گمرکی و کم بودن تعداد کامیون ها دانست و اظهارداشت: در روز های آینده هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالاهای دپو شده در بندرامیرآباد انجام خواهد شد.

این مقام مسئول از مصوبه  شورای عالی صادرات برای افزایش حجم صادرات کالا به 15 کشور همسایه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: بندرامیرآباد با توجه به موقعیت استراتژیک خود می تواند نقش ویژه ای جهت افزایش صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر ایفا کند.

سبد کالایی در بندرامیرآباد متنوع می شود

سیاوش رضوانی؛ مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد نیز در این بازدید گفت: سرمایه گذاری صنایع کوچک و بزرگ در بندرامیرآباد از قبیل کارخانه MDF موجب تنوع سبد کالایی در این بندر می شود.

وی به حجم یک میلیون و 100 هزار تنی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در چهار ماهه نخست سال جاری در بندرامیرآباد اشاره و خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد سهم 80 درصدی در صادرات کالا در بین بنادر شمالی را دارد.

وی میزان کل سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد را را 13 هزار و 612 میلیارد ریال عنوان کرد که از این میزان 6 هزار و 908 میلیارد ریال پروژه های به بهره برداری رسیده و 6 هزار و 704 میلیارد ریال نیز در حال ساخت است.

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۵۸
کد خبر : ۴۷,۵۶۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید