بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
بنادر کشور؛ مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار ندارند/ جلوگیری از رسوب کالا در بنادر نیازمند ساز وکار مناسب و همکاری دستگاه های مرتبط است
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت سرمایه گذاران در بنادر است.

 غلامحسین غلامعلیان دهاقانی درباره استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از راه های گسترش و افزایش بهره وری از ظرفیت بنادر کشور، تقویت زیرساخت های موجود است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای که در جهت توسعه بنادر می توان انجام داد، ایجاد انبارهای مناسب در بنادر کشور است، این امر را می توان در بنادر کوچک هم دید.

 عضو اتاق بازرگانی ایران درباره بندر شهید رجایی و جایگاه آن در اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر بندر شهید رجایی با 60 درصد مبادلات تجاری، مقام اول را در کشور دارد که قطعا این اتفاق مدیون زیرساخت های به روز و مناسب است.

وی اذعان داشت: تجهیز بنادر و توسعه زیرساخت های بندری کمک شایانی به افزایش ظرفیت بنادر می کند. 

غلامعلیان دهاقانی درباره اینکه برای جذب سرمایه گذاران در بنادر چه اقدام های ضرورت دارد، گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت  سرمایه گذاران  در بنادر است، از اینرو ضرورت دارد سازمان های مرتبط با سرمایه گذاری در بنادر همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.

وی ادامه داد: در واقع برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف برای شروع فعالیت های سرمایه گذاران موردی است که باید هرچه زودتر انجام شود از طرفی در نظر گرفتن زمین هایی به عنوان پسکرانه بندر در برخی از بنادر نیز می تواند اماکن حضور سرمایه گذار به منظور ارائه خدمات یا فعالیت های تولیدی را سرعت ببخشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که چگونه می توان ترانزیت را از بنادر تقویت کرد، افزود: یکی از مشکلات موجود در مورد ترانزیت کالا از بنادر کشور به دیگر نقاط، توقف و رسوب کالا در بنادر است. تا زمانی که ساز و کارهای مناسب برای عدم رسوب کالا و توقف بیش از حد آن در بنادر وجود نداشته باشد، عملیات ترانزیتی به نحو احسن انجام نخواهد شد.

وی اظهارداشت: یک کامیون برای حمل کالا از بندر شهید رجایی به شیراز 8 ساعت زمان نیاز دارد در صورتی که ممکن است تا 3 روز در صف ترخیص کالا از بندر منتظر بماند، چنین رویدادهایی عملیات ترانزیتی را مختل خواهد کرد، لذا سازمان های مرتبط مانند گمرک و استاندارد نقش کلیدی در سرعت بخشی ترخیص کالا از بنادر دارند.

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۲۸
کد خبر : ۴۷,۵۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید