افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر نوشهر/ لزوم اجرایی شدن پروژه راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی/ تسریع در عملیاتی شدن لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر فریدونکنار نفتکش سابیتی تا ۹ روز آینده وارد بندرعباس می شود/ سابیتی؛ اکنون وارد تنگه باب المندب شده است/ نشت نفت از نفتکش سابیتی مهار شد هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌
بنادر کشور؛ مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار ندارند/ جلوگیری از رسوب کالا در بنادر نیازمند ساز وکار مناسب و همکاری دستگاه های مرتبط است
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت سرمایه گذاران در بنادر است.

 غلامحسین غلامعلیان دهاقانی درباره استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از راه های گسترش و افزایش بهره وری از ظرفیت بنادر کشور، تقویت زیرساخت های موجود است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای که در جهت توسعه بنادر می توان انجام داد، ایجاد انبارهای مناسب در بنادر کشور است، این امر را می توان در بنادر کوچک هم دید.

 عضو اتاق بازرگانی ایران درباره بندر شهید رجایی و جایگاه آن در اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر بندر شهید رجایی با 60 درصد مبادلات تجاری، مقام اول را در کشور دارد که قطعا این اتفاق مدیون زیرساخت های به روز و مناسب است.

وی اذعان داشت: تجهیز بنادر و توسعه زیرساخت های بندری کمک شایانی به افزایش ظرفیت بنادر می کند. 

غلامعلیان دهاقانی درباره اینکه برای جذب سرمایه گذاران در بنادر چه اقدام های ضرورت دارد، گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت  سرمایه گذاران  در بنادر است، از اینرو ضرورت دارد سازمان های مرتبط با سرمایه گذاری در بنادر همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.

وی ادامه داد: در واقع برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف برای شروع فعالیت های سرمایه گذاران موردی است که باید هرچه زودتر انجام شود از طرفی در نظر گرفتن زمین هایی به عنوان پسکرانه بندر در برخی از بنادر نیز می تواند اماکن حضور سرمایه گذار به منظور ارائه خدمات یا فعالیت های تولیدی را سرعت ببخشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که چگونه می توان ترانزیت را از بنادر تقویت کرد، افزود: یکی از مشکلات موجود در مورد ترانزیت کالا از بنادر کشور به دیگر نقاط، توقف و رسوب کالا در بنادر است. تا زمانی که ساز و کارهای مناسب برای عدم رسوب کالا و توقف بیش از حد آن در بنادر وجود نداشته باشد، عملیات ترانزیتی به نحو احسن انجام نخواهد شد.

وی اظهارداشت: یک کامیون برای حمل کالا از بندر شهید رجایی به شیراز 8 ساعت زمان نیاز دارد در صورتی که ممکن است تا 3 روز در صف ترخیص کالا از بندر منتظر بماند، چنین رویدادهایی عملیات ترانزیتی را مختل خواهد کرد، لذا سازمان های مرتبط مانند گمرک و استاندارد نقش کلیدی در سرعت بخشی ترخیص کالا از بنادر دارند.

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۲۸
کد خبر : ۴۷,۵۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید