تخفیف 20 درصدی برای صاحبان کالاهای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر/خارج سازی ۵ فروند مغروقه آبراه اروند در دستور کار صادرات اولین محموله سنگ از بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی موقعیت، تخصص و توسعه؛ سه عامل ایجاد بنادر جدید خط دائمی کشتی کانتینربر بین ایران و روسیه راه‌اندازی شد/ حرکت اولین کشتی در سپتامبر ۲۰۲۰/ امکان صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه فراهم شد اشتغالزایی، رونق تجاری و کسب سود؛ سه دستاورد سرمایه گذاری در بنادر است/ حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران در بلندمدت، نتیجه بخش خواهد بود/ سازمان بنادر برای سرمایه گذار بخش خصوصی؛ سنگ تمام می گذارد نگاه سازمان بنادر به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برد-برد است/ شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر ایران فراهم شده است/ سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در بنادر کشور، نگاه بلندمدت داشته باشند بندر چابهار؛ محدویتی در پذیرش کالا ندارد/ ثبت رکوردی جدید با عملیات ۳۵ هزار متر مکعبی لایروبی در بندر چابهار رشد ۵۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندرانزلی آلودگی ناشی از لکه های نفتی در 3 مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد گزارش رسمى مبنى بر توقیف نفتکش ایرانى در بندر کراچى به سازمان بنادر ارائه نشده است/ بررسى ها ادامه دارد
بنادر کشور؛ مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار ندارند/ جلوگیری از رسوب کالا در بنادر نیازمند ساز وکار مناسب و همکاری دستگاه های مرتبط است
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت سرمایه گذاران در بنادر است.

 غلامحسین غلامعلیان دهاقانی درباره استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از راه های گسترش و افزایش بهره وری از ظرفیت بنادر کشور، تقویت زیرساخت های موجود است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای که در جهت توسعه بنادر می توان انجام داد، ایجاد انبارهای مناسب در بنادر کشور است، این امر را می توان در بنادر کوچک هم دید.

 عضو اتاق بازرگانی ایران درباره بندر شهید رجایی و جایگاه آن در اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر بندر شهید رجایی با 60 درصد مبادلات تجاری، مقام اول را در کشور دارد که قطعا این اتفاق مدیون زیرساخت های به روز و مناسب است.

وی اذعان داشت: تجهیز بنادر و توسعه زیرساخت های بندری کمک شایانی به افزایش ظرفیت بنادر می کند. 

غلامعلیان دهاقانی درباره اینکه برای جذب سرمایه گذاران در بنادر چه اقدام های ضرورت دارد، گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت  سرمایه گذاران  در بنادر است، از اینرو ضرورت دارد سازمان های مرتبط با سرمایه گذاری در بنادر همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.

وی ادامه داد: در واقع برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف برای شروع فعالیت های سرمایه گذاران موردی است که باید هرچه زودتر انجام شود از طرفی در نظر گرفتن زمین هایی به عنوان پسکرانه بندر در برخی از بنادر نیز می تواند اماکن حضور سرمایه گذار به منظور ارائه خدمات یا فعالیت های تولیدی را سرعت ببخشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که چگونه می توان ترانزیت را از بنادر تقویت کرد، افزود: یکی از مشکلات موجود در مورد ترانزیت کالا از بنادر کشور به دیگر نقاط، توقف و رسوب کالا در بنادر است. تا زمانی که ساز و کارهای مناسب برای عدم رسوب کالا و توقف بیش از حد آن در بنادر وجود نداشته باشد، عملیات ترانزیتی به نحو احسن انجام نخواهد شد.

وی اظهارداشت: یک کامیون برای حمل کالا از بندر شهید رجایی به شیراز 8 ساعت زمان نیاز دارد در صورتی که ممکن است تا 3 روز در صف ترخیص کالا از بندر منتظر بماند، چنین رویدادهایی عملیات ترانزیتی را مختل خواهد کرد، لذا سازمان های مرتبط مانند گمرک و استاندارد نقش کلیدی در سرعت بخشی ترخیص کالا از بنادر دارند.

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۲۸
کد خبر : ۴۷,۵۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید