بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر نوشهر انتقال کالا از طریق بندر چابهار به 2 شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد/ پیگیری اختصاص 30 درصد تخفیف سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار/ توزیع متوازن کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی/ جهش بندر چابهار در دستور کار دولت نجات جان شش دریانورد در آب های شمال خلیج فارس حرکت نخستین سفر کشتی بوشهر - قطر در هفته دولت انجام ۱۰۰ درصد تعمیرات شناورهای سازمان بنادر در داخل/ حمایت ویژه وزیر راه و سازمان بنادر و دریانوردی از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی برنامه ریزی برای قطع وابستگی به دریانوردان خارجی/ اعزام مرحله اول کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه دریانوردی بر روی کشتی ها/ تعامل بی سابقه شرکت ملی نفت کش در جذب ۵۰ دانشجوی کارورزی غیر بورسیه/ اعلام طرح ایرانی کارورزی دانشجویان غیر بورسیه در اجلاس آتی "آیمو" برای رفع معضل کارورزی سایر کشورها اعلام تعداد بنادر کوچک تحت مالکیت سازمان بنادر/ میزان کالاهای تجاری جابجا شده از طریق بنادر کوچک کشور/ نقش بی بدیل بنادر کوچک در شبکه سازی حمل و نقل دریایی/ آخرین وضعیت واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیردولتی ذی صلاح حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره) ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران – ترکمنستان/ توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر با همکاری ترکمنستان/ تکمیل کریدور شمال به جنوب ۲۵ دستگاه پمپ بنزینی از حوضچه بندر کنگان جمع آوری شد
بنادر کشور؛ مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار ندارند/ جلوگیری از رسوب کالا در بنادر نیازمند ساز وکار مناسب و همکاری دستگاه های مرتبط است
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت سرمایه گذاران در بنادر است.

 غلامحسین غلامعلیان دهاقانی درباره استفاده بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی و جنوبی کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: یکی از راه های گسترش و افزایش بهره وری از ظرفیت بنادر کشور، تقویت زیرساخت های موجود است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای که در جهت توسعه بنادر می توان انجام داد، ایجاد انبارهای مناسب در بنادر کشور است، این امر را می توان در بنادر کوچک هم دید.

 عضو اتاق بازرگانی ایران درباره بندر شهید رجایی و جایگاه آن در اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر بندر شهید رجایی با 60 درصد مبادلات تجاری، مقام اول را در کشور دارد که قطعا این اتفاق مدیون زیرساخت های به روز و مناسب است.

وی اذعان داشت: تجهیز بنادر و توسعه زیرساخت های بندری کمک شایانی به افزایش ظرفیت بنادر می کند. 

غلامعلیان دهاقانی درباره اینکه برای جذب سرمایه گذاران در بنادر چه اقدام های ضرورت دارد، گفت: در حال حاضر در بنادر کشور مشکلی برای جذب و حضور سرمایه گذار نداریم، مشکل اصلی تعیین سیاست های مناسب و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی برخی مجموعه ها برای شروع فعالیت  سرمایه گذاران  در بنادر است، از اینرو ضرورت دارد سازمان های مرتبط با سرمایه گذاری در بنادر همکاری لازم را با سرمایه گذاران داشته باشند.

وی ادامه داد: در واقع برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف برای شروع فعالیت های سرمایه گذاران موردی است که باید هرچه زودتر انجام شود از طرفی در نظر گرفتن زمین هایی به عنوان پسکرانه بندر در برخی از بنادر نیز می تواند اماکن حضور سرمایه گذار به منظور ارائه خدمات یا فعالیت های تولیدی را سرعت ببخشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که چگونه می توان ترانزیت را از بنادر تقویت کرد، افزود: یکی از مشکلات موجود در مورد ترانزیت کالا از بنادر کشور به دیگر نقاط، توقف و رسوب کالا در بنادر است. تا زمانی که ساز و کارهای مناسب برای عدم رسوب کالا و توقف بیش از حد آن در بنادر وجود نداشته باشد، عملیات ترانزیتی به نحو احسن انجام نخواهد شد.

وی اظهارداشت: یک کامیون برای حمل کالا از بندر شهید رجایی به شیراز 8 ساعت زمان نیاز دارد در صورتی که ممکن است تا 3 روز در صف ترخیص کالا از بندر منتظر بماند، چنین رویدادهایی عملیات ترانزیتی را مختل خواهد کرد، لذا سازمان های مرتبط مانند گمرک و استاندارد نقش کلیدی در سرعت بخشی ترخیص کالا از بنادر دارند.

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۲۸
کد خبر : ۴۷,۵۹۸

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید