آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ ترغیب کننده فعالان اقتصادی/ حمل ‌و نقل دریایی هزینه‌های تجاری را کاهش می‌دهد/ سواحل کشور؛ بهترین جغرافیا برای ایجاد صنایع آ‌ب‌بر است/ بنگاه‌های صادراتی از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر استفاده کنند رشد 150 درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان /امکان افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار TEU در بندر شهیدباهنر افزایش سرعت تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر / الزام رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در تخلیه و بارگیری کالا تردد به جزیره ابوموسی با رعایت دقیق الزامات بهداشتی / شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به ابوموسی سفر می کنند ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت ایران و ناوگان تحت پرچم/ ثبت الکترونیکی ورود و خروج شناورهای مسافری در سال ۹۹/ بهبود سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر
دریانوردان؛ سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران گفت: دریانوردان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی در برهه زمانی کنونی هستند.

سامان رضایی با اشاره به اینکه حوزه دریایی کشور در سال جاری با مشکلات عدیده ای مواجه شد که بخشی از آن ناشی از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: جامعه دریانوردان، نهادهای حاکمیتی و مجموعه های کارفرمایی سه ضلع جامعه دریایی کشور هستند که باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی مشکلات جامعه دریایی را حل کرد چرا که بدون همکاری هر سه ضلع امکان رفع مشکلات و مسائل مختلف در این حوزه وجود ندارد.

وی در خصوص عمده مشکلات و مصائب دریانوردان، خاطرنشان کرد: مشکلات دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما متفاوت از مشکلات دریانوردان مشغول به فعالیت در شناورهای کوچک است هرچند مشکلات مشترکی نیز دارند که شامل بازگشت به وطن و حقوق و دستمزد است.

رضایی افزود: به دلیل تحریم های اعمال شده دریانوردانی که در شناورهای اقیانوس پیما فعالیت می کنند امکان دسترسی به بازارهای کار خارجی را ندارند و متاسفانه در حال حاضر با محدودیت های خاصی در این رابطه مواجه هستیم که در صورت حل آن با توجه به وجود تفاهم نامه های متعدد با کشورهای مختلف شاهد ارز آوری و اشتغال آفرینی در این حوزه خواهیم بود.

دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران با اشاره به اجلاس اخیر سازمان جهانی کار که با حضور سران مختلف کشورهای جهان در سازمان ملل برگزار شد، بیان کرد: درخواست رفع تبعیض ملیتی را در این اجلاس مطرح کردیم و خواستار رفع محدودیت های موجود برای دریانوردان ایرانی شدیم.

رضایی با اشاره به اینکه دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما کارمند دائمی دو شرکت بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هستند، گفت: همانطور که می دانید قوانین مربوط به این شرکت ها حسب قوانین کار کشور است و قانون کار کشور در بسیاری از موارد همخوانی لازم را با حوزه دریایی ندارد.

 

۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸
کد خبر : ۴۷,۶۱۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید