نوسازی خطوط ریلی ۴ و ۵ راه آهن داخلی بندر شهیدرجایی تا پایان سال/ تشریح قراردادهای سرمایه گذاری کانتینری و غیرکانتینری بخش غیردولتی/ جابجایی ۴۸ میلیون و ۸۷۰ هزار تن کالا و رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته/ اعلام طرح های توسعه ای مجتمع بندری شهیدرجایی در سال ۹۸ خدمات رسانی موکب بنادر آبادان به زائران تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌
دریانوردان؛ سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران گفت: دریانوردان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی در برهه زمانی کنونی هستند.

سامان رضایی با اشاره به اینکه حوزه دریایی کشور در سال جاری با مشکلات عدیده ای مواجه شد که بخشی از آن ناشی از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: جامعه دریانوردان، نهادهای حاکمیتی و مجموعه های کارفرمایی سه ضلع جامعه دریایی کشور هستند که باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی مشکلات جامعه دریایی را حل کرد چرا که بدون همکاری هر سه ضلع امکان رفع مشکلات و مسائل مختلف در این حوزه وجود ندارد.

وی در خصوص عمده مشکلات و مصائب دریانوردان، خاطرنشان کرد: مشکلات دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما متفاوت از مشکلات دریانوردان مشغول به فعالیت در شناورهای کوچک است هرچند مشکلات مشترکی نیز دارند که شامل بازگشت به وطن و حقوق و دستمزد است.

رضایی افزود: به دلیل تحریم های اعمال شده دریانوردانی که در شناورهای اقیانوس پیما فعالیت می کنند امکان دسترسی به بازارهای کار خارجی را ندارند و متاسفانه در حال حاضر با محدودیت های خاصی در این رابطه مواجه هستیم که در صورت حل آن با توجه به وجود تفاهم نامه های متعدد با کشورهای مختلف شاهد ارز آوری و اشتغال آفرینی در این حوزه خواهیم بود.

دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران با اشاره به اجلاس اخیر سازمان جهانی کار که با حضور سران مختلف کشورهای جهان در سازمان ملل برگزار شد، بیان کرد: درخواست رفع تبعیض ملیتی را در این اجلاس مطرح کردیم و خواستار رفع محدودیت های موجود برای دریانوردان ایرانی شدیم.

رضایی با اشاره به اینکه دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما کارمند دائمی دو شرکت بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هستند، گفت: همانطور که می دانید قوانین مربوط به این شرکت ها حسب قوانین کار کشور است و قانون کار کشور در بسیاری از موارد همخوانی لازم را با حوزه دریایی ندارد.

 

۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸
کد خبر : ۴۷,۶۱۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید