بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر نوشهر انتقال کالا از طریق بندر چابهار به 2 شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد/ پیگیری اختصاص 30 درصد تخفیف سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار/ توزیع متوازن کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی/ جهش بندر چابهار در دستور کار دولت نجات جان شش دریانورد در آب های شمال خلیج فارس حرکت نخستین سفر کشتی بوشهر - قطر در هفته دولت انجام ۱۰۰ درصد تعمیرات شناورهای سازمان بنادر در داخل/ حمایت ویژه وزیر راه و سازمان بنادر و دریانوردی از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی برنامه ریزی برای قطع وابستگی به دریانوردان خارجی/ اعزام مرحله اول کارورزی اصولی دانشجویان غیر بورسیه دریانوردی بر روی کشتی ها/ تعامل بی سابقه شرکت ملی نفت کش در جذب ۵۰ دانشجوی کارورزی غیر بورسیه/ اعلام طرح ایرانی کارورزی دانشجویان غیر بورسیه در اجلاس آتی "آیمو" برای رفع معضل کارورزی سایر کشورها اعلام تعداد بنادر کوچک تحت مالکیت سازمان بنادر/ میزان کالاهای تجاری جابجا شده از طریق بنادر کوچک کشور/ نقش بی بدیل بنادر کوچک در شبکه سازی حمل و نقل دریایی/ آخرین وضعیت واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی و غیردولتی ذی صلاح حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره) ایجاد خط کشتیرانی مشترک ایران – ترکمنستان/ توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر با همکاری ترکمنستان/ تکمیل کریدور شمال به جنوب ۲۵ دستگاه پمپ بنزینی از حوضچه بندر کنگان جمع آوری شد
دریانوردان؛ سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران گفت: دریانوردان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی در برهه زمانی کنونی هستند.

سامان رضایی با اشاره به اینکه حوزه دریایی کشور در سال جاری با مشکلات عدیده ای مواجه شد که بخشی از آن ناشی از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: جامعه دریانوردان، نهادهای حاکمیتی و مجموعه های کارفرمایی سه ضلع جامعه دریایی کشور هستند که باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی مشکلات جامعه دریایی را حل کرد چرا که بدون همکاری هر سه ضلع امکان رفع مشکلات و مسائل مختلف در این حوزه وجود ندارد.

وی در خصوص عمده مشکلات و مصائب دریانوردان، خاطرنشان کرد: مشکلات دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما متفاوت از مشکلات دریانوردان مشغول به فعالیت در شناورهای کوچک است هرچند مشکلات مشترکی نیز دارند که شامل بازگشت به وطن و حقوق و دستمزد است.

رضایی افزود: به دلیل تحریم های اعمال شده دریانوردانی که در شناورهای اقیانوس پیما فعالیت می کنند امکان دسترسی به بازارهای کار خارجی را ندارند و متاسفانه در حال حاضر با محدودیت های خاصی در این رابطه مواجه هستیم که در صورت حل آن با توجه به وجود تفاهم نامه های متعدد با کشورهای مختلف شاهد ارز آوری و اشتغال آفرینی در این حوزه خواهیم بود.

دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران با اشاره به اجلاس اخیر سازمان جهانی کار که با حضور سران مختلف کشورهای جهان در سازمان ملل برگزار شد، بیان کرد: درخواست رفع تبعیض ملیتی را در این اجلاس مطرح کردیم و خواستار رفع محدودیت های موجود برای دریانوردان ایرانی شدیم.

رضایی با اشاره به اینکه دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما کارمند دائمی دو شرکت بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هستند، گفت: همانطور که می دانید قوانین مربوط به این شرکت ها حسب قوانین کار کشور است و قانون کار کشور در بسیاری از موارد همخوانی لازم را با حوزه دریایی ندارد.

 

۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸
کد خبر : ۴۷,۶۱۹

ارسال نظرات


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید