سازمان بنادر؛ پسکرانه بنادری که فرصت سرمایه گذاری دارند را اولویت گذاری کند/ رونق پسکرانه بنادر مستلزم توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای است/ کاهش هزینه های تولید با حضور تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر/ افزایش صادرات کالا با استقرار واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر افزایش همکاری های تجاری بنادر گیلان با بندر اکتائو قزاقستان/ بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، وارد کنندگان و صادرکنندگان تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی
«توانمند سازی بانوان در جامعه دریایی» یک ضرورت است
دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی سال 2019 را سال اقدام برای شکستن تمامی موانع و قدرتمند سازی زنان در جامعه دریایی نام گذاشت و تاکید کرد: موضوع توانمند سازی بانوان تنها یک ایده و مفهوم ساده نیست؛ بلکه یک ضرورت است که به اقدام محکم و مثبت برای مواجهه با موانع عمیق ساختاری، سازمانی و فرهنگی نیاز دارد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کیتاک لیم ؛ دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) در پیامی به مناسبت روز جهانی دریانوردی 2019 آورده است : کشتیرانی همواره یک صنعت کنترل شده توسط مردان بوده  است و همین وضعیت درباره بسیاری از شغل ها و حرفه های وابسته در جامعه دریایی صدق می کند، اما این روند در حال تغییر است و دلایل بسیاری برای چرایی این تحول وجود دارد.
کیتاک لیم در این پیام که توسط ماندانا منصوریان؛ نماینده سازمان بنادر در سازمان بین المللی دریانوردی قرائت شد ، با بیان « برابری جنسیتی به عنوان یکی از سکوهای کلیدی شناخته شده است که مردم می توانند بر اساس آن، آینده پایداری را بسازند» افزود: این مسئله یکی از 17 هدفی است که از دستور کار توسعه پایدار سازمان ملل حمایت می کند ؛  دستور کاری که کشورهای سراسر جهان به اجرای آن متعهد شده اند.
 وی اظهار داشت: جامعه دریایی اگر نتواند امر توانمند سازی بانوان را در محیط کار به درستی محقق کند،  استعداد های فراوانی را از دست می دهد. 
به گفته دبیرکل آیمو، گروه های متفاوت جنسیتی میزان بهره بالاتری نسبت به گروه های تشکیل شده از مردان دارند و محیط های کاری با جنسیت متفاوت و رضایت مندی شعلی، مشارکت  و بقای شغل کارکنان را بیشتر و بهتر ترغیب می نمایند. 
کیتاک لیم با تاکید بر اینکه « به کار گیری زنان بیشتر در محیط کار به طور کلی هم برای سازمان ها و هم برای مردان و زنان مثمر ثمر است»، توضیح داد: این تنها مربوط به اعداد نیست، تحقیقات نشان می دهد شرکت های با درصد بالاتری از زنان در موقعیت های مدیریتی ارشد ، به طور قابل توجهی نسبت به آنهایی که این موقعیت را ندارند،  بهتر عمل می کنند.
دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی خاطر نشان کرد: آیمو بیش از 30 سال است که کمپین موفقیت آمیزی را برای تقویت و انگیزه بخشی زنان در جامعه دریایی ایجاد کرده است. البته کارهای زیادی باقی مانده است و این امر  نیازمند این است که جامعه دریایی از جمله کشورهای عضو آیمو و صنایع دریایی گرد هم آیند و بر این باور متعهد شوند که زنان به راستی توانمند شده اند.
دبیرکل آیمو اضافه کرد: موضوعات زیادی در این مورد از قبل وجود داشته است  و مانیز امسال مایل هستیم،  تا جایی که امکان دارد، روی آنها تمرکز کنیم.
کیتاک لیم تصریح کرد: اجازه دهید، سال 2019 را به سال اقدام برای شکستن تمامی موانع و قدرتمند سازی زنان در جامعه دریایی تبدیل کنیم.
 
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹
کد خبر : ۴۷,۶۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید