سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در 10 پروژه بندری/ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، برای تأمین تجهیزات بندری/ لزوم برنامه ریزی و یکپارچگی در حوزه های لجستیک، ارزش افزوده کالاو زنجیره تأمین اعلام آخرین وضعیت تردد تجاری و مسافری در بنادر کشور/ تیم‌های تخصصی پزشکی با تجهیزات لازم در تمام بنادر حضور دارند/ تجارت دریایی مثل سابق ادامه دارد افزایش ترافیک کالا در بندر خرمشهر/ رفع مشکلات در حوزه تجارت و مبادلات اقتصادی بین بنادر ایران و عراق دو دستور ویژه در مورد تالاب انزلی/ موج‌شکن‌ها نقشی در افزایش رسوب و خشک شدن تالاب انزلی ندارند/ احیای تالاب انزلی و رسوب برداری با تصویب اعتبار ۵ میلیارد تومانی تشریح اقدامات سازمان بنادر در حوزه توافقات تجاری با کشورهای هدف/ مذاکره و انعقاد قرارداد با خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و کانتینر/ اعطای تخفیفات مترتب بر کشتی و کالا به منظور جذب حداکثری کالا در بنادر/ معافیت ۱۰ درصدی کرایه حمل برای شرکت هایی که کالا را با کشتیرانی های خارجی وارد بنادر ایران می کنند آغاز نشست دیپلماتیک انجمن چراغ های دریایی در مالزی/ حضور هیأتی از سازمان بنادر به نمایندگی از ایران در اجلاس به ریاست معاون امور دریایی راه اندازی ترمینال تمام فصول برای کالاهای وارداتی در بندر انزلی/ موافقتنامه اوراسیا گامی مثبت در راستای توسعه صادرات و واردات کشتی ۲۷۰۰ تنی در بندر دیر بوشهر پهلو گرفت افزایش 98 درصدی صادرات در بندر جاسک/ 95 هزار تن کالا از بندر جاسک به بنادر کشور عمان صادر شد پیام تبریک عضو هیات عامل و معاون مهندسی وتوسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز مهندس/ بومی سازی و توسعه کشور با فناوری های نوین و اجرای صحیح مقررات ملی و رعایت استاندارد ها مسئولیت خطیر مهندسان است
فرید خواجه| سکانی قایق از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر
 
 
 
من قایقی دارم که با آن به‌عنوان کمک راهنمای کشتی‌هایی که به بندر خرمشهر می‌آیند، فعالیت می‌کنم. اگر بخواهم درباره کارم توضیح بدهم، وظیفه‌ام به‌عنوان قایق کمکی راهنمابر از وقتی یک کشتی به نزدیکی بندر می‌رسد، شروع می‌شود. با توجه به این‌که یک پایلوت به فضا و اسکله‌های بندر اشراف دارد و عمق آب در نقاط مختلف را می‌داند و به جذر و مد و عوامل محیطی مثل باد آگاه است، کشتی‌ها را هدایت می‌کند و به اسکله پهلو می‌دهد. من هم به‌عنوان قایق کمکی به پایلوت کمک می‌کنم. الان حدود ۲۸ سال است که من مشغول این کار هستم. تا امروز بارها و بارها پیش آمده که در حین انجام کار متوجه حادثه‌ای در دریا شده‌ام و برای کمک به سمت حادثه‌دیدگان رفته‌ام. برای مثال، یک‌بار از سوی یک شرکت داشتند یک کشتی را از آب در می‌آوردند که ناگهان آن کشتی وارونه شد. من در آن لحظه بالای سرشان بودم. یکی از نیروهای آن شرکت که به آب افتاده بود، اصلا شنا بلد نبود و نزدیک بود غرق بشود اما من خیلی زود او را از آب بیرون کشیدم و نجاتش دادم. تا امروز بارها و بارها پیش‌آمده که عده‌ای با من تماس گرفته‌اند و درخواست کمک کرده‌اند. اگر خودرویشان خراب شده باشد یا به وسیله‌ای خاص احتیاج داشته باشند، به کمکشان می‌روم و آن وسیله را هم برایشان تهیه می‌کنم. 
گاهی هم پیش‌آمده که لنجی خراب شده و از من درخواست کمک کرده‌اند، من هم برایشان آن وسیله‌ای را که لازم داشته‌اند برده‌ام. بعضی مواقع  هم که به سوخت احتیاج داشته‌اند، برایشان تهیه کرده‌ام و به دستشان رسانده‌ام یا مثلا پمپ لنج خراب شده که آن را تهیه کرده‌ام و به آن‌ها رسانده‌ام تا ایراد را رفع کنند. اگر بخواهم درباره اتفاقاتی که من به کمک افراد رفته‌ام، توضیح بدهم، ساعت‌ها زمان خواهد برد. همین چند وقت قبل یک شناور با بار کاه از بندر خرمشهر به سمت کویت در حرکت بود. روبه‌روی پل امام جعفر صادق آتش گرفته بود و من اولین نفری بودم که به آن شناور رسیدم. خیلی سریع به سمت آتش‌نشانی رفتم و نیروها را با خبر کردم. خوشبختانه این آتش با کمک همه مهار شد و عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بابت این کار به من تقدیرنامه‌ای داد. شاید این آخرین خاطره‌ی خوشی باشد که از حادثه‌ای که می‌توانست به اتفاقات خیلی بدی ختم شود، در ذهن دارم.
 
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
کد خبر : ۴۷,۷۲۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید