سازمان بنادر؛ پسکرانه بنادری که فرصت سرمایه گذاری دارند را اولویت گذاری کند/ رونق پسکرانه بنادر مستلزم توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای است/ کاهش هزینه های تولید با حضور تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر/ افزایش صادرات کالا با استقرار واحدهای صنعتی در پسکرانه بنادر افزایش همکاری های تجاری بنادر گیلان با بندر اکتائو قزاقستان/ بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، وارد کنندگان و صادرکنندگان تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی
محمدحسین خیرالله‌زاده بائی| بازرس کشتی
 
 
 
فارغ‌التحصیل مهندسی موتور دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی نوشهر هستم که در حقیقت دانشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. برای دوره کارشناسی‌ارشد در رشته حمل‌ونقل دریایی دانشگاه خرمشهر پذیرفته شدم. من امروز حدود ۱۰ سال سابقه کار دارم. در این سال‌ها خاطرات تلخ و شیرینی زیادی را تجربه کرده‌ام اما اگر قرار باشد تا یک خاطره تلخ را مطرح کنم، آن مربوط به 10 سال پیش می‌شود. در روز اول عید سال 1388 در حال کار کردن روی سیستم تهویه مطبوع کشتی بودیم و یکی از دوستان داشت به من کمک می‌کرد. یکی از لامپ‌های سیستم شکسته بود و برق هم در آن جریان داشت. به خاطر تلاطم‌های دریا او تعادلش را از دست داد و به آن قسمت برخورد کرد و دچار برق‌گرفتگی شد. البته با کمک‌های اولیه‌ای که انجام شد اتفاقی خاصی برای او نیفتاد اما در همان روز اول سال جدید خاطره تلخی را برای من رقم زد. 
حضورم در سازمان بنادر و دریانوردی هم در این سال‌ها برایم خاطرات شیرین زیادی داشته اما شاید شیرین‌ترین خاطره‌ام مربوط به حضورم در همایش‌های مختلفی است که در این سال‌ها در ارومیه، چابهار، تهران و بوشهر برگزار شده است. تا آن‌جا که می‌دانم، پیشنهاد انتخابم به‌عنوان دریانورد نمونه از سوی معاون محترم دریایی بندر خرمشهر به مدیرکل شده بود. من سال گذشته و امسال مقاله‌ای با عنوان حمل‌ونقل را که در حقیقت تاریخچه حمل‌ونقل در همه شعب دریایی، زمینی و هوایی است، ترجمه کردم. بخش‌هایی از این مقاله در مجله «به هنگام» و «بندر دریا» منتشر شد. این مقاله یکی از رفرنس‌های اصلی آزمون ارشد دریانوردی است. من البته در حال ترجمه کتابش هم هستم؛ اما چون بخش‌های اولش به‌شدت مورداستفاده افرادی است که در آزمون ورودی سازمان شرکت می‌کنند، آن را ترجمه کردم و در مجلات چاپ شد تا مورد استفاده قرار بگیرد. تمرکزم را در ترجمه آن بخش بیشتر روی مفهوم‌های دریایی ازجمله نقشه‌های دریایی، کشتی‌های دریایی و ... گذاشتم و به پیشینه و آینده‌شان نگاه کردم. در آینده اگر توفیق باشد کتاب را به‌طور کامل ترجمه می‌کنم و برای چاپ به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه می‌دهم. البته چون در این کتاب سطح گسترده حمل‌ونقل موردبحث قرار گرفته، می‌تواند در وزارت راه، بخش ریلی، هوایی و جاده‌ای هم مورداستفاده قرار بگیرد. این کتاب یک مطالعه تاریخی است. درباره‌ی دیگر کارهایی که در این مدت انجام داده‌ام هم می‎‌توانم به ارائه کنوانسیون بین‌المللی  TM (در همایش بندر چابهار) که مخفف تناژ است، اشاره کنم. کنوانسیون ISPS  هم درباره اقدامات تامینی برای امنیتی کشتی و شناورهاست که در دریانوردی باید رعایت بشود. من دراین‌باره در هفته دریانوردی در مهر 1395 توضیح دادم. کد بین‌المللی RO هم کدی است که برای موسسات به رسمیت شناخته به کار می‌رود. ما در ایران این موسسات را با نام آسیا و ایرانیان می‌شناسیم. این کد شامل الزاماتی است که این موسسات باید براساس وظایفی که سازمان بنادر بر عهده آن‌ها گذاشته، انجام بدهند.
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۵
کد خبر : ۴۷,۷۳۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید