هیچ مرجع دریایی منطقه ای به درخواست کمک نفتکش Sabiti در زمان حادثه پاسخ نداد ‌اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در صنایع فراساحل‌، مهمترین محورهای پنجمین نمایشگاه دریایی‌ تداوم توسعه بنادر در سخت‌ترین شرایط تحریم/ از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتریم پیشنهاد سفیر بنگلادش برای احداث کارخانه تولید پارچه در بندر امیر آباد/ روابط تجاری و بندری ایران و بنگلادش توسعه پیدا می کند بازدید معاون دریایی سازمان بنادر از پایانه های دریایی و بنادر هرمزگان/ ارزیابی روند فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی به ساحل نشینان و دریانوردان استان حمل یکسره محموله ذرت به سیلوهای اختصاصی خارج از محدوده بندر انزلی احداث اسکله سرپوشیده در بندر انزلی/ لزوم ورود سرمایه‌گذاران برای پروژه مارینای بندرانزلی/۴۰ هکتار به پسکرانه بندرانزلی اضافه می شود رشد 50 درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام (ره) طی شش ماهه نخست سال جاری/ 3 میلیون تن؛ موجودی فعلی کالای اساسی در بندر امام(ره)/ رشد 200 درصدی ترخیص کالاهای اساسی / درخواست سازمان بنادر از شرکت های دولتی برای ترخیص سریع تر کالا امدادرسانی به خدمه کشتی مستقر در لنگرگاه بندر نوشهر تعمیر یک دستگاه جرثقیل ابرسازه کانتینری توسط متخصصان داخلی/ جرثقیل کشتی به ساحل شماره 13 بندر شهید رجایی با 30 میلیارد ریال اعتبار تعمیر شد
محمدحسین خیرالله‌زاده بائی| بازرس کشتی
 
 
 
فارغ‌التحصیل مهندسی موتور دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی نوشهر هستم که در حقیقت دانشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. برای دوره کارشناسی‌ارشد در رشته حمل‌ونقل دریایی دانشگاه خرمشهر پذیرفته شدم. من امروز حدود ۱۰ سال سابقه کار دارم. در این سال‌ها خاطرات تلخ و شیرینی زیادی را تجربه کرده‌ام اما اگر قرار باشد تا یک خاطره تلخ را مطرح کنم، آن مربوط به 10 سال پیش می‌شود. در روز اول عید سال 1388 در حال کار کردن روی سیستم تهویه مطبوع کشتی بودیم و یکی از دوستان داشت به من کمک می‌کرد. یکی از لامپ‌های سیستم شکسته بود و برق هم در آن جریان داشت. به خاطر تلاطم‌های دریا او تعادلش را از دست داد و به آن قسمت برخورد کرد و دچار برق‌گرفتگی شد. البته با کمک‌های اولیه‌ای که انجام شد اتفاقی خاصی برای او نیفتاد اما در همان روز اول سال جدید خاطره تلخی را برای من رقم زد. 
حضورم در سازمان بنادر و دریانوردی هم در این سال‌ها برایم خاطرات شیرین زیادی داشته اما شاید شیرین‌ترین خاطره‌ام مربوط به حضورم در همایش‌های مختلفی است که در این سال‌ها در ارومیه، چابهار، تهران و بوشهر برگزار شده است. تا آن‌جا که می‌دانم، پیشنهاد انتخابم به‌عنوان دریانورد نمونه از سوی معاون محترم دریایی بندر خرمشهر به مدیرکل شده بود. من سال گذشته و امسال مقاله‌ای با عنوان حمل‌ونقل را که در حقیقت تاریخچه حمل‌ونقل در همه شعب دریایی، زمینی و هوایی است، ترجمه کردم. بخش‌هایی از این مقاله در مجله «به هنگام» و «بندر دریا» منتشر شد. این مقاله یکی از رفرنس‌های اصلی آزمون ارشد دریانوردی است. من البته در حال ترجمه کتابش هم هستم؛ اما چون بخش‌های اولش به‌شدت مورداستفاده افرادی است که در آزمون ورودی سازمان شرکت می‌کنند، آن را ترجمه کردم و در مجلات چاپ شد تا مورد استفاده قرار بگیرد. تمرکزم را در ترجمه آن بخش بیشتر روی مفهوم‌های دریایی ازجمله نقشه‌های دریایی، کشتی‌های دریایی و ... گذاشتم و به پیشینه و آینده‌شان نگاه کردم. در آینده اگر توفیق باشد کتاب را به‌طور کامل ترجمه می‌کنم و برای چاپ به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه می‌دهم. البته چون در این کتاب سطح گسترده حمل‌ونقل موردبحث قرار گرفته، می‌تواند در وزارت راه، بخش ریلی، هوایی و جاده‌ای هم مورداستفاده قرار بگیرد. این کتاب یک مطالعه تاریخی است. درباره‌ی دیگر کارهایی که در این مدت انجام داده‌ام هم می‎‌توانم به ارائه کنوانسیون بین‌المللی  TM (در همایش بندر چابهار) که مخفف تناژ است، اشاره کنم. کنوانسیون ISPS  هم درباره اقدامات تامینی برای امنیتی کشتی و شناورهاست که در دریانوردی باید رعایت بشود. من دراین‌باره در هفته دریانوردی در مهر 1395 توضیح دادم. کد بین‌المللی RO هم کدی است که برای موسسات به رسمیت شناخته به کار می‌رود. ما در ایران این موسسات را با نام آسیا و ایرانیان می‌شناسیم. این کد شامل الزاماتی است که این موسسات باید براساس وظایفی که سازمان بنادر بر عهده آن‌ها گذاشته، انجام بدهند.
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۵
کد خبر : ۴۷,۷۳۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید